Az év első két hónapjában látványosan megugrott a megszűnő cégek száma – miközben az újonnan alakultak ettől jóval elmaradnak. Az Opten adatai alapján az év első két hónapjában 4517 cég alakult és 7742 szűnt meg, ami ismét a vállalkozói kedv csökkenésére utal. Igaz, egyelőre még csak az első két hónap adatai láthatók, de ha ez a trend folytatódik, akkor 2019 után újra csökkenhet éves szinten a hazai vállalkozások száma.
A K&H kkv bizalmi index kutatás alapján a vállalkozások több mint harmadának (35 százalék) nehézséget okoz az energiaárak emelkedése – ez ma már a második leggyakoribb működést hátráltató tényező az infláció mellett (36 százalék) Mivel ez nem egy néhány hónapig tartó átmeneti helyzet, ezért a vállalkozásoknak most új megoldásokra van szükségük ahhoz, hogy biztonságosan tudjanak elindulni és hosszú távon működni. A K&H ehhez nyújt segítséget a digitális médiahasználathoz passzoló felülettel, a K&H: üzletet ide! program térképes alkalmazásával.
„A K&H: üzletet ide! oldal megújult térképe egyben egy közösségi platform is a kkv-knak, ahol jelezni tudják, hogy nyitottak lennének az üzlethelyiségük megosztására. Ezáltal a termékek és szolgáltatások szélesebb körével akár nagyobb ügyfélkört is elérhetnek, többféle szolgáltatást nyújthatnak, egy helyen, így vonzóbbak és versenyképesebbek lehetnek együtt, miközben csökkenthetik a működési költségeiket is” – mondta el az innováció kapcsán Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.