Szálloda cikkek
Olcsók a magyar szállodák
Még mindig olcsónak szállítanak a régióban a magyar szállodák. Átlagos szobafoglaltság mellett is csak minimálisan nőtt ugyanis a magyar szállodák bevétele az első fél év alatt. A környező országokban - kivéve Szlovákiát, mindenhol javult a helyzet. A vendégéjszakák száma ugyan nőtt, de a szobafoglaltság alig javult. Még többet fizetünk üdülési csekkel, mint SZÉP kártyával.
Várják a csatlakozókat a Budapest Winter Invitation kampányhoz
Idén hetedig alkalommal indul el a Budapest Winter Invitation kampány, mely tavaly + 79 ezer vendégéjszakát hozott a szolgáltatóknak a Magyar Turizmus Zrt. adatai szerint. Az MT Zrt. a 2012 szeptemberében induló 1 millió Euró médiaköltségvetésű, 2013. április 7-ig tartó akcióhoz várja csatlakozó partnerek jelentkezését.
Bombaüzlet a fogászati turizmus
Hazánk piacvezető a fogászati turizmus területén az Európai Unióban, és immár lehetséges, hogy a gigantikus Kínai piacból is nagyobb darabot tudnak kiszakítani a magyar fogorvosok.
Alacsonyak a szállodaárak Budapesten
Szobafoglaltságban jól teljesített áprilisban Budapest, de a magas szállodai kihasználtság ellenére az átlag szobaárakat tekintve a 28. helyen végzett a vizsgált 31 város közül - derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) a nemzetközi és hazai szállodaipar 2012. január-áprilisi teljesítményéről szóló értékeléséből.
Profitálni lehet a hosszú hétvégékből
Jól járhat a belföldi turizmus idén, több ok miatt is. Egyrész számukra áldás a sok, különböző ünnepeknek köszönhető, hosszú hétvége, de a nem túl rózsás gazdasági helyzet is. Ráadásul a SZÉP kártya is szépíti a képet.
Az online jelenlét a szállodáknak is segít
A kkv-méretű szállásadók kilenctizede számára a vendégszám növelése a legnagyobb kihívás, ám az innovatív megoldásokat kevesen ismerik. Pedig egy felmérés szerint akár 35 százalékkal is növelheti a konverziót az új technológiák kihasználása.
Közelre és olcsóbban utazik a magyar
A turizmus még nem tért magához a válság után, a szakmai szervezetek a következő egy-két évben nem reménykednek a látványos fellendülésben. A szállodaipar kilátásai bizonytalanok, az utazásszervezők óvatosabb üzletpolitikát követnek.
A legfigyelmesebb szállodák Magyarországon
94 ezer utazó mondott ítéletet, hogy mely magyarországi szálláshelyek voltak a legfigyelmesebbek az 50 vendégszobánál kisebb szállodák közül.
Vidékre ment a magyar
A hosszú hétvégén 90-100 százalékos előszezoni telítettséggel működtek a balatoni szállodák - mondták el az MTI kérdésére az üzemeltetők. Sokan elégedettek, de több helyen a "siker nem volt teljes."
Ezzel csábíthatnak a szállodák
Az elmúlt években a hazai szállodák számára is egyértelművé vált, hogy az online jelenlét alapvetően hozzájárul a sikerhez: 2010-ben a hazai 3-5 csillagos szálláshelyek szobaéjszakáinak közel harmadát online foglalták. A webes értékesítés sikeréhez azonban csupán alapkövetelmény, de messze nem elegendő a megfelelő minőségű weboldal kialakítása.
Az idegenforgalom is visszaeshet a Malév miatt
Ha rövid időn belül nem indulnak újra a Malév-járatok akár 40-50 százalékkal is csökkenhet a beutazó vendégek száma Budapesten a következő hetekben - mondta Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) alelnöke pénteken.
"Miért nem fejleszthet Nógrád megye?"
Nógrád megye önkormányzata elfogadhatatlannak tartja, hogy az üzleti célú szálláshelyek fejlesztését célzó pályázat megváltoztatott feltételei kizárják a nógrádi pályázókat, és azt indítványozza, hogy a végleges paramétereket az előkészítő munkaanyag szerint határozzák meg - közölte Becsó Zsolt (Fidesz), az önkormányzat elnöke.
Mennyit ér a kuponos vásárló?
Az elmúlt közel két évben igen látványos fejlődésen ment keresztül itthon a közösségi vásárlás. A hotelüzemeltetők többsége sokáig szinte „megváltóként" tekintett egy-egy ilyen akcióra, hiszen amíg a szállodák száma a korábbi időszakban nőtt, a vendégkör nem igazán bővült. A kuponos vásárlás azonban igen sajátos marketing- és értékesítési eszköz, amelynek nem csak előnyökkel, de hátrányokkal is járhat.
Visszaüthet az akciós hotelszoba
A szállodák kapva-kaptak a közösségi vásárlási oldalakat üzemeltető cégek ajánlatain, így rövid idő alatt egyre több hotel kínálata jelent meg a kedvezményes lehetőségek között. Az első pillanatban zseniális vendégcsalogatónak azonban lassan látszanak az árnyoldalai is: ezen a csatornán rövid idő alatt szép számú vendégéjszaka adható el, az eszközt óvatlanul használó szállodáknak azonban hosszabb távon súlyos problémákat okozhat ez az értékesítés.
Budapest nagyon olcsó
A megközelítőleg 70 eurós szállodai szobaárral Budapest a világ legolcsóbb nagyvárosai közé tartozik - derül ki a hotel.info, internetes szállodafoglalási honlap felméréséből.
Mit várhat idén a magyar szállodaipar?
Növekedésre számíthat az idén a magyarországi szállodapiac a BDO hotel és ingatlan tanácsadó társaság szerint. A szállodatulajdonosok joggal számíthatnak arra, hogy 2011-ben megáll az árak csökkenése, és a jövőben kevésbé kényszerülnek majd ezen a téren engedményekre.
A hazai vendég az első számú vendég
A turisztikai iparág szereplői világszerte belátták: a hazai vendég sok szempontból az első számú vendég. Könnyebb megszólítani, mozgósítani, mint a távolról érkezőket, emellett nagyobb eséllyel válik visszatérő kuncsafttá. A belföldi utazások arányának növekedése Magyarországon is uralkodó trend lett, és nem csak a válság hatására.
Hét újabb javaslat a kormány előtt
A Magyar Szállodaszövetség hét pontban sorolta fel azokat a szükséges, rövid távon meghozandó kormányzati intézkedéseket, amelyekkel újra növekedési pályára állhat az ágazat.
Vulkáni hamu: 100 millió a magyar hotelek napi vesztesége
Óvatos becslések szerint naponta mintegy 100 millió forint bevételkiesést okozott a szerdán kitört izlandi vulkánból származó hamufelhő miatt elrendelt európai légtérzár Magyarországon - mondta Erdei János, a Magyar Szállodaszövetség elnöke. A világ légitársaságainak az izlandi vulkánkitörés miatti vesztesége öt nap alatt elérte az 1 milliárd dollárt - jelentette ki a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezérigazgatója.
Szállodák: 2012-től lesznek újra békebeli árak
A magyar hotelpiaci kilátások trendje alapvetően megegyezik az európai fő irányokkal, azzal a jelentős különbséggel, hogy Magyarországon a jobb minőségű, magasan pozícionált hotelkategória jelent vonzó befektetést a következő egy évben.
Budapest nem elég csábító?
17,5 százalékot zuhanva 55,7 százalékra esett a budapesti szállodák foglaltsága 2009 nyarán 2008-hoz képest, és mindössze az áfakulcs csökkentése jelentett pozitív fejleményt a magyar fővárosban. - derül ki a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb, közép-kelet-európai szállodapiacról szóló elemzéséből.
Megkönnyebbülés az áfa változása után
Lélegzetvételhez juttatja a szállodákat az, hogy júliustól nem 20, illetve 25 százalékos, hanem kedvezményes, 18 százalékos lesz a kereskedelmi szálláshelyeket terhelő forgalmi adó - mondta Kovács István, a Magyar Szállodaszövetség főtitkára.
Most érdemes nyaralni menni
A hotelek teljesítménye a kelet-közép-európai régió fővárosaiban 2008 nyara óta gyengélkedik. 2009 első negyedévében a szállodai foglaltság és az átlagos napi szobaár (ADR -average daily rate) tovább csökkent - hangzott el a CB Richard Ellis Hotels regionális szállodapiaci tájékoztatóján.
Kellett a szálloda, az önkormányzat elintézte
Megnyílt Oroszlányban a Beatrix szálloda, ahol közel ötven embert lehet elhelyezni - tájékoztatta hétfőn az MTI-t a város sajtóreferense.
Nincs pénz megfelelni a jogszabályoknak
A vendéglátóiparban gyakran nem áll rendelkezésre elegendő idő és forrás ahhoz, hogy a jogszabályokat maradéktalanul végrehajtsák - áll egy új uniós jelentésben.