K&h cikkek

Negatív rekordon a magyar nagyvállalatok profitvárakozása
Egyre kevesebb profittal számolnak a nagyvállalatok.

Egyvalami mellett már az induló vállalkozások sem tudnak elmenni
6,5 év múlva a Föld elérheti az átlaghőmérséklet 1,5 Celsius-fokos emelkedését, ami visszafordíthatatlanul megváltoztatná a bolygó klímáját.

Nagyon rossz hír, tovább öregszik a magyar autópark
K&H: kevesen terveznek autóvásárlást egy éven belül.

Megtudtuk milyen béremeléseket terveznek a kkv-k infláció alatt, felett
Infláció alatti béremeléssel terveznek a kkv-k.

A világítás és a fűtés korlátozásával spórolnak a nagyvállalatok
A nagyvállalatok is szenvednek a magas energiaáraktól.

Még egy terület, ahol a magyar cégek az EU-s átlag alatt teljesítenek
A magyar vállalatok innovációs aktivitása elmarad a szükségestől és az európai átlagtól.

Ennyit költöttek élelmiszerre a magyarok
Jól látható a több évtizedes csúcsra gyorsuló infláció, ezen belül a több mint 40 százalékos élelmiszer-drágulás a kártyás költéseken is.

Kiberbiztonsági innováció cégeknek egy hazai startuptól
Az informatikai rendszerek elleni támadások rendkívül megszaporodtak.

Idén nem lesz foglalkoztatási és beruházási boom a családi vállalatoknál
Negatív hangulat jellemzi a hazai családi vállalatokat.

Még egy lista, ahol hátul kullog Magyarország
Nem szerepelt túl jól az EU innovációs eredménylistáján Magyarország.
Világszerte szoronganak az emberek - mitől félnek a magyarok?
Bevonult a hétköznapok szókincsébe a „fenntarthatóság” kifejezés.
Nagyon nagy bajban vannak a cégek a magas energiaárak miatt
Egyre nagyobb gondot okoz a cégeknek az infláció és az energiaköltségek folyamatos emelkedése.
Létszámcsökkentésre készülnek a nagyvállalatok
2023 nem a létszámbővítés éve lesz a nagyvállalatoknál.
Minden negyedik cég számol idén a Széchenyi Kártya Program hiteleivel
A K&H-nál az elsők között igényelhetőek kedvező.
Tombol a pesszimizmus: nem túl fényes évre számítanak a nagyvállalatok
Megtört az elmúlt egy évre jellemző csökkentő trend, de továbbra is pesszimistán látják 2023-at a nagyvállalatok.
Negatív hangulatban a magyar cégek
Ezt várják 2023-tól a cégek.
Elindultak a zöldítés útján az agrárcégek
A hatékony termelés érdekében ezekkel a kihívásokkal kell szembenéznie a mezőgazdaságnak.
Egyre több a pesszimista fiatal
Igencsak vegyesen látják a fiatalok a mostani helyzetüket és a jövőjüket.
Mire figyeljünk munkáltatóként 2023-ban?
Az elmúlt évek arra tanítottak minket, hogy nem tudjuk előre megjósolni, mit hoz az új esztendő.
Béremelésben bíznek a fiatalok
Továbbra is optimistának mondhatóak a dolgozó fiatalok.
Van, amiben jobbak a családi cégek, mint az egész vállalati szektor
Kissé innovatívabbak a hazai családi cégek, mint a vállalati szektor általában .
Borúsak a cégek, szerintük tovább fog gyengülni a forint
Kétharmaduk számít további forintgyengülésre jövő nyárig.
Lényegesen kevesebbet szánnak most a vállalatok innovációra
A magyar vállalatok az utóbbi hónapokban alaposan visszafogták innovációs elképzeléseiket.
Ritkán történik ilyen a hazai startup világban
1,25 millió eurós befektetést kapott a Volteum, az elektromos járműflották működését optimalizáló magyar startup.
Még nagy a szakadék a tettek és a szándék között, ha a fenntarthatóságról van szó
A gazdasági nehézségek ellenére a hazai közepes és nagyvállalatok fontosnak tartják a fenntarthatóság ügyét.
Már ezen is spórolni kényszerülnek a kkv-k
Kevesebb új munkavállalóval tervezik a következő évet a vállalkozások.
Saját lakás helyett albérletben gondolkodnak a fiatalok
Kisebbségbe kerültek azok a fiatalok, akik pénzkidobásnak tartják a lakásbérlést.
Most kezdik beárazni a jelenlegi gazdasági helyzetet a cégek
Jelentősen visszaestek a hazai vállalkozások pénzügyi várakozásai.
Nem tudnak otthonról elköltözni a magyar fiatalok
Idén jelentősen nőtt azoknak a jelenleg szülőkkel élő 19-29 éves fiataloknak az aránya, akik bizonytalanok abban, mikor hagyhatják el a “mamahotelt”.
Megrendült a cégek bizalma
Az eddigi csökkenő trend után most még inkább megrendült a kkv szektor bizalma.
Egyre nehezebb helyzetben a hazai családi cégek - mi jelenthet kiutat?
A folyamatos áremelkedés most szemléletváltozást hozhat a hazai családi tulajdonú cégeknél.
Öngondoskodás helyett sokan csak az államra számítanak
Többen vannak, akik fontosnak tartják a nyugdíjas években megfelelő anyagi helyzetet biztosító öngondoskodást.
Soha nem volt annyira rossz a helyzet, mint most
Mínusz 15 ponttal az eddigi legalacsonyabb értékét vette fel a K&H nagyvállalati növekedési index, amely a hazai nagyvállalatok várakozásait mutatja.
Őrültség készpénzben tartani a megtakarítást
A jelenlegi piaci környezet egyértelműen azt mutatja, hogy a készpénzes megtakarítás tévút.
Ezzel a megoldással kompenzálhatják a cégek a reálbér-csökkenést
A kkv-k körében minden negyedik vállalkozás számol a SZÉP-kártyával.
Kereszttűzben a cégek
A vásárlók, a szabályozók és a befektetők egyaránt nyomás alatt tartják a cégeket.
Újra a fékre léptek a nagyvállalatok - lejtőn a pénzügyi várakozások
Tavaly év vége óta lejtmenetbe kapcsoltak a hazai vállalatok pénzügyi várakozásai.
Vége felé közeledik a bankkártya korszak
K&H: tarol a "digitális kvartett".
Meglepő, de a családi vállalkozások kevésbé borúlátóak, mint a nagyvállalatok
A családi cégek szerint idén lezárulhat az orosz-ukrán konfliktus.
Már ennél a banknál is igényelhető a Széchenyi Kártya Program MAX
Habár az alapkamat már kétszámjegyű, a vállalkozásoknak továbbra is rendelkezésre áll ennek a töredékéért likviditási és beruházási hitel, illetve lízing is. A K&H is elérhetővé tette a Széchenyi Kártya Program MAX kedvező finanszírozási megoldásait, amelyek az emelkedő kamatkörnyezetben is alacsony fix kamattal nyújtanak forrást a kkv-k számára.
Itt a harmadik válság? Egyszerre négy kihívással számolhatnak a cégek
2008 és 2020 után az idei év újabb mérföldkő a cégek számára. Bár egyelőre nem olyan erőteljes visszaesés látható, mint két évvel ezelőtt, de tartós csökkenés látható a várakozásokat illetően. Mindezt az okozza, hogy jelenleg egyszerre négy kihívással is szembesülnek a cégek, amihez már nem elég néhány folyamatot digitalizálni, korszerűsíteni, hanem az energiafelhasználás, az ellátási láncok és a gyártási technológiák komplett újragondolására, egyszerűsítésére van szükség.
Mit lépnek a katából kiesők?
Egy friss felmérés szerint az eddigi katások csupán töredéke tervez áttérni a társasági adózásra vagy a kivára, a legtöbben egyértelműen az átalányadózás felé mozdulnának. Számukra jelenthet segítséget az a legutóbbi módosítás, ami szerint már nem érvényes, hogy az átalányadózásból kilépést követő négy évben nem választható újra ez az adózási forma.
Az innováción spórolnak a cégek
A magyar cégek többsége, 62 százaléka innovatívnak látja magát, a legpozitívabban pedig a kereskedelemben tevékenykedők értékelték a működésüket e szempontból. Lényegesen kisebb összeg ment azonban fejlesztésekre: átlagosan az árbevétel még tizedét sem költötték innovációra az idei félévet megelőző időszakban – derült ki a K&H innovációs indexből. A cégek 55 százaléka ugyanannyi innovációt vár a következő két évben mint az előző kettőben, a fejlesztéseket pedig leginkább azért indítják, hogy a vásárlók igényeihez alkalmazkodjanak, a termékek vagy szolgáltatások minőségét javítsák, illetve hatékonyabban tudjanak működni.
Magas árbevétel-növekedéssel számolnak a cégek – mennyit visz el ebből az infláció?
A K&H kkv bizalmi index az előttünk álló egy évre 12 százalékos árbevétel- és 7 százalékos nyereségnövekedéssel számol.
Mennyi az infláció? Az élelmiszereknél érezzük a legrosszabbnak a helyzetet
A statisztikailag kimutatott inflációnál nagyobb áremelkedést érzékelt a 30-59 évesek többsége. 43 százalékuk szerint például 15 százalékkal vagy annál is nagyobb volt az áremelkedés idén áprilisban, amikor a tényadat 9,5 százalékos drágulást mutatott - derül ki a K&H biztos jövő reprezentatív felméréséből. A becsült infláció a valamennyi megkérdezett válasza alapján már akkor közel 12 százalékos volt, a kilátások pedig további áremelkedést vetítenek előre.
Élet a kata után: mire kell figyelni?
Augusztus 31-gyel megszűnik az eddigi kata, a korábbinál csak egy jóval szűkebb kör választhatja az új katát. A következő hetekben ezért közel 400 ezer vállalkozónak kell eligazodni a lehetőségek között és megtalálni a számára megfelelő adózási formát.
A fiatalok is érzik az inflációt
A gyorsuló infláció alapvetően átírja a korábbi években megszokott családi költségvetéseket, és a megtakarítási magatartásra is hatással van mindenkinél, ezen belül a fiataloknál is. A 19-29 éves korosztály tagjainak 20 százaléka nem takarékoskodik, havi rendszerességgel 47 százalék spórol, és 18 százalékos azoknak az aránya, akik csak akkor tudnak félretenni, ha nagyobb összeghez jutnak. Ugyanakkor a rövid távú takarékoskodásban már nyomot hagyott az infláció – ezt mutatja a K&H ifjúsági index, amely a 19-29 évesek megtakarításait vizsgálta. A fiatalok 28 százaléka mondta azt, hogy az előző hónapban tudott spórolni, átlagosan 67 ezer forintot.
Olyan történt, ami az elmúlt 8 évben soha a cégvilágban
A hazai nagyvállalatok egyéves jövedelmezőségi terveit meghatározó tényezők között az infláció vált a legfontosabbá, derül ki a K&H nagyvállalati növekedési indexből. A felmérés nyolcéves története során erre még soha nem volt példa. Ezzel az eddigi legmeghatározóbb piaci tényező, a belföldi vevők szorosan a második helyre kerültek, harmadikként pedig továbbra is meghatározó szerepet kapnak a beszállítói árak.