Bejön a vállalkozásoknak a kedvezményes hitel

A Széchenyi Kártya Program MAX+ az év végéig elérhető marad, így a vállalkozások továbbra is hozzájuthatnak a kedvezményes finanszírozási megoldásokhoz. Az érdeklődés a K&H-nál folyamatos, minden negyedik kkv igénybe vette már a program valamelyik konstrukcióját, további minden hetedik vállalkozásnál pedig folyamatban van az igénylés vagy tervezi annak elindítását – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás második negyedéves eredményéből. Elsősorban a működési költségek finanszírozását fedezik vele a cégek, de az új vagy használt gépek, berendezések beszerzése is népszerű hitelcél.

A 2022 decemberében bejelentett Széchenyi Kártya Program MAX+ kedvezményes finanszírozási megoldásai 2023 végéig elérhetőek a K&H-nál, így a Széchenyi Likviditási Hitel MAX+, a Széchenyi Folyószámlahitel MAX+, a Széchenyi Lízing MAX+, a Széchenyi Beruházási Hitel MAX+ és az Agrár Széchenyi Beruházási Hitel MAX+ egész évben igényelhető marad a vállalkozásoknak.

Minden negyedik cég él a Széchenyi Kártya Program MAX+ konstrukcióival (Fotó: Depositphotos)
Minden negyedik cég él a Széchenyi Kártya Program MAX+ konstrukcióival (Fotó: Depositphotos)

A magas kamatkörnyezetben rendkívül kedvező, fix kamatozású hitel komoly támogatást nyújthat a folyamatos, stabil működéshez a jelenlegi gazdasági helyzetben. A különböző konstrukciókkal a napi működési költségek, illetve az energiahatékonyságot és technológiaváltást segítő beruházások is finanszírozhatók.

A cégek negyede már élt a lehetőséggel

„A magyarországi mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásait jelző K&H kkv bizalmi index kutatásunk legutóbbi eredménye és a saját tapasztalataink szerint is keresett a hitelprogram a vállalkozások körében. Ezt mutatja, hogy minden negyedik kkv már igénybe vette a Széchenyi Kártya Program MAX+ valamelyik konstrukcióját, míg további minden hetediknél már folyamatban van az igénylés vagy még idén tervezi annak elindítását. Összességében tehát tízből négy kkv vesz részt a programban” – mondta el Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés vezetője.

A kereskedelemben a legnagyobb az igény a segítségre

„Az ágazatokat tekintve jelentős különbség látható a program népszerűségét illetően. A kereskedelmi és ipari cégek az átlagosnál jóval magasabb arányban, míg a szolgáltató vállalkozások kevésbé használják a hitellehetőséget. Ez feltehetően összefügg azzal, hogy a KSH legfrissebb adatai szerint májusban 12,3 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi üzletek forgalma az előző év azonos időszakához képest, ami azt is jelenti, hogy ez már a negyedik hónap, amikor kétszámjegyű a visszaesés. Az ipar termelés volumene pedig áprilisban 8,3 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. A mindennapi működéshez, esetleges fejlesztésekhez így ebben a két ágazatban most nagyobb szükség lehet külső forrás bevonására” – mondta el a szakértő.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo