Kivárásra játszanak a legnagyobb magyar vállalatok

Rengeteg cég maradt adós saját magának új fejlesztésekkel, termékekkel az elmúlt két évben. Még az igazán nagy, 10 milliárd forintot meghaladó forgalmú magyar vállalkozásoknak is mindössze 37 százaléka rukkolt elő újdonsággal - derül ki a K&H innovációs indexéből. A visszafogott fejlesztési kedv magyarázható a pandémiából adódó bizonytalan környezettel. Elsősorban a közepesnek mondható 2-4 milliárdos és 4-10 milliárdos cégek voltak aktívak, 46 és 43 százalékuk fejlesztett új szolgáltatást vagy terméket, míg a legkisebb vállalkozásoknak csak a negyede.

Egyelőre kevés új szolgáltatást, terméket dobtak piacra az utóbbi időszakban a magyar vállalkozások a K&H innovációs index második hullámában készült felmérés szerint, amely a 300 millió forintot meghaladó éves árbevételű magyar cégek elmúlt két évben megvalósított fejlesztéseit vizsgálta.

(Fotó: Pixabay)

Az érintett vállalkozások 29 százaléka van túl termék vagy szolgáltatás fejlesztésén, ez első félévben még 31 százalékukra volt igaz, ami lényegében stagnálást jelent, valamint alacsony innovációs kedvre utal.

Kicsik vs. nagyok

A K&H innovációs index szerint a különböző méretű vállalkozások hasonló eredményeket értek el. A 2-4 milliárd forintos árbevételű cégek 43 százaléka, a 4-10 milliárdos társaiknak pedig a 46 százaléka rukkolt ki újdonsággal az elmúlt két év alatt. Szemben a 300 millió és 1 milliárd forintos forgalmú “kicsikkel”, amelyeknek csak a 25 százaléka szélesítette a kínálatát újdonsággal. A legnagyobbak többsége sem fókuszált az innovációra, hiszen a 10 milliárd feletti cégeknek is mindössze 37 százalékára igaz ez.

Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője a kutatás eredményeit értékelve azt mondta:

„A visszafogott fejlesztési kedvet részben a koronavírus-járvány nyomán kialakult bizonytalan környezet is okozhatta, amely kétségtelenül szuperóvatossá tette őket. Kevesen gondolkodnak több évre előre, pedig egy-egy innováció csak ezen időtávban nyer értelmet.” A felmérés szerint az elmúlt két évben bevezetett szolgáltatások és termékek az érintett vállalkozások bevételeinek 20 százalékát adják.”
A fenntarthatóságot nézve is van még hova fejlődni, ugyanis a cégek 32 százaléka hajtott végre olyan fejlesztést, amely a környezetre kedvező hatással van. Ez főként az iparban érdekelt vállalatokra volt jellemző.

Véleményvezér

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo