Vidékre ment a magyar

A hosszú hétvégén 90-100 százalékos előszezoni telítettséggel működtek a balatoni szállodák - mondták el az MTI kérdésére az üzemeltetők. Sokan elégedettek, de több helyen a "siker nem volt teljes."

A kellemes kora tavaszi idő, és a négynapos hétvége szokatlan tömegeket vonzott a Balatonra, aminek köszönhetően sok, télre bezárt szolgáltató is kinyitott. Balatonfüreden nyári napokat idéző tömeg sétált, ami ugyan az éttermeknek nem hozott nagy fellendülést, de a szállodákat megtöltötte. "Fantasztikusan sikerült, száz százalékos telítettséget hozott az elmúlt négy nap, bár a hosszú hétvégéken a korábbi években is kiemelkedő volt a forgalom" - mondta Rádóczy Andrea a balatonfüredi négycsillagos Hotel Silver Resort tulajdonos igazgatója, aki remélte, hogy a fordulat tartós lesz, mivel a szálloda forgalma az év első két és fél hónapjában a tavalyi gyenge évhez képest is visszaesett.

Kiss Sándor a balafonfüredi három csillagos Astoria Hotel ügyvezetője arról számolt be, hogy többségében csak péntektől, két éjszakára érkeztek vendégek a szállodába, de akkor teljesen megtöltötték, egy sportrendezvénynek és egy konferenciának is köszönhetően. A forgalom az év elején nagyon gyengén alakult, majd februárban a tó befagyása hozott némi fellendülést, és azóta céges rendezvényekkel igyekeztek a mutatókon javítani.

A déli parton, a siófoki 750 férőhelyes, négycsillagos Hotel Azúr a hosszúhétvége 3 éjszakáján átlagosan 90 százalékos telítettséggel üzemelt, zömmel magyar vendégeknek köszönhetően - Sternócky Balázs marketingigazgató beszámolója szerint. A hosszú hétvégék a korábbi években is hasonlóan jó eredményt hoztak, és erős forgalomra számítanak húsvétkor is. Az Azúr vendégkörét elsősorban nem a térség programjai, hanem a szálloda wellness-, valamint animációs szolgáltatásai, sporteszköz kölcsönzése és bowling pályája vonzza - tette hozzá.

A siófoki Hotel Residence megtelt magyarokkal a hosszúhétvégén - mondta Hoffmann Henrik igazgató. A mintegy 160 férőhelyes szálloda forgalma is visszaesett az év első hónapjaiban - az igazgató szerint főként a végtörlesztések hatására -, ezért különösen jól jött a fordulat. Jó jelnek tekintette ugyanakkor, hogy az elmúlt négy napot a tavalyi évnél könnyebb volt értékesíteni. A szálloda vendégkörét leginkább a Balaton természeti értékei, és a hotel gyerekprogramjai vonzzák.

Az év eleji jelentős forgalom visszaesés után közel 90 százalékos telítettséget hozott a hosszú hétvége a balatonszemesi három csillagos Szindbád Hotel számára Kucserák Attila ügyvezető tájékoztatása szerint. Mint kifejtette, a siker nem volt teljes, mert a magyar vendégkör - híven az átalakult üdülési szokásokhoz - zömmel csak kettő és nem három éjszakára maradt a hotelben. Mivel a környéken ilyenkor még nincsenek programok, a vendégek alapvetően a szálloda wellness részlegét használták, animációs programokon vettek részt, vagy a környéken sétáltak és kirándultak.

Véleményvezér

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.
Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo