K&h cikkek


Fizetésemeléssel és juttatásokkal kecsegtetik a dolgozókat?

Fizetésemeléssel és juttatásokkal kecsegtetik a dolgozókat? 

A járvány úgy tűnik, nyomott hagy a kkv-k bérezési szándékán is. A fizetések várt 7 százalékos emelkedése mellett ismét egyre többen tervezik béren kívüli juttatásokkal értékelni az alkalmazottak munkáját – derül ki a K&H kkv bizalmi index felmérés legfrissebb eredményeiből.
Kitört az optimizmus a családi vállalatoknál

Kitört az optimizmus a családi vállalatoknál 

A kis- és középvállalkozások 58 százaléka van családi kézben, mégis ritkán olvashatunk őket vizsgáló kutatásról. A K&H ezért ismételten felmérést készített körükben. Az eredmények alapján a következő 3-5 évben a családi vállalkozások majdnem 80 százaléka számít saját cége növekedésére. Ez jóval magasabb arány, mint a „hagyományos” vállalatok esetében. Fejlesztések terén is az élen járnak, durván minden harmadik cég fordította árbevételének több mint 10 százalékát ilyen célokra az elmúlt években.
Szép kilátások: mire készülnek a munkaerőpiacra lépésükkör a diákok?

Szép kilátások: mire készülnek a munkaerőpiacra lépésükkör a diákok? 

Sok diák derűlátó: az iskola befejezése után 50 százalékuk arra számít, hogy könnyen munkába tud majd állni – derül ki a K&H ifjúsági indexéből.
Túl a nehezén? A hazai vállalatok már nem tartanak a negyedik hullámtól

Túl a nehezén? A hazai vállalatok már nem tartanak a negyedik hullámtól 

Ha jön is negyedik hullám, négyből három kkv már nem számol a tavaszihoz hasonló súlyosságú járványhelyzettel. Az újabb korlátozások helyett inkább a vírus előtti működési teljesítményük visszaállítására fókuszálnak – derül ki a K&H felméréséből.
Beindult a turizmus - a cégek is ráharaptak a SZÉP-kártyára

Beindult a turizmus - a cégek is ráharaptak a SZÉP-kártyára 

Jelentősen megnőtt a Szép-kártya feltöltések és a költések értéke idén az első fél évben a kártyakibocsátók adatai szerint.
Előre menekülnek a magyar cégek, mégis jelentős a lemaradás az innovációknál

Előre menekülnek a magyar cégek, mégis jelentős a lemaradás az innovációknál 

A járvány okozta gazdasági válság utáni kilábalásban főszerepet kap az innováció, de ezen a téren felemás kép rajzolódik ki Magyarországon – derül ki a K&H most elindított innovációs indexéből, amely a 300 millió forintot meghaladó éves árbevétellel rendelkező magyar cégek innovációhoz való hozzáállását és terveit mutatja be.
Nagyon régóta nem voltak ennyire optimisták a hazai kkv-k

Nagyon régóta nem voltak ennyire optimisták a hazai kkv-k 

20 pontra emelkedett a K&H kkv bizalmi index, ami a hazai kis- és középvállalkozások várakozásait 17 éve vizsgáló felmérés eddigi legoptimistább értéke. A minden szektorban pozitív képet mutató eredmények főként annak köszönhetők, hogy a cégek pénzügyi helyzetük alakulását és a gazdaságpolitikai intézkedéseket tekintve is derűlátók.
A rossz híreknek is van jó oldala

A rossz híreknek is van jó oldala 

Érdekes kettősség uralta a piacokat az utóbbi hetekben.
Ki vigyáz a lakásra a nyaralás alatt?

Ki vigyáz a lakásra a nyaralás alatt? 

Tízből négyen a nyaralás alatt a lakásban lévő értékeiknek ideiglenesen más helyet keresnek – derül ki a K&H biztos jövő indexéből. Távfelügyelettel rendelkező riasztóval a megkérdezettek 17 százaléka rendelkezik, az otthoni lámpák automatikus kapcsolgatásának lehetőségével 15 százalékuk él. Viszonylag alacsony, 11 százalékos azoknak az aránya, akiknek az otthonában már keletkezett kár nyaralás során.
Koronavírus: véget értek a nagy céges átszervezések?

Koronavírus: véget értek a nagy céges átszervezések? 

Az elmúlt egy év hullámvasút volt a cégek számára. A járvány három szakasza igen eltérően érintette a vállalatokat cégmérettől és szektortól függően, mára azonban egyre többen látják annak kedvező hatásait is – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index kutatásából.

Egyre többen készülnek tudatosan az időskorukra 

Megugrott a nyugdíjas éveikre tudatosan készülők száma, akik aktív éveikben való takarékoskodással az állami nyugdíj mellett extra jövedelmet szeretnének maguknak biztosítani.

Mi tehet keresztbe a magyarok nyaralási terveinek? 

A magyarok többsége, 57 százaléka idén csak maximum négy éjszakás, belföldi kikapcsolódással számol, mindössze 16 százalék tervez hosszabb külföldi nyaralást. Az utazástól nem a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások, hanem a pénzhiány tartja vissza a megkérdezetteket – derül ki a K&H biztos jövő felméréséből.

Közel a járvány előtti szinten a nagyvállalatok optimizmusa 

Lényegesen derűlátóbbak lettek a legnagyobb cégek a tavaly év végéhez képest, legalábbis ami a saját kilátásaikat illeti – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index legfrissebb, 2021. első negyedéves adataiból. Az index 13 pontos ugrással jelenleg 3 ponton áll, megközelítve ezzel a pandémia előtti értékeket, ami annak köszönhető, hogy a cégek saját kilátásaik tekintetében kifejezetten optimisták.

A külföldi piacok jelenthetik a hazai cégeknek a kitörést a válságból 

Bár a KSH adatai alapján 2020-ban 4,3 százalékkal csökkent a hazai áruk kivitele 2019-hez képest, fontos, hogy egyre több hazai cég ismerje föl a nemzetközi értékesítésben rejlő lehetőségeket. Az exporttevékenység sikeres kiépítése azon is múlhat, hogy mennyire innovatív az adott vállalat. Ehhez három lépés szükséges: a termék vagy szolgáltatás folyamatos fejlesztése, az egyedi terméktulajdonságok meghatározása, továbbá a nemzetközi kapcsolatok kitartó és következetes bővítése.

Így látják munkahelyüket a dolgozó fiatalok 

A járvány ellenére is nagyon optimista a munkavállalással kapcsolatban a 19-29 éves korosztály. A K&H ifjúsági indexéből az derül ki, hogy amellett, hogy 61 százalékuk stabilnak látja munkahelyét, 49 százalékuk megbecsültnek is érzi ott magát. Ezt a pozitív hozzáállást fokozhatja az is, hogy a dolgozó fiatalok 49 százaléka a járvány után a fizetése növekedésére számít.

Ráugrottak a magyarok az online számlanyitásra 

A vártnál nagyobb kereslet mutatkozik az online számlanyitásra a K&H-nál.

Enélkül nincs igazi siker? Jól járna a társadalom, ha több lenne a női vállalkozó 

Bár a vállalkozó vagy vezető pozíciót betöltő nők társadalmi elfogadottsága és vállalkozói berkeken belüli megítélése az utóbbi években egyaránt javulni látszik, napjainkban még mindig nagyon alacsony a nők aránya a vállalkozói körökben.

Hiába javul a hangulat: ennyire még nem bátrak a cégek 

A járvány negatív hatása lassan enyhülni látszik a hazai kis- és középvállalkozások körében, ugyanis a második hullámhoz képest mérséklődött azok száma, akiknek csökkent az árbevétele, valamint azok aránya is, akiket kedvezőtlenül érintett a pandémia kapcsán kialakult gazdasági helyzet.

Kemény év előtt állnak a nagyvállalatok 

A hazai nagyvállalatok bevétel és profit szempontjából is komoly visszaesésre számítanak idén. 

Már látják a fényt az alagút végén a hazai cégek? 

A harmadik hullám okozta kihívások ellenére tovább javultak a hazai kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásai - derült ki egy friss kutatásból. A cégek éledező optimizmusát igazolja, hogy az index az előző időszakhoz képest 9 pontról 14 pontra ugrott, mely erőteljesen közelít a járványt megelőző időszakban mért értékekhez. Ez többek között annak tudható be, hogy a kkv-k pozitívan ítélik meg a kormány gazdaságpolitikai intézkedéseit, valamint több európai uniós forrásra számítanak.

A járvány alatt többen keresték a biztonságot 

A mindennapi bankolás egyre hangsúlyosabb az online térben, amire a járvány csak ráerősített.

K&H Bank: így a nyugdíjasoknak is olcsóbb és egyszerűbb lehet a bankolás 

A mindennapi bankolás egyre hangsúlyosabb az online térben, amire a járvány csak ráerősített. A nyugdíjasok is vevők rá, ugyanis a K&H 60 év feletti ügyfeleinek 38 százaléka online lép kapcsolatba a bankkal.

K&H Bank: a számlanyitás is olyan egyszerűvé válik, mint egy szelfi 

Néhány perc alatt bárki, bárhonnan, bármikor megnyithatja a bankszámláját, amihez azonnal használható digitális bankkártya is jár, anélkül, hogy bankfiókba kellene mennie, köszönhetően a K&H új fejlesztésének.

A magyarok felének vitt be pénzügyi gyomrost a járvány 

A magyarok 50 százalékát anyagi szempontból is rosszul érintette a járvány, csökkent ugyanis a jövedelmük, 46 százalékuk nem érzékelt változást, 4 százalék pedig valamivel több pénzből tud gazdálkodni - mutat rá az éles különbségekre a K&H biztos jövő felmérése.

Optimisták a hazai kkv-k - így látják 2021-et 

Nem befolyásolta jelentősen a kkv szektor várakozásait novemberig a járvány második hulláma. A kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó kilátásait előrejelző K&H kkv bizalmi index negyedik negyedéves eredménye alapján ugyanis a cégek optimizmussal tekintenek a 2021-es évre, amit az index jelenlegi, 9 pontos értéke igazol. Az előző időszakhoz képest mért, 2 pontos növekedés hátterében az állhat, hogy javultak a vállalati hitelkamatokra, valamint az európai uniós forrásokra vonatkozó kilátások.

Borús kilátások: soha nem voltak ennyire pesszimisták a hazai nagyvállalatok 

A járvány második hulláma alatt, novemberben készült K&H nagyvállalati növekedési index ugyanis 8 pontos zuhanással jelenleg -10 ponton áll. Mind a saját kilátásaik, mind a gazdaság helyzetének alakulását kedvezőtlenül ítélik meg a vállalatok. A cégek többsége azonban csak egyéves időtávon számít negatív gazdasági hatásokra.

Mostanában ne számítson béremelésre! Kiderült, mire készülnek a cégek 

Egy friss felmérés szerint erősen visszaesett a fizetésemelésben gondolkodó kis- és középvállalkozások aránya. Amíg az előző negyedévben még a cégek 70 százaléka tervezett béremeléssel, addig jelenleg 10-ből csupán négyen vélekednek így. Ezzel szemben 12 százalékra nőtt a csökkentésben gondolkodók aránya, ami már évek óta nem volt jellemző. Összességében a keresetek stagnálása lesz jellemző a következő időszakra, ugyanis a vállalkozások majdnem fele nem változtatna az eddigi béreken. A munkaadók közel fele tervezi, hogy cafeteria juttatást ad dolgozóinak, amelyek közül a legnépszerűbb elem a közlekedés költségének térítése.

Családi cégek a járvány alatt - példamutató vállalkozásokat díjaznak 

A járvány hatására felerősödött a fogyasztók igénye arra, hogy a vállalatok konkrét lépéseket tegyenek a környezetükért. A K&H Bank a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal idén azokat a cégeket ismeri el, akik a koronavírus-járvány kihívásaira adtak példamutató fenntartható megoldást. A jelentkezési határidőt a bank meghosszabbította.

A jövőbe néztek a nagyvállalatok - menyire pesszimisták? 

Visszaesett a hazai nagyvállalatok árbevétel-és profitvárakozása a következő egy évre vonatkozóan, ugyanis a cégek átlagosan 0,4 százalékos árbevétel- és 2,6 százalékos profitcsökkenést várnak – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index adataiból. Ezzel szemben a gazdasági környezet megítélésére csak rövid távon van hatással a koronavírus-járvány, amiben vélhetően a kormányzati intézkedéseknek pozitív szerepe van. A cégek harmada szerint javulni fog a gazdasági környezet a következő egy évben, három éves időtávon pedig nem számolnak a járvány hatásaival.

Hova és hogyan utaztak a magyarok a koronavírus alatt? 

A pandémia ellenére az idén is utaztak az emberek, főként az év elején, a járványt megelőző időszakban.  A külföldi látogatásokat tudatosan, biztosítással megerősítve szervezték az utazni vágyók - derül ki a K&H Biztosító legújabb összeállításából.

A koronavírus a fiatalok pénztárcájára is hatással volt 

A fiatalok 18 százaléka többet költött a járványhelyzetben, 36 százalékuknál viszont csökkentek a kiadások - áll a K&H ifjúsági indexében, amely szerint jelentős eltérések láthatóak a 19-29 évesek költéseiben, például míg a nők 25 százaléka nagyobb kiadásokkal szembesült, a férfiaknak csak a 12 százaléka költött többet a járvány miatt.

Soha nem voltak ennyire pesszimisták a nagyvállalatok 

Nem tekintettek még ennyire pesszimistán a nagyvállalatok a következő évükre, mint amennyire a koronavírus-járvány első hulláma után. A K&H nagyvállalati növekedési index értéke még sosem volt a negatív tartományban az elmúlt 7 évben, most viszont a legutóbbi negyedévben mért 6 pont helyett csak -2 ponton áll. A vállalatok saját kilátásaikat sokkal kedvezőtlenebbnek ítélik, viszont többen tekintenek bizakodóan a gazdasági környezetre, amit az olyan kedvezményes hitelprogramok, mint az NHP Hajrá is segítenek.

Mi lesz idén a nyári táborokkal? 

Nem csak egy rendhagyó tavaszt tudhatunk magunk mögött, az idei nyár is eltér a megszokottól. Az iskolák bezárása miatt otthonról tanuló gyerekek felügyelete többnyire meg volt oldva a home office bevezetésével vagy a szülők kényszerszabadságával. Sajnos azok a családok, akiknél az utóbbi helyzet állt fenn, a nyári szünet megszervezése különösen nehézzé válhatott a szabadnapok megfogyatkozása miatt. Családok ezrei lélegezhettek fel, mikor megfelelő intézkedések mellett engedélyezték a napközis, majd az ottalvós táborokat is.

Mi kell ahhoz, hogy ne tűnjön el még több cég? Így látják a családi vállalatok 

A hazai cégvilág Achilles-ínja a hosszú távra tervezés. Az újonnan alapított vállalkozások ötöde ugyanis egy év, minden második cég pedig három év után megszűnik. Előrejelzések szerint a koronavírus-járvány nagysága és vége rendkívül bizonytalan, hazai szinten akár 5-7 százalékos GDP visszaesést is eredményezhet, ami a cégek várható életkorát még tovább csökkentheti. A 25 éves, K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert Abrazív Mérnöki Iroda és Gépgyártó Kft. szerint azonban folyamatos fejlesztéssel, a munkavállalók megbecsülésével és a következő generáció felkészítésével jó eséllyel megalapozható a cég biztos jövője még a válság idején is.

Brutális lökést kaphat az online vásárlás 

Az online vásárlások forgalma egy évtizedes távlatban közel 20-szorosára nőtt, és a koronavírus-járvány ennek még nagyobb lökést adhat. Bár az online térben elérhető banki szolgáltatások alapos információbiztonsági háttérrel működnek, a digitalizáció – így az online bankolás és fizetés - térnyerése nyomán egyre több kiberbűnöző is felbukkan az interneten, ezért a felhasználók oldalán is fokozott óvatosságra van szükség. A pénzintézet ezért indította el a K&H e-dukáció információbiztonsági programjának második részét, amely az egyre népszerűbb online, digitális  bankoláshoz,  fizetéshez nyújt hasznos, gyakorlati segítséget.

K&H: elszálltak a mobilbankos vásárlások 

Meredek emelkedőn van a mobilbankolás. Az okostelefonon elérhető banki szolgáltatásokat az idén 22-44 százalékkal többször használták, mint tavaly – közölte a K&H.

1 millió dolláros lehetőség magyar startupoknak 

A Start it @K&H nagyvállalati inkubátorprogramja első és egyedüli hazai szereplőként lépett be a Global Accelerator Network (GAN) közösségébe. A világszerte több mint 100 inkubátort és akcelerátort tömörítő nemzetközi szervezet a globális kapcsolatrendszer mellett 1 millió dollár értékű digitális szolgáltatáscsomagot nyújt a Start it @K&H-ban fejlődő  innovatív csapatoknak. 

Már látják a bajt? Visszafogták várakozásaikat a cégek 

Visszafogott kilátásokkal indulnak neki az idei évnek a hazai nagyvállalatok. A szolid hangulat egyértelműen a gazdasági környezet megítélésére vonatkozik, mivel középtávon jelentősen mérséklődött a gazdasági növekedésre számítók aránya, miközben a nagyvállalati beruházási boom is várat még magára.

Nagyobb lakásra vágynak a magyarok 

A budapestiek átlagosan 59 négyzetméteren élnek, míg a falvakban lakók 101 négyzetméteren - többek között ez derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. Az ideálisnak tartott ingatlan mérete 89 négyzetméter, ami átlagban 6 négyzetméterrel nagyobb, mint amiben jelenleg laknak a magyarok. A vágyak és a realitás a két fős háztartások esetében találkozik: ők 73 négyzetméterből gazdálkodhatnak és azt is tartják ideálisnak. Ugyanakkor a három fős családok már 7 négyzetméterrel, akik pedig négyen vagy öten vannak, 11-13 négyzetméterrel növelnék meg a mostani alapterületet.

Rekordot dönthettek idén a személyi kölcsönök 

Rekord várható az idén a személyi kölcsönök piacán: a teljes piacon az új hitelek összege elérheti az 550-570 milliárd forintot, ami 25-26 százalékos növekedést jelentene éves szinten - közölte a K&H. A bank az első háromnegyed évben 33,3 milliárd forint összegben folyósított személyi kölcsönöket, ez pedig piaci átlagot meghaladó, 51 százalékos emelkedés. A K&H-s személyi kölcsönök 25 százaléka ma már online folyósítással kerül az érintettekhez, szeptemberben az online személyikölcsön-igénylések felét mobilon adták le. A K&H nem tart a lakosság túlzott eladósodásától, a személyi kölcsönöknél pedig a bank szerint nincs elszívó hatása a júliustól elérhető babaváró kölcsönnek. A növekedés jövőre is folytatódhat, igaz, az eddiginél lassabban bővülhet a piac: 2020-ban az új személyi kölcsönök összege átlépheti a 600 milliárd forintot.

Komoly változásra van szükség a magyar kkv-knál 

Miközben a magyar gazdasági növekedés az idén várható 4,8 százalékról jövőre 3,5 százalékra lassulhat, a GDP-hez 52,5 százalékban hozzájáruló kkv-szektorban megkezdődhet az átalakulás.

Rossz hír jött a cégektől: berendezkedtek a forint további gyengülésére 

A K&H nagyvállalati növekedési index az elmúlt másfél évre jellemző csökkenő trend következtében jelenleg 5 ponton áll. A cégek saját helyzetükben alig várnak változást az előző negyedévi kedvező várakozásokhoz képest, a makrogazdasági környezet megítélése azonban elérte második mélypontját az index történetében. Ennek hátterében az áll, hogy a cégek egyre inkább a forint további gyengülésére rendezkednek be.

Meddig húzzák ki fizetés nélkül a magyarok? 

A magyarok átlagosan 7 hónapra elegendő megtakarítással rendelkeznek, ám a 35 százalékuknak mindössze annyi spórolt pénze van, amelyből egy hónapig tudna megélni fizetés nélkül. A K&H felmérése szerint a férfiak 30 százaléka, a nők 41 százaléka tudná magát egy hónapig fenntartani a tartalékaiból. 

Zöld utat kapnak a klímabarát befektetések a K&H-nál 

A klímaváltozás ellen, a tisztább levegőért, a megújuló energiákért szállhatnak harcba a befektetéseik segítségével a megtakarítók. A K&H Alapkezelőnél elindultak a fenntartható fejlődés befektetési (FFB) alapok.

8-tól 5-ig az iroda helyett: mennyire örülnének a dolgozók az otthoni munkavégzésnek? 

Habár azt még nem tudni, hogy akár tíz év múlva melyek lesznek a legvonzóbb szakmák, az azonban egyértelmű, hogy az atipikus foglalkoztatási formák egyre nagyobb szerepet kapnak a cégek életében. Mindez érthető akkor, ha tudjuk, hogy egy munkavállaló akkor végzi a legjobban a munkáját, ha a munkaidő és a magánélet arányának és beosztásának lehetőségét a lehető legrugalmasabban kezelheti.

Megbírságolták a K&H bankot 

Az MNB összességében 29,2 millió forint bírságot szabott ki a K&H bankcsoport három intézményével szemben számos, alapvetően a folyamatok nem megfelelő szabályozottságára visszavezethető, ámde kis súlyú jogsértés miatt. A feltárt hiányosságok nem veszélyeztetik a bankcsoport megbízható működését.

A lakáshitelnek és a kamatnak is van ökolábnyoma 

Ha hitelt veszünk fel ingatlanra, és jelzálogot rak rá a bank, annak is megvan az üvegházgáz-vonzata. Mint mindennek, ami gazdasági tevékenység. Mert számítógépeket használunk, energiát fogyasztunk szinte minden tevékenységünkkel. Az elmúlt években persze sokat zöldült a bankok működése is.

A magyarok harmada úgy véli, meg sem éri a nyugdíjas kort 

A megkérdezettek 31 százaléka érzi úgy, hogy meg sem éli a nyugdíjaskort – többek között ez derült ki a K&H felméréséből, amely a magyarok jelenlegi és jövőbeli egészségügyi állapotát is vizsgálta.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Adózás

Retteghetnek a simlis cégek, belendül a NAV húsvét előtt

Retteghetnek a simlis cégek, belendül a NAV húsvét előtt  

Az adóellenőrök országszerte ellenőrzik a húsvéti ünnepkörhöz kapcsolódó termékek árusítóit az üzletekben, piacokon, kitelepüléseken és az online térben.

Jogi kisokos

Vége a munkahelyi titkolózásnak: nemsokára megtudhatja, mennyit keresnek kollégái

Vége a munkahelyi titkolózásnak: nemsokára megtudhatja, mennyit keresnek kollégái 

A cégeknek nyilvánossá kell tenniük az új pozícióikhoz tartozó fizetési információikat, a meglévő munkavállalóknak is nyilvánosnak kell majd lenniük.

Gazdaság

Keserédes helyzetben a magyar édességpiac

Keserédes helyzetben a magyar édességpiac  

Stagnáló piacon egyensúlyoz az édesipar a kihívások és lehetőségek között.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo