Nagyon rossz hír, tovább öregszik a magyar autópark

Kevesen vennének autót egy éven belül, a megkérdezettek mindössze 6 százaléka vásárolna biztosan, 29 százalékuk elképzelhetőnek tartja, 65 százalék pedig egyáltalán nem tervez autót vásárolni - derül ki a K&H 30-59 évesek körében a tavalyi utolsó negyedévben végzett reprezentatív felméréséből.

A K&H közleménye szerint a magyar autópark folyamatosan öregszik, a járművek átlagéletkora már átlépte a 15 évet, de az általános áremelkedés, a gazdaság lassulása és az autók drágulása miatt a többség nem számol autóbeszerzéssel rövid távon.

Nem lesz megújulás (Fotó: Depositphotos)
Nem lesz megújulás (Fotó: Depositphotos)

Hozzátették, hogy a magyar vásárlók körében még mindig a hagyományos - benzin- és dízelmotoros - kocsik a legkedveltebbek, amit részben a hibridek és a villanyautók magasabb ára magyaráz.

A vásárlást fontolgató válaszadók közül 43 százalék választana benzines autót, 21 százalék dízelmotorost és 13 százalék hibridet. A villanyautók népszerűsége továbbra is alacsony, a válaszadók mindössze 7 százaléka gondolkodik ebben.

A felmérés szerint az autóvásárlást fontolgatók 27 százaléka szeretne új autót - elsősorban a diplomások és a magas jövedelműek -, míg a többség használtban gondolkodik.

A megkérdezettek átlagosan 3,4 millió forintért vennének autót. Azok, akik használt autót vennének átlagosan 2,1 millió forintot költenének rá, akik újban gondolkodnak, azok 6,7 millió forintos keretet szánnak a vásárlásra.

A közleményben megjegyezték, hogy 6,7 millió forint csak a legalacsonyabb áron elérhető új autókra elég. A gépkocsik ára jelentősen emelkedett az elmúlt időszakban: januárban például a KSH adatai szerint több mint 24 százalékkal voltak drágábbak, mint egy évvel korábban.

A K&H reprezentatív kutatásában 500 magyart kérdeztek meg a 30-59 éves korosztályból. (MTI)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo