Nyoma sincs a vírusnak – kitart az optimizmus a hazai nagyvállalatoknál

A legújabb K&H nagyvállalati növekedési index kutatás szerint tovább nőtt a cégek optimizmusa a második negyedévben és hat pontra emelkedett a mutató értéke. Ilyen magasan utoljára a vírus berobbanása előtt, több mint egy éve volt. A fellendülés annak köszönhető, hogy a vállalatok sokkal pozitívabban látják a hazai gazdasági kilátásokat.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Folytatódott az előző negyedévben kezdődő tendencia és 3 ponttal nőtt a K&H nagyvállalati növekedési index. A 2 milliárd forint feletti árbevételű, nem állami magyarországi cégek egyéves várakozásait mérő mutató így jelenleg 6 ponton áll. Ilyen magasan több mint egy éve, 2020 első negyedéve óta nem volt az index.

Kilőttek a makrogazdasági várakozások

„A nagyvállalatok kedvező várakozásai annak tudhatók be, hogy a pandémia idején bezuhanó, a magyar gazdaságra vonatkozó kilátások jelentősen javultak. A makrogazdasági részindex értéke ugyanis korábban soha nem látott mértékben, 21 ponttal nőtt, ennél magasabban utoljára 2018 első negyedévében volt” – közölte Patrick Van Overloop, a K&H Üzleti ügyfelek divízió vezetője.

„Ennek ellenére az érték még mindig minimálisan a negatív tartományban, -1 ponton van, de az eddigi, erősen borúlátó várakozásokon túl vagyunk. A teljes index növekedését eközben ellensúlyozta, hogy a vállalatvezetők optimizmusa kissé mérséklődött saját cégük kilátásai tekintetében az előző negyedévhez képest. A vállalati részindex 3 ponttal csökkent és ezzel 9 ponton áll” – tette hozzá.
A hazai gazdaság változása kapcsán a válaszadók nagyon pozitívan látják a jövőt. 35 százalékuk bővülésre számít egy éven belül és csak 15 százalékuk várja az ellenkezőjét. Hosszabb távon még optimistábbak a cégek, a véleményükben nyoma sincs a vírus okozta visszaesésnek: az elkövetkező három évben 65 százalékuk jósol növekedést, és mindössze 9 százalékuk számol némi visszaeséssel.

Akár gazdasági szektor, akár árbevétel alapján csoportosítjuk a vállalatokat, jelenleg nincs jelentős különbség a véleményükben.  A növekedési indexben mindössze 3 pont az eltérés a legpozitívabb várakozásokkal rendelkező szolgáltató szektor (8 pont) és a kereskedelem (5 pont) között. Árbevétel szerint pedig a 2-4 milliárd közötti és a 10 milliárd forintnál nagyobb bevétellel rendelkezők mutatója egyaránt 6 ponton áll, a 4 és 10 milliárd forint közötti bevételű vállalatok indexe pedig 5 ponton. Egyedül régiónként nézve figyelhető meg jelentősebb eltérés, Kelet-Magyarországon a legoptimistábbak a cégek (9 pont) Közép-Magyarországon pedig a legkevésbé (4 pont).

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo