Szálloda cikkek


Olcsók a magyar szállodák

Olcsók a magyar szállodák 

Még mindig olcsónak szállítanak a régióban a magyar szállodák. Átlagos szobafoglaltság mellett is csak minimálisan nőtt ugyanis a magyar szállodák bevétele az első fél év alatt. A környező országokban - kivéve Szlovákiát, mindenhol javult a helyzet. A vendégéjszakák száma ugyan nőtt, de a szobafoglaltság alig javult. Még többet fizetünk üdülési csekkel, mint SZÉP kártyával.
Várják a csatlakozókat a Budapest Winter Invitation kampányhoz

Várják a csatlakozókat a Budapest Winter Invitation kampányhoz 

Idén hetedig alkalommal indul el a Budapest Winter Invitation kampány, mely tavaly + 79 ezer vendégéjszakát hozott a szolgáltatóknak a Magyar Turizmus Zrt. adatai szerint. Az MT Zrt. a 2012 szeptemberében induló 1 millió Euró médiaköltségvetésű, 2013. április 7-ig tartó akcióhoz várja csatlakozó partnerek jelentkezését.
Bombaüzlet a fogászati turizmus

Bombaüzlet a fogászati turizmus 

Hazánk piacvezető a fogászati turizmus területén az Európai Unióban, és immár lehetséges, hogy a gigantikus Kínai piacból is nagyobb darabot tudnak kiszakítani a magyar fogorvosok. 
Alacsonyak a szállodaárak Budapesten

Alacsonyak a szállodaárak Budapesten 

Szobafoglaltságban jól teljesített áprilisban Budapest, de a magas szállodai kihasználtság ellenére az átlag szobaárakat tekintve a 28. helyen végzett a vizsgált 31 város közül - derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) a nemzetközi és hazai szállodaipar 2012. január-áprilisi teljesítményéről szóló értékeléséből.
Profitálni lehet a hosszú hétvégékből

Profitálni lehet a hosszú hétvégékből 

Jól járhat a belföldi turizmus idén, több ok miatt is. Egyrész számukra áldás a sok, különböző ünnepeknek köszönhető, hosszú hétvége, de a nem túl rózsás gazdasági helyzet is. Ráadásul a SZÉP kártya is szépíti a képet.
Az online jelenlét a szállodáknak is segít

Az online jelenlét a szállodáknak is segít 

A kkv-méretű szállásadók kilenctizede számára a vendégszám növelése a legnagyobb kihívás, ám az innovatív megoldásokat kevesen ismerik. Pedig egy felmérés szerint akár 35 százalékkal is növelheti a konverziót az új technológiák kihasználása.
Közelre és olcsóbban utazik a magyar

Közelre és olcsóbban utazik a magyar 

A turizmus még nem tért magához a válság után, a szakmai szervezetek a következő egy-két évben nem reménykednek a látványos fellendülésben. A szállodaipar kilátásai bizonytalanok, az utazásszervezők óvatosabb üzletpolitikát követnek.
A legfigyelmesebb szállodák Magyarországon

A legfigyelmesebb szállodák Magyarországon 

94 ezer utazó mondott ítéletet, hogy mely magyarországi szálláshelyek voltak a legfigyelmesebbek az 50 vendégszobánál kisebb szállodák közül.   
Vidékre ment a magyar

Vidékre ment a magyar 

A hosszú hétvégén 90-100 százalékos előszezoni telítettséggel működtek a balatoni szállodák - mondták el az MTI kérdésére az üzemeltetők. Sokan elégedettek, de több helyen a "siker nem volt teljes."
Ezzel csábíthatnak a szállodák

Ezzel csábíthatnak a szállodák  

Az elmúlt években a hazai szállodák számára is egyértelművé vált, hogy az online jelenlét alapvetően hozzájárul a sikerhez: 2010-ben a hazai 3-5 csillagos szálláshelyek szobaéjszakáinak közel harmadát online foglalták. A webes értékesítés sikeréhez azonban csupán alapkövetelmény, de messze nem elegendő a megfelelő minőségű weboldal kialakítása.

Az idegenforgalom is visszaeshet a Malév miatt 

Ha rövid időn belül nem indulnak újra a Malév-járatok akár 40-50 százalékkal is csökkenhet a beutazó vendégek száma Budapesten a következő hetekben - mondta Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) alelnöke pénteken.

"Miért nem fejleszthet Nógrád megye?" 

Nógrád megye önkormányzata elfogadhatatlannak tartja, hogy az üzleti célú szálláshelyek fejlesztését célzó pályázat megváltoztatott feltételei kizárják a nógrádi pályázókat, és azt indítványozza, hogy a végleges paramétereket az előkészítő munkaanyag szerint határozzák meg - közölte Becsó Zsolt (Fidesz), az önkormányzat elnöke.

Mennyit ér a kuponos vásárló? 

Az elmúlt közel két évben igen látványos fejlődésen ment keresztül itthon a közösségi vásárlás. A hotelüzemeltetők többsége sokáig szinte „megváltóként" tekintett egy-egy ilyen akcióra, hiszen amíg a szállodák száma a korábbi időszakban nőtt, a vendégkör nem igazán bővült. A kuponos vásárlás azonban igen sajátos marketing- és értékesítési eszköz, amelynek nem csak előnyökkel, de hátrányokkal is járhat.

Visszaüthet az akciós hotelszoba 

A szállodák kapva-kaptak a közösségi vásárlási oldalakat üzemeltető cégek ajánlatain, így rövid idő alatt egyre több hotel kínálata jelent meg a kedvezményes lehetőségek között. Az első pillanatban zseniális vendégcsalogatónak azonban lassan látszanak az árnyoldalai is: ezen a csatornán rövid idő alatt szép számú vendégéjszaka adható el, az eszközt óvatlanul használó szállodáknak azonban hosszabb távon súlyos problémákat okozhat ez az értékesítés.

Budapest nagyon olcsó  

A megközelítőleg 70 eurós szállodai szobaárral Budapest a világ legolcsóbb nagyvárosai közé tartozik - derül ki a hotel.info, internetes szállodafoglalási honlap felméréséből.

Mit várhat idén a magyar szállodaipar? 

Növekedésre számíthat az idén a magyarországi szállodapiac a BDO hotel és ingatlan tanácsadó társaság szerint. A szállodatulajdonosok joggal számíthatnak arra, hogy 2011-ben megáll az árak csökkenése, és a jövőben kevésbé kényszerülnek majd ezen a téren engedményekre.

A hazai vendég az első számú vendég 

A turisztikai iparág szereplői világszerte belátták: a hazai vendég sok szempontból az első számú vendég. Könnyebb megszólítani, mozgósítani, mint a távolról érkezőket, emellett nagyobb eséllyel válik visszatérő kuncsafttá. A belföldi utazások arányának növekedése Magyarországon is uralkodó trend lett, és nem csak a válság hatására.

Hét újabb javaslat a kormány előtt 

A Magyar Szállodaszövetség hét pontban sorolta fel azokat a szükséges, rövid távon meghozandó kormányzati intézkedéseket, amelyekkel újra növekedési pályára állhat az ágazat.

Vulkáni hamu: 100 millió a magyar hotelek napi vesztesége 

Óvatos becslések szerint naponta mintegy 100 millió forint bevételkiesést okozott a szerdán kitört izlandi vulkánból származó hamufelhő miatt elrendelt európai légtérzár Magyarországon - mondta Erdei János, a Magyar Szállodaszövetség elnöke. A világ légitársaságainak az izlandi vulkánkitörés miatti vesztesége öt nap alatt elérte az 1 milliárd dollárt - jelentette ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezérigazgatója.

Szállodák: 2012-től lesznek újra békebeli árak 

 A magyar hotelpiaci kilátások trendje alapvetően megegyezik az európai fő irányokkal, azzal a jelentős különbséggel, hogy Magyarországon a jobb minőségű, magasan pozícionált hotelkategória jelent vonzó befektetést a következő egy évben.

Budapest nem elég csábító? 

17,5 százalékot zuhanva 55,7 százalékra esett a budapesti szállodák foglaltsága 2009 nyarán 2008-hoz képest, és mindössze az áfakulcs csökkentése jelentett pozitív fejleményt a magyar fővárosban. - derül ki a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb, közép-kelet-európai szállodapiacról szóló elemzéséből.

Megkönnyebbülés az áfa változása után 

Lélegzetvételhez juttatja a szállodákat az, hogy júliustól nem 20, illetve 25 százalékos, hanem kedvezményes, 18 százalékos lesz a kereskedelmi szálláshelyeket terhelő forgalmi adó - mondta Kovács István, a Magyar Szállodaszövetség főtitkára.

Most érdemes nyaralni menni 

A hotelek teljesítménye a kelet-közép-európai régió fővárosaiban 2008 nyara óta gyengélkedik. 2009 első negyedévében a szállodai foglaltság és az átlagos napi szobaár (ADR -average daily rate) tovább csökkent - hangzott el a CB Richard Ellis Hotels regionális szállodapiaci tájékoztatóján.

Kellett a szálloda, az önkormányzat elintézte 

Megnyílt Oroszlányban a Beatrix szálloda, ahol közel ötven embert lehet elhelyezni - tájékoztatta hétfőn az MTI-t a város sajtóreferense.

Nincs pénz megfelelni a jogszabályoknak 

A vendéglátóiparban gyakran nem áll rendelkezésre elegendő idő és forrás ahhoz, hogy a jogszabályokat maradéktalanul végrehajtsák - áll egy új uniós jelentésben.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo