Nyoma sincs a vírusnak – kitart az optimizmus a hazai nagyvállalatoknál

A legújabb K&H nagyvállalati növekedési index kutatás szerint tovább nőtt a cégek optimizmusa a második negyedévben és hat pontra emelkedett a mutató értéke. Ilyen magasan utoljára a vírus berobbanása előtt, több mint egy éve volt. A fellendülés annak köszönhető, hogy a vállalatok sokkal pozitívabban látják a hazai gazdasági kilátásokat.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Folytatódott az előző negyedévben kezdődő tendencia és 3 ponttal nőtt a K&H nagyvállalati növekedési index. A 2 milliárd forint feletti árbevételű, nem állami magyarországi cégek egyéves várakozásait mérő mutató így jelenleg 6 ponton áll. Ilyen magasan több mint egy éve, 2020 első negyedéve óta nem volt az index.

Kilőttek a makrogazdasági várakozások

„A nagyvállalatok kedvező várakozásai annak tudhatók be, hogy a pandémia idején bezuhanó, a magyar gazdaságra vonatkozó kilátások jelentősen javultak. A makrogazdasági részindex értéke ugyanis korábban soha nem látott mértékben, 21 ponttal nőtt, ennél magasabban utoljára 2018 első negyedévében volt” – közölte Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.

„Ennek ellenére az érték még mindig minimálisan a negatív tartományban, -1 ponton van, de az eddigi, erősen borúlátó várakozásokon túl vagyunk. A teljes index növekedését eközben ellensúlyozta, hogy a vállalatvezetők optimizmusa kissé mérséklődött saját cégük kilátásai tekintetében az előző negyedévhez képest. A vállalati részindex 3 ponttal csökkent és ezzel 9 ponton áll” – tette hozzá.
A hazai gazdaság változása kapcsán a válaszadók nagyon pozitívan látják a jövőt. 35 százalékuk bővülésre számít egy éven belül és csak 15 százalékuk várja az ellenkezőjét. Hosszabb távon még optimistábbak a cégek, a véleményükben nyoma sincs a vírus okozta visszaesésnek: az elkövetkező három évben 65 százalékuk jósol növekedést, és mindössze 9 százalékuk számol némi visszaeséssel.

Akár gazdasági szektor, akár árbevétel alapján csoportosítjuk a vállalatokat, jelenleg nincs jelentős különbség a véleményükben.  A növekedési indexben mindössze 3 pont az eltérés a legpozitívabb várakozásokkal rendelkező szolgáltató szektor (8 pont) és a kereskedelem (5 pont) között. Árbevétel szerint pedig a 2-4 milliárd közötti és a 10 milliárd forintnál nagyobb bevétellel rendelkezők mutatója egyaránt 6 ponton áll, a 4 és 10 milliárd forint közötti bevételű vállalatok indexe pedig 5 ponton. Egyedül régiónként nézve figyelhető meg jelentősebb eltérés, Kelet-Magyarországon a legoptimistábbak a cégek (9 pont) Közép-Magyarországon pedig a legkevésbé (4 pont).

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo