hirdetés

Komolyan veszik a járvány miatti bizonytalanságot a vállalatok

Az előző negyedévhez képest jóval kevesebb fejlesztést terveznek a hazai nagyvállalatok, derül ki a K&H legújabb felméréséből. Az év első három hónapjához képest harmadával kevesebben vannak, akik a következő egy évben gondolkodnak valamilyen beruházásban.

Hazai szálláshelyek, vendéglátóegységek, figyelem!

Pályázzanak és nyerjenek díjat az ország legjelentősebb designversenyén -
nevezzenek be a Klasszis TopDesign 2023 megmérettetésre!
Külföldi és hazai szakértőkből álló zsűri, bemutatkozási lehetőség a nagyközönségnek, exkluzív díjátadó gála.

Regisztráljon most!

hirdetés

A cégek 44 százaléka számol fejlesztésekkel a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás alapján, amely a hazai, nem állami nagyvállalatok aktuális helyzetét és egyéves várakozásait méri fel. Ez az érték azonban még mindig magasabb, mint az egy évvel ezelőtti mélypont, amikor háromból egy vállalat (32 százalék) gondolkodott beruházásban. Amellett, hogy új fejlesztéssel kevesebben számolnak, ebben a negyedévben is többen vannak, akik az összes beruházásuk értékének növekedését várják (19 százalék), mint akik a csökkenését (12 százalék).

„A számokból egyértelműen kiderül, hogy a vállalatok tanultak az utóbbi másfél évtized két válságából, és komolyan veszik a koronavírus jelentette bizonytalanságot” – értékelte az eredményeket Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.

"Az óvatosság a negyedik hullám küszöbén indokolt lehet. Nem szabad viszont elfeledkezni arról, milyen fontos fejlesztésekre költeni ebben az időszakban is, hogy le ne maradjunk versenytársainkkal szemben. Ha egy vállalat a folyamatai fejlesztésére vagy innovációra költ, ezek stagnáló vagy akár csökkenő kereslet mellett is kifizetődők lehetnek a hatékonyság és versenyképesség növekedése miatt” – emelte ki a szakértő.

Mint a felmérés egész története során, ebben a negyedévben is a technológiai fejlesztésben gondolkodók aránya a legmagasabb (29 százalék), a legkevesebben pedig az értékesítés fejlesztésébe terveznek fektetni (7 százalék). Nemzetközi viszonylatban is ez a tendencia tapasztalható már a járvány első hulláma óta: a vállalatok erősebben koncentrálnak az alaptevékenységükre, és kevésbé nyitnak új irányokba. Keresletcsökkenés miatt a legnagyobb visszaesés a kapacitásbővítés terén történt. Az előző negyedév kiugróan magas, 22 százalékos értékéhez képest kevesebb mint a felére esett vissza az ezzel tervező cégek aránya, mindössze a vállalatok 9 százaléka tervez ilyen fejlesztéssel.

hirdetés

Véleményvezér

Az oroszok Ukrajna után Örményországot is elveszíthetik

Az oroszok Ukrajna után Örményországot is elveszíthetik 

Azerbajdzsán megtámadta Hegyi-Karabahot, hogy visszaszerezze egykori területét. Az akció teljesen átrendezi a kaukázusi erőviszonyokat.
Az USA a cégalapítások több mint felét bevándorlóknak köszönheti

Az USA a cégalapítások több mint felét bevándorlóknak köszönheti 

A befektetők jól átgondolják hová vigyék a pénzüket és ma nehéz jobb helyet találni az USA-nál.
Hatalmasat durrant a kínai ingatlanlufi

Hatalmasat durrant a kínai ingatlanlufi 

A szakemberek szerint beláthatatlanok a következmények.
A hiedelmekkel ellentétben mégsem áll olyan rosszul Európa a gyermekgyártás tekintetében

A hiedelmekkel ellentétben mégsem áll olyan rosszul Európa a gyermekgyártás tekintetében 

Magyarország népessége tényleg drámaian csökken, nemsokára Ausztria lélekszáma is több lesz, mint a miénk, de ez nem általános európai tendencia.
Megkezdték a britek a visszaszivárgást az EU-ba

Megkezdték a britek a visszaszivárgást az EU-ba 

A nyugati világnak az egyik legizgalmasabb sajátossága, hogy lehet hibázni, csak sokba kerül. Most pont ez történik a britekkel a Brexit miatt.
Hadházy Ákos talált egy fürdőmedencét, amiben néptáncolnak, nem tréfa

Hadházy Ákos talált egy fürdőmedencét, amiben néptáncolnak, nem tréfa 

A független országgyűlési képviselő láthatóan igyekszik felülmúlni az általa feltárt lombkorona nélküli lombkoronasétány ügyet. Lehet most sikerült, mert a magyar pénzlopási kreativitás határtalan.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo