Nagyon rossz hír, tovább öregszik a magyar autópark

Kevesen vennének autót egy éven belül, a megkérdezettek mindössze 6 százaléka vásárolna biztosan, 29 százalékuk elképzelhetőnek tartja, 65 százalék pedig egyáltalán nem tervez autót vásárolni - derül ki a K&H 30-59 évesek körében a tavalyi utolsó negyedévben végzett reprezentatív felméréséből.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A K&H közleménye szerint a magyar autópark folyamatosan öregszik, a járművek átlagéletkora már átlépte a 15 évet, de az általános áremelkedés, a gazdaság lassulása és az autók drágulása miatt a többség nem számol autóbeszerzéssel rövid távon.

Nem lesz megújulás (Fotó: Depositphotos)
Nem lesz megújulás (Fotó: Depositphotos)

Hozzátették, hogy a magyar vásárlók körében még mindig a hagyományos - benzin- és dízelmotoros - kocsik a legkedveltebbek, amit részben a hibridek és a villanyautók magasabb ára magyaráz.

A vásárlást fontolgató válaszadók közül 43 százalék választana benzines autót, 21 százalék dízelmotorost és 13 százalék hibridet. A villanyautók népszerűsége továbbra is alacsony, a válaszadók mindössze 7 százaléka gondolkodik ebben.

A felmérés szerint az autóvásárlást fontolgatók 27 százaléka szeretne új autót - elsősorban a diplomások és a magas jövedelműek -, míg a többség használtban gondolkodik.

A megkérdezettek átlagosan 3,4 millió forintért vennének autót. Azok, akik használt autót vennének átlagosan 2,1 millió forintot költenének rá, akik újban gondolkodnak, azok 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.

A közleményben megjegyezték, hogy 6,7 millió forint csak a legalacsonyabb áron elérhető új autókra elég. A gépkocsik ára jelentősen emelkedett az elmúlt időszakban: januárban például a KSH adatai szerint több mint 24 százalékkal voltak drágábbak, mint egy évvel korábban.

A K&H reprezentatív kutatásában 500 magyart kérdeztek meg a 30-59 éves korosztályból. (MTI)

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo