Alacsonyak a szállodaárak Budapesten

Szobafoglaltságban jól teljesített áprilisban Budapest, de a magas szállodai kihasználtság ellenére az átlag szobaárakat tekintve a 28. helyen végzett a vizsgált 31 város közül - derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének (MSZÉSZ) a nemzetközi és hazai szállodaipar 2012. január-áprilisi teljesítményéről szóló értékeléséből.

A turisztikai piackutatással foglalkozó STR Global társaság legfrissebb felmérése alapján készített elemzés szerint áprilisban a szobafoglaltság szempontjából Budapest a 15. helyet szerezte meg 70,2 százalékkal. A szövetség szerint emellett feltűnő, hogy a magas szállodai kihasználtság ellenére az áprilisban elért 63,2 euró nettó átlag szobaár csak a 28., és a 44,3 euró nettó revpar (az egy kiadható szállodai szobára  
jutó árbevétel) a 26. helyhez volt elég.

 Az STR riportban szereplő 31 város között az első négy hónapban Budapest szállodái szobafoglaltságban a 27., nettó átlag szobaárban a 29., és nettó revparban ugyancsak a 29. helyen végeztek.


Jó a kihasználtság, alacsonyak az árak

A közleményben megjegyzik: az idén az első négy hónapban a hazai szállodák foglaltsága csak minimális mértékben javult az előző év azonos időszakához képest, és a revpar erősödése is elmaradt a forint árfolyamának euróhoz viszonyított gyengülésétől. A szövetség szerint az első négy hónapban döntően a külföldi kereslet dinamikus erősödése határozta meg a szállodák teljesítményének javulását.

Egyre többen fizetnek SZÉP-kártyával
Országos szinten a belföldi vendégéjszakák száma az idén az első négy hónapban 3,9 százalékkal nőtt 2011 hasonló időszakához képest. A hazai vendégek összesen 10,8 milliárd forintot fordítottak szállásdíjra, amelyből üdülési csekkel és SZÉP-kártyával együttesen 1,8 milliárd forintot egyenlítettek ki. Az összesítés szerint a SZÉP-kártya felhasználása dinamikusan nő: az első négy havi, összesen 353,3 millió forintos forgalmából 184,2 millió, tehát 52,1 százalék áprilisban realizálódott a hazai hotelekben.

Hozzáteszik: áprilisban országos szinten és a fővárosban is az idei első negyedévnél nagyobb mértékben javult az átlagár és a revpar, az országos eredményeket a budapesti hotelek, illetve vidéken a gyógyszállodák kiemelkedő javulása határozta meg.

 A vizsgált öt közép-kelet-európai ország (Ausztria, Csehország, Lengyelország, Magyarország és Szlovákia) között az idén az első négy hónapban a legjobb teljesítményt Ausztria szállodái nyújtották, a második helyen a csehországi szállodák szerepeltek.

 2012. január-április között a magyarországi szállodák átlagos szobafoglaltságban a 4., nettó átlag szobaárban az 5., nettó revparban szintén a 4. helyen végeztek a vizsgált 5 ország között. A január-április közötti időszakban országos szinten a szállodák bruttó szoba-árbevétele 33,2 milliárd forint volt, ami 12,5 százalékkal nagyobb a múlt évinél, az öt évvel korábbi, 2007-es bevételt viszont csak 4,4 százalékkal haladta meg. Ugyanebben az időszakban Budapesten a szállodák összes bruttó szoba-árbevétele 17,4 milliárd forint volt, az előző évinél 15 százalékkal, a 2007. évinél viszont csak 1,3 százalékkal nagyobb.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo