Teltházas ünnepek jöhetnek

A két közelgő négynapos hétvégén feltehetően belföldi vendégekkel telnek majd meg a vidéki szállodák, a fővárosiakat pedig a fapadosokkal érkező külföldi vendégek foglalhatják el. A hazai szállodások többségének így nincs oka komoly panaszra.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:sxc

A külföldiekből eddig sem volt hiány az országban, a nyár viszont meghozta a magyarok utazó kedvét is. A belföldi vendégéjszakák száma augusztusban több mint 6 százalékkal nőtt az előző évhez képest, ami idén először haladta meg a külföldiek esetében regisztrált értéket, ahol 4 és fél százalék volt az emelkedés. Az átalakuló utazási szokásoknak köszönhetően a nyertesek egyértelműen a szállodák. A fővárosban a három- és négycsillagos hotelek a legkeresettebbek, vidéken pedig a wellness és a gyógyfürdő a hívó szó.

A szakértők szerint az év hátralévő része szintén kedvezően alakul, a hosszú hétvégéknek köszönhetően a hazai vendégek száma minden bizonnyal továbbra is magas lesz a vidéki szállodákban. A fentieket erősíti meg az elmúlt hetek foglaltsága alapján Csordás Imre, a mintegy egytucatnyi, három-, négy- és ötcsillagos szállodát üzemeltető Accent Hotel Management Kft. ügyvezetője is. Az elkövetkező két négynapos ünnep mellett az őszi szünet, az év végén pedig a karácsony és a szilveszter lehet erős a kihasználtság szempontjából. A legtöbb helyen a (gyógy)vizes kalandokat keresik az utazók, de sokakat vonzanak a különleges élmények, egyedi ajánlatok is.

Az Unióban csökkent
A szállodai szobák és egyéb szálláshelyek kihasználtsága 2,5 százalékponttal, átlagosan 48,1 százalékra csökkent az Európai Unióban idén júniusban. Az unió statisztikai hivatala, az Eurostat kimutatásai szerint a legmagasabb kihasználtság a ciprusi szálláshelyeken volt, 81,8 százalék, a legalacsonyabb Szlovákiában, 28,2 százalék. Magyarországon a mutató 32,8 százalék volt az Eurostat szerint. Az idén január-június között 0,5 százalékpontos volt a csökkenés az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban. Négy tagországban - Lettországban, Bulgáriában, Litvániában és Németországban - több mint 1 százalékpontos növekedést regisztráltak, míg Olaszországban, Portugáliában, Svédországban és Romániában a csökkenés meghaladta az 1 százalékpontot.
A gasztronómia is egyre fontosabb a hazai vendégkörnek, a külföldön már jól ismert all-inclusive szolgáltatás idén több szálloda kínálatában is megjelent. A gyógyvíz és a wellness mellett láthatóan erre is van igény a belföldi turisták részéről.

A fővárosban ellenben minden a külföldiekről szól. A fapados járatok térnyerése ugyan nem tudta teljesen betölteni a Malév által hagyott űrt, de látványosan nő a hostelek, vagy éppen a csupán reggelit kínáló bed & breakfast hotelek vendégköre. Az utazási költség csökkenése ugyanis az elkölthető büdzsé javára fordul, a szakember szerint így a szobák átlagára emelkedhet, hiszen a külföldiek hajlandóak valamivel többet kifizetni a szállodai tartózkodásukra, ha az ideutazás kedvezőbb áron történik.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo