K&h cikkek


190 ezer forintot keresnek a fiatalok

190 ezer forintot keresnek a fiatalok  

A korábbi évekre jellemző növekedés után megtorpanás látható a fiatalok jövedelmét tekintve a K&H ifjúsági index szerint.
Újabb nehézségekbe ütköztek a magyar családi cégek

Újabb nehézségekbe ütköztek a magyar családi cégek 

Már nem az energia- vagy az alapanyagárak jelentik a fő nehézséget a hazai családi vállalatok számára.
Drámai változás ment végbe, a nagyvállalatok is megérzik

Drámai változás ment végbe, a nagyvállalatok is megérzik  

Ismét csökkent a hazai nagyvállalatok éves várakozásait mutató K&H nagyvállalati növekedési index.
A kincstári optimizmus ellenére negatívba fordult a magyar nagyvállalati növekedési index

A kincstári optimizmus ellenére negatívba fordult a magyar nagyvállalati növekedési index 

A tavalyi bevétellel számolnak idén is a nagyvállalatok.
Mennyire környezetkímélők az elektromos autók?

Mennyire környezetkímélők az elektromos autók? 

Dinamikusan növekszik a gépkocsiállományon belül az elektromos és a hibrid személygépkocsik száma.
Nem hagyja nyugodni az infláció a cégeket

Nem hagyja nyugodni az infláció a cégeket 

A csökkenő tendencia ellenére továbbra is az infláció hátráltatta leginkább a működést az elmúlt fél évben.
Még gyengébb gazdasági évre számítanak a magyar nagyvállalatok

Még gyengébb gazdasági évre számítanak a magyar nagyvállalatok 

Így látják a gazdaság helyzetét a nagyvállalatok.
Egyre többen jönnek rá, mennyivel jobb mobillal fizetni, mint bankkártyával

Egyre többen jönnek rá, mennyivel jobb mobillal fizetni, mint bankkártyával  

Az okostelefonos fizetések száma 49 százalékkal nőtt januárban az egy évvel korábbihoz képest.
Mit érdemes tudni az új céges kötelezőről?

Mit érdemes tudni az új céges kötelezőről?  

A cégek jelentős részének muszáj környezetvédelmi felelősségbiztosítást kötniük.
Szép osztályzatot kapott az egyik magyar nagybank

Szép osztályzatot kapott az egyik magyar nagybank 

Megerősítette a K&H betéti osztályzatát a Moody's.

Árbevétel-várakozások: két táborra szakadtak a cégek  

A korábbiakhoz képest kissé szerényebb árbevétel-növekedéssel, ugyanakkor stabil nyereségnövekedéssel számolnak idén a cégek.

Ennyien számíthatnak idén bónuszra 

Idén a hazai nagyvállalatok háromnegyede tervez valamilyen cafeteria juttatást nyújtani dolgozóinak.

Ha valaki nem örökölt, esélye sincs saját lakáshoz jutni? 

Jelentősen nőtt a 30-59 évesek körében azoknak az aránya, akik úgy látják, nem sok esélyük van saját lakás tulajdonlására.

Béremelést remélnek a fiatalok  

A K&H ifjúsági index legfrissebb mérése szerint 69 százalékuk optimista ezen a téren.

Nem tudják a cégek, miként kell kommunikálni a legfiatalabb munkavállalókkal  

A 30 év alatti Z generációnak már fogyasztóként és a munkaerőpiacon is egyre meghatározóbb szerepe van.

Hány hónapnyi tartaléka van a fiataloknak?  

A huszonéves fiatalok alig több mint fele rendelkezik megtakarítással, de sokuknak csak rövid időre elég a tartaléka.

Még nem mernek hinni az uniós pályázatokban a cégek  

A vállalkozások egyelőre még kevésbé számolnak az uniós pályázatokkal, alig felük tartja reálisnak, hogy forráshoz juthat idén.

Finanszírozási oldalról is segítik a vállalatok fenntartható működését 

A K&H-nál már elérhető a Széchenyi Beruházási Hitel MAX+ és az Agrár Széchenyi Beruházási Hitel MAX+ zöld átállást és fenntartható fejlődést támogató hitelcélokra irányuló alkonstrukciója.

Agrárcégek: megduplázódott a profitvárakozás 

Az előző negyedévi mélypont után javult a K&H agrár index, jelenleg 12 ponton áll.

Infláció: mit várnak a magyarok?  

A magyarok egyelőre nem számítanak az infláció jelentős csökkenésére.

Visszaesett a lakásvásárlási kedv  

Összességében csökkent a lakásvásárlást tervezők aránya a 30-59 évesek táborában.

Hatalmasat hajrázott a SZÉP-kártya 

Tavaly év végén minden eddigi havi rekordot megdöntött a K&H SZÉP-kártya forgalom.

Kevesebb lesz a profit, pesszimisták a családi vállalkozások 

Az előző negyedévi jelentős javulást követően év végére mérséklődött a hazai családi cégek hangulata, a K&H családi vállalatok index 0 ponton áll.

Nem jeleskednek a hazai cégek az innováció terén  

A digitális átállást nagyon is komolyan veszik.

Ilyen év után már csak jobb jöhet? Jóslat 2024-re  

A jövő év elején folytatódhat a dezinflációs folyamat, ám a lakossági fogyasztás élénkülése újabb inflációs nyomást hoz.

Mennyit szánnak ajándékokra a fiatalok?  

A fiatalok döntő része, 84 százaléka tervez ajándékot adni szeretteinek karácsonykor.

Jövőre minden jobb lesz? Így látják 2024-et a cégek  

Az egy évvel ezelőtti bezuhanás után idén stabilizálódott a vállalkozásoknak a következő egy évre vonatkozó várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index.

Januárig kivárnak a lakáshitelt felvevők  

A jövőre induló csok plusz keretében elérhető lakáshitelek megjelennek a K&H kínálatában is.

Őrült spórolásba fogtak a magyar háztartások  

Az idei harmadik negyedévben 3,4 millió forintra nőtt a megkérdezettek háztartásainak átlagos megtakarítása.

Hat éve nem volt ennyire alacsony a kkv-k beruházási kedve  

Egy éve hullámzóak a cégek pénzügyi várakozásai, jelenleg az előző negyedévhez képest enyhén alacsonyabb árbevétel- és nyereségnövekedéssel terveznek.

Komoly akadály hárul a sikeres cégutódlás elé 

A hazai családi vállalatok több mint felénél jelenleg már zajlik a generációváltás.

A rezsicsökkentés megszorításai jót tettek a napelempiacnak 

A napelemtől várják a csodát a hazai nagyvállalatok.

Megbírságolták a K&H Biztosítót 

Hiányosságokat találtak a kgfb állománykezelésnél.

Csak el innen? Külföldön dolgozna rengeteg magyar fiatal  

A fiatal magyar munkavállalók jelentős része azt fontolgatja, hogy külföldön vállalna munkát.

A jövőjüket kezdték felélni a gazdák 

Letört az agrár cégek innovációs kedve.

Nem látják a lehetőséget a fenntarthatóságban a cégek  

A hazai cégek minden korábbinál nagyobb figyelemmel fordulnak a fenntarthatóság felé és egyre inkább érzik magukat is érintettnek.

Lagymatag a magyar vállalatok innovációs aktivitása  

A jelenlegi gazdasági helyzet rányomja a bélyegét a hazai vállalatok innovációs tevékenységére.

Recessziós félelmek a nagyvállalatok körében 

A cégek várakozásait jelző K&H nagyvállalati növekedési index a harmadik negyedévben változatlanul 0 ponton áll.

Látványos változás a lakáspiacon  

Négy év alatt számottevően, 64 százalékról 75 százalékra nőtt a saját lakással rendelkezők aránya a 30-59 évesek táborában a K&H biztos jövő friss felmérése szerint.

A magyarok reáljövedelmének zuhanása miatti kereslethiány okoz gondot a kkv-knak 

Ettől tartanak legjobban a vállalkozások.

Hatalmas a pusztulás a kkv-szektorban 

Szemléletváltásra van szüksége a kkv-szektornak, nőtt a megszűnő cégek száma.

Így lehet rávenni a dolgozókat zöld megoldások használatára 

A fenntartható működés megvalósítása már szinte alapelvárás a vállalatok irányába.

A kedvezményes hitelekbe kapaszkodnak a gazdák 

Az agrárium hitelállományának közel 70 százalékát az államilag támogatott hitelek teszik ki.

Nagy hibát követnek el a cégek, ha nem tudnak rugalmasak lenni munkavállalóik felé 

A munkavállalók ma már ritkán horgonyoznak le hosszabb ideig egy munkahelyen.

Döbbenetes, mennyi élelmiszert veszünk SZÉP-kártyával  

Szeptemberben már a teljes költések közel harmadát a hideg élelmiszer tette ki.

Romlott a kkv-k beruházási kedve 

Így látják pénzügyi eredményeik alakulását a cégek.

Nehéz helyzetben vannak a cégek, háttérbe szorul a fenntarthatóság kérdése  

Az Európai Unió 2050-re kitűzött klímasemlegességi célját a hazai vállalatok közül egyre többen ismerik, de elsősorban nehézségként, nem pedig lehetőségként tekintenek rá.

Spórolásba fogtak a fiatalok 

Jelentősen nőtt a megtakarítással rendelkezők fiatalok aránya.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Pénzszerzés

Ha bezárja – támogatást kap!

Ha bezárja – támogatást kap! 

A kisebb víziszárnyas telepek bezárását támogatja a kormány.

Cégblog

Csökken az amerikai járatok iránti kereslet a Lufthansa szerint

Csökken az amerikai járatok iránti kereslet a Lufthansa szerint 

A német légitársaság a nyári fellendülés után a harmadik negyedévben gyengébb keresletre számít az Egyesült Államokba induló járatok iránt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo