A legfigyelmesebb szállodák Magyarországon

94 ezer utazó mondott ítéletet, hogy mely magyarországi szálláshelyek voltak a legfigyelmesebbek az 50 vendégszobánál kisebb szállodák közül.   

 


Kép:sxc

Az Év Legbarátságosabb Szállodája a Kék Duna Wellness Hotel lett 10.375 szavazattal, míg az 51 szobánál nagyobb vendéglátóhelyek kategóriájában a MenDan Thermal Hotel & Aqualand**** állhatott fel a dobogó legfelső fokára. A szálloda 11.420 voksot „zsebelt be" a két hónapig tartó megmérettetés alatt. A második ízben megrendezett versenyben több, mint 94.000 szavazó döntötte el, melyek a legjobb hazai hotelek. Kiélezett versenyben az első helyezettel, az 50 szobánál kisebb szállodák közül a Hétkúti Wellness Hotel**** lett a második (10.040 szavazat), a bronzérmet a Polgár Pince Panzió vitte el 6.792 utazó döntése alapján.

Felemás év
Felemás évet tudhat maga mögött a hazai turisztikai piac. Az év egészét tekintve a KSH kereskedelmi szálláshelyekre vonatkozó éves adatai kismértékű visszaesést mutatnak, a belföldi vendégforgalom csökkenését ugyanis nem tudta ellensúlyozni külföldi beutazók számának növekedése. A szállodák - különösen a wellness - viszont jól teljesítettek, miközben a panziók és a kempingek egyre kevesebb vendéget vonzanak.

A nagy szállodák versenyében (51 szobánál nagyobb kategória) 7.085 vokssal második helyen végzett a Hotel Karos Spa****superior, a harmadik helyért vívott izgalmas hajrában a Hotel Eger***superior&Park**** diadalmaskodott (4.568 szavazat). 

„A versennyel idén is a hazai turizmus erősítése, a szállodaipar és a vendéglátás „imidzsének" javítása volt a célunk. Biztosak vagyunk abban, hogy ha az utazni vágyók megtapasztalják az odafigyelést, akkor sokan választják a belföldi hoteleket, a külföldi utazás helyett. Azt gondolom, hogy ezt a célt az ez évi versenyben is bőven elértük." - mondja Csobota-Kis Árpád a verseny ötletgazdája, a Barátságos Szállodák Nagykövete. Az elismeréseket a szállodák ünnepélyes díjátadó keretében vehetik át április 2.-án, Budapesten.

Az eseményt az utazók online, élő közvetítés segítségével követhetik nyomon. A barátságos szállodák megismertetése a verseny zárásával még nem fejeződött be: a szervezők hamarosan hírportált és több önálló weboldalt is indítanak a hazai turizmus fejlődése érdekében.

Kell a koncepció
A hazai szállodapiacon csak a jól átgondolt koncepciót lehet nyereségesen működtetni-állítja Csordás Imre, az Accent Hotel Managament ügyvezető igazgatója. Az elmúlt évek csődjei azt bizonyítják, hogy érdemes szakértő üzemeltetőnek átadni az irányítást, akinek a legelső feladata éppen annak eldöntése, lehet-e gazdaságosan működtetni az adott hotelt. A szakember szerint néhány nagyon különleges projekt kivételével napjainkban leginkább a budget kategóriás, minimális szolgáltatást nyújtó - és ezért minimális személyzettel működtethető - hotelbe érdemes beruházni, olyanba, amelynek rendkívül jó az elhelyezkedése.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo