Töretlen a kártyás vásárlások térhódítása

Mind a fizikai, mind az okoseszközös fizetéseket tekintve. Az idei év első két hónapjában 12 százalékos volt az éves növekedés, az okoseszközös költések száma pedig megduplázódott. A múlt év egészében a teljes piacon 111 százalékos volt a bővülés, míg a K&H-sok 150 százalékkal többször fizettek kártyával. Töretlen növekedés jellemzi a bankkártyás vásárlásokat a teljes magyarországi piacot és a K&H saját adatai nézve egyaránt - közölte a pénzintézet.

111 kontra 150 százalék

Az idei év első két hónapjában a K&H-sok több mint 23 millió alkalommal fizettek fizikai bankkártyával vagy valamilyen okoseszközzel, amely szintén kártyás fizetésnek minősül. Egy évvel korábban alig haladta meg a tranzakciók száma a 20 milliót, vagyis a növekedés 12 százalékos volt 2022 azonos időszakához képest. Még látványosabb a növekedés az okoseszközös fizetéseknél: a pénzintézet ügyfelei idén januárban és februárban több mint 6 milliószor fizettek így, ami majdnem a duplája az egy évvel korábbi szintnek.


 
A múlt év egészére vonatkozó adatokból látható, hogy a K&H-sok kiemelkedő szerepet játszanak az elektronikus fizetések térhódításában.  A teljes magyarországi piacon 111 százalékkal nőtt a digitális fizetések száma az egy évvel korábbival összevetve, ehhez képest a K&H-nál 150 százalékos, azaz a piacot meghaladó bővülést történt. A vásárlások összege a teljes piacot nézve 132 százalékkal közel 1700 milliárd forintra nőtt, míg a pénzintézet ügyfelei több mint 215 milliárd forint értékben költöttek, ami 171 százalékos emelkedésnek felel meg.

A piacinál jelentősebb bővülésnek köszönhetően a K&H kártyás piaci részesedése, ami 2021 első negyedévében még mind a darabszámot, mind az összeget tekintve 10 százalék alatt volt, a múlt év utolsó három hónapjában már 12, illetve 13 százalékot tett ki.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo