Teltházas ünnepek jöhetnek

A két közelgő négynapos hétvégén feltehetően belföldi vendégekkel telnek majd meg a vidéki szállodák, a fővárosiakat pedig a fapadosokkal érkező külföldi vendégek foglalhatják el. A hazai szállodások többségének így nincs oka komoly panaszra.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:sxc

A külföldiekből eddig sem volt hiány az országban, a nyár viszont meghozta a magyarok utazó kedvét is. A belföldi vendégéjszakák száma augusztusban több mint 6 százalékkal nőtt az előző évhez képest, ami idén először haladta meg a külföldiek esetében regisztrált értéket, ahol 4 és fél százalék volt az emelkedés. Az átalakuló utazási szokásoknak köszönhetően a nyertesek egyértelműen a szállodák. A fővárosban a három- és négycsillagos hotelek a legkeresettebbek, vidéken pedig a wellness és a gyógyfürdő a hívó szó.

A szakértők szerint az év hátralévő része szintén kedvezően alakul, a hosszú hétvégéknek köszönhetően a hazai vendégek száma minden bizonnyal továbbra is magas lesz a vidéki szállodákban. A fentieket erősíti meg az elmúlt hetek foglaltsága alapján Csordás Imre, a mintegy egytucatnyi, három-, négy- és ötcsillagos szállodát üzemeltető Accent Hotel Management Kft. ügyvezetője is. Az elkövetkező két négynapos ünnep mellett az őszi szünet, az év végén pedig a karácsony és a szilveszter lehet erős a kihasználtság szempontjából. A legtöbb helyen a (gyógy)vizes kalandokat keresik az utazók, de sokakat vonzanak a különleges élmények, egyedi ajánlatok is.

Az Unióban csökkent
A szállodai szobák és egyéb szálláshelyek kihasználtsága 2,5 százalékponttal, átlagosan 48,1 százalékra csökkent az Európai Unióban idén júniusban. Az unió statisztikai hivatala, az Eurostat kimutatásai szerint a legmagasabb kihasználtság a ciprusi szálláshelyeken volt, 81,8 százalék, a legalacsonyabb Szlovákiában, 28,2 százalék. Magyarországon a mutató 32,8 százalék volt az Eurostat szerint. Az idén január-június között 0,5 százalékpontos volt a csökkenés az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban. Négy tagországban - Lettországban, Bulgáriában, Litvániában és Németországban - több mint 1 százalékpontos növekedést regisztráltak, míg Olaszországban, Portugáliában, Svédországban és Romániában a csökkenés meghaladta az 1 százalékpontot.
A gasztronómia is egyre fontosabb a hazai vendégkörnek, a külföldön már jól ismert all-inclusive szolgáltatás idén több szálloda kínálatában is megjelent. A gyógyvíz és a wellness mellett láthatóan erre is van igény a belföldi turisták részéről.

A fővárosban ellenben minden a külföldiekről szól. A fapados járatok térnyerése ugyan nem tudta teljesen betölteni a Malév által hagyott űrt, de látványosan nő a hostelek, vagy éppen a csupán reggelit kínáló bed & breakfast hotelek vendégköre. Az utazási költség csökkenése ugyanis az elkölthető büdzsé javára fordul, a szakember szerint így a szobák átlagára emelkedhet, hiszen a külföldiek hajlandóak valamivel többet kifizetni a szállodai tartózkodásukra, ha az ideutazás kedvezőbb áron történik.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo