Miben jók a családi cégek? Most kiderült

A hatodik K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesei hosszú távú stratégiájukkal küzdötték le az utóbbi év akadályait.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Ennek részeként amellett, hogy a saját működésüket egyre fenntarthatóbbá alakítják, más fontos társadalmi és környezetvédelmi ügyek mellett is rendszeresen kiállnak.

A családi cégek stabilan a hazai gazdaság egyik fontos alappillérét jelentik, amit jól mutat, hogy a koronavírus jelentette nehézségeket legtöbbjük nagy sikerrel leküzdötte. Egyes adatok szerint a családi cégek többségének nem kellett változtatni az operatív működésen. Stabil jövőkép és a társadalom igényeire való nyitottság nélkül azonban a pénzügyi siker sem elképzelhető. A K&H ezért hatodik alkalommal díjazza azokat a családi cégeket, amelyek az élen járnak példamutató megoldásaikkal az innováció, a hosszú távú stratégia, a társadalmi felelősségvállalás és a generációváltás terén.

(Fotó: K&H)

A K&H családi vállalatok kiválósági díjra pályázó cégeket négy külön kategóriában díjazták, ám kiderült, hogy a cégek nem csak egy-egy területet kezelnek kiemelten. A nyertesek jellemzően nagy hangsúlyt fektetnek a stratégiájukra, de egyben ez is jelentette számukra a legnagyobb kihívást. A vírus miatt megváltozott piaci helyzet miatt ugyanis összhangba kellett hozniuk a taktikai lépéseket a hosszú távú stratégiájukkal, a rövid távú igényeket a családi jövőképpel.

Azok a cégek voltak előnyben, akik a családon belüli gyors döntéshozatalnak és a dolgozók átlagon felüli elkötelezettségének köszönhetően rugalmasan tudtak reagálni a piaci igényekre, de egyben hűek maradtak értékeikhez. Az is kiderült, hogy a pályázók legtöbbje csökkentette az ökológiai lábnyomát környezetbarát fejlesztései segítségével
– mondta Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

A díjazottak:

  1. „innováció” kategória:
    • Kon-Trade+ Kft.
    • NASTE BAU Kft.
  2. „sikeres hosszú távú stratégia” kategória:
    • GIA Form Kft.
  3. „társadalmi felelősségvállalás és környezetvédelmi fenntarthatóság” kategória:
    • Wagner Solar Hungária Kft.
    • Mystic Nails Hungary Kft.
  4. „sikeres generációváltás” kategória:
    • Trans-Sped Kft.
    • Losonczi Innovation Kft.

Véleményvezér

Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.
Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében

Nagyot fordultak Trump hívei Ukrajna ügyében 

Orbán Viktor ukránellenes politikája számára rossz hír érkezett.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo