A nagyvállalatok már látják a fényt az alagút végén?

Lassan kilábalhatnak a pesszimizmusból a hazai nagyvállalatok. A K&H nagyvállalati növekedési index a tavalyi mélypont után már második negyedéve mozdul felfelé, így 2023 első negyedévében -10-ről -6 pontra mérséklődött. A változás mögött az áll, hogy a vállalatok saját kilátásaikat az előző negyedévekhez képest jóval kedvezőbbnek vélik, a gazdaság megítélésben azonban továbbra is borúlátók. Az indexet a cégek közül a 10 milliárd forint feletti éves árbevételű vállalatok szinte már pozitív hangulata húzza felfelé.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ismét felfelé mozdult a K&H nagyvállalati növekedési index, ami a magyarországi, kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező cégek következő egy évre vonatkozó várakozásait vizsgálja.

„A K&H nagyvállalati növekedési index 2023 első negyedévében tovább emelkedett, -10-ről -6 pontra mérséklődött. Ez már a második negyedév a tavalyi mélypontot követően, hogy felfelé mozdult az index. Habár a mutató még mindig a negatív tartományban van, a cégek már kevésbé pesszimisták, ami az év második felére nézve kedvező kilátásokat jelenthet” – részletezte az eredményeket Rajna Gábor, a K&H Vállalati ügyfelek divízió vezetője.

„A negatív hangulat mérséklődésének hátterében az áll, hogy a cégek a saját kilátásaikban jóval kedvezőbb fordulatokat várnak, mint az előző negyedévekben. A vállalati alindex ugyanis -6-ról -2 pontra javult, ami már megközelíti a pozitív tartományt. Ezzel szemben a gazdaság egészét nézve továbbra is erőteljesen negatív hangulat uralkodik, a makro részindex jelenleg -19 ponton áll” – részletezte az eredményeket a szakértő.

10 milliárd forint felett kedvezők a kilátások

A nagyvállalatok várakozásai erőteljesen függenek az árbevétel nagyságától, az ágazattól és a területi elhelyezkedéstől is. Jelenleg egyedül a 10 milliárd forint feletti éves árbevételű vállalatok hangulata nincs a negatív tartományban és javult a legnagyobb mértékben, -15-ről 0 pontra. A 4-9,9 milliárd forint közötti éves árbevételű cégek várakozásai -14-ről -7 pontra erősödtek, így ugyanolyan szinten vannak, mint a 2-3,9 milliárd forint éves árbevételű cégek (-7 pont), akiknek az elmúlt negyedévhez képest nem változott a véleménye. Az ágazatok közül az iparban és a szolgáltató szektorban jelentősen kedvezőbb várakozással tekintenek a következő egy évre (-4 és -5 pont), mint a kereskedelemben (-9 pont).

Földrajzilag a kelet-magyarországi cégeknek javult jelentősen a jövőképe, -16-ról -3 pontra, miközben a nyugat-magyarországi és közép-magyarországi vállalatok várakozásai gyakorlatilag nem változtak az előző negyedévhez képest (-7 és -8 pont).

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo