Gyors megoldás a munkaerőhiányra: 2 nap alatt betölthetők az üres állások

A hazai vállalatok számára gyakran jelent kihívást a munkaerő gyors pótlása, különösen akkor, amikor hirtelen piaci vagy gazdasági változásokra kell reagálniuk. Ilyen esetekben jelenthetnek jó megoldást a rugalmas foglalkoztatási formák, illetve olyan munkavállalók alkalmazása, akiknek munkába állítása gyors és egyszerű folyamattal megvalósítható. A WHC legújabb elemzése szerint így akár 2 nap alatt feltölthetők a megüresedett állások.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A WHC, Magyarország egyik vezető HR-szolgáltatójának 2024-es elemzése alapján egyre népszerűbbek az atipikus foglalkoztatási megoldások az országban. Bár egyes régiókban eltérő mértékben vannak jelen, az adatok egyértelműen megmutatják, hogy ezek a munkavállalói csoportok aktívan hozzájárulnak a munkaerőhiány enyhítéséhez.

Lehet gyorsan is pótolni a kiesett munkaerőt
Lehet gyorsan is pótolni a kiesett munkaerőt
Fotó: Depositphotos

A WHC elemzése négy kiemelt régióban (Debrecen, Győr, Pécs és Szeged) vizsgálta az atipikus munkaviszonyok piaci trendjeit. Az adatok alapján Győrben és Pécsett a HR-szolgáltató közreműködésével kompetenciáktól függően átlagosan 1-4 nap alatt töltötték be a nyitott pozíciókat diák, nyugdíjas vagy kismama munkavállalók toborzásával. A vizsgált városokban a vállalatok leggyakrabban betanított munkákra, illetve bolti alkalmazotti feladatkörökre keresnek munkaerőt ezekből a munkavállalói csoportokból, de a vendéglátás, takarítás, valamint a könnyű fizikai munkák (csomagolás, rakodó munkák) iránti igény is jelentős.

Az elemzés alapján elmondható, hogy az atipikus foglalkoztatás során alkalmazott munkavállalók körében a diákmunkaerő képviseli a legjelentősebb csoportot, például Győrben és Pécsett a 85 százalékot is elérheti arányuk az atipikus munkavállalói csoportok körében. A vizsgált térségek közül három jelentős egyetemmel rendelkezik, így a pezsgő diákélet egész évben biztosítja az utánpótlást, beleértve a nyári hónapokat is. Frissességük, gyorsaságuk, nyitottságuk és a Z generációra jellemző tanulási vágy, kíváncsiság, valamint digitális jártasság rendkívül értékessé teszi őket a vállalatok számára. Mindemellett órabéres fizetésük és a diákszövetkezeteken keresztüli foglalkoztatásuk rugalmas, szezonális vagy fix időszakos szerződéseket tesz lehetővé. A szellemi munkakörök tekintetében a diákok körében különösen népszerűek a mérnöki, pénzügyi és HR területek, ahol olyan gyakornoki pozíciókat tölthetnek be, amelyek révén betekintést nyerhetnek az adott iparágba, és releváns szakmai tapasztalatra tehetnek szert. A szegedi adatok alapján 2024-ben ezeket a munkaköröket akár 2 nap alatt is sikerült betölteni.

Véleményvezér

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo