Vidékre ment a magyar

A hosszú hétvégén 90-100 százalékos előszezoni telítettséggel működtek a balatoni szállodák - mondták el az MTI kérdésére az üzemeltetők. Sokan elégedettek, de több helyen a "siker nem volt teljes."

A kellemes kora tavaszi idő, és a négynapos hétvége szokatlan tömegeket vonzott a Balatonra, aminek köszönhetően sok, télre bezárt szolgáltató is kinyitott. Balatonfüreden nyári napokat idéző tömeg sétált, ami ugyan az éttermeknek nem hozott nagy fellendülést, de a szállodákat megtöltötte. "Fantasztikusan sikerült, száz százalékos telítettséget hozott az elmúlt négy nap, bár a hosszú hétvégéken a korábbi években is kiemelkedő volt a forgalom" - mondta Rádóczy Andrea a balatonfüredi négycsillagos Hotel Silver Resort tulajdonos igazgatója, aki remélte, hogy a fordulat tartós lesz, mivel a szálloda forgalma az év első két és fél hónapjában a tavalyi gyenge évhez képest is visszaesett.

Kiss Sándor a balafonfüredi három csillagos Astoria Hotel ügyvezetője arról számolt be, hogy többségében csak péntektől, két éjszakára érkeztek vendégek a szállodába, de akkor teljesen megtöltötték, egy sportrendezvénynek és egy konferenciának is köszönhetően. A forgalom az év elején nagyon gyengén alakult, majd februárban a tó befagyása hozott némi fellendülést, és azóta céges rendezvényekkel igyekeztek a mutatókon javítani.

A déli parton, a siófoki 750 férőhelyes, négycsillagos Hotel Azúr a hosszúhétvége 3 éjszakáján átlagosan 90 százalékos telítettséggel üzemelt, zömmel magyar vendégeknek köszönhetően - Sternócky Balázs marketingigazgató beszámolója szerint. A hosszú hétvégék a korábbi években is hasonlóan jó eredményt hoztak, és erős forgalomra számítanak húsvétkor is. Az Azúr vendégkörét elsősorban nem a térség programjai, hanem a szálloda wellness-, valamint animációs szolgáltatásai, sporteszköz kölcsönzése és bowling pályája vonzza - tette hozzá.

A siófoki Hotel Residence megtelt magyarokkal a hosszúhétvégén - mondta Hoffmann Henrik igazgató. A mintegy 160 férőhelyes szálloda forgalma is visszaesett az év első hónapjaiban - az igazgató szerint főként a végtörlesztések hatására -, ezért különösen jól jött a fordulat. Jó jelnek tekintette ugyanakkor, hogy az elmúlt négy napot a tavalyi évnél könnyebb volt értékesíteni. A szálloda vendégkörét leginkább a Balaton természeti értékei, és a hotel gyerekprogramjai vonzzák.

Az év eleji jelentős forgalom visszaesés után közel 90 százalékos telítettséget hozott a hosszú hétvége a balatonszemesi három csillagos Szindbád Hotel számára Kucserák Attila ügyvezető tájékoztatása szerint. Mint kifejtette, a siker nem volt teljes, mert a magyar vendégkör - híven az átalakult üdülési szokásokhoz - zömmel csak kettő és nem három éjszakára maradt a hotelben. Mivel a környéken ilyenkor még nincsenek programok, a vendégek alapvetően a szálloda wellness részlegét használták, animációs programokon vettek részt, vagy a környéken sétáltak és kirándultak.

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo