Óvatosak lettek a cégek - így választanak hitelt

Jellemzően saját kapcsolattartójukon keresztül és személyesen tájékozódnak hitelfelvételkor a cégek, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb eredményeiből. Több pénzintézetnél is érdeklődnek: tízből alig egy vállalkozás igényel kölcsönt úgy, hogy csak egy banktól kér be ajánlatot.

A cégek több mint fele (55 százalék) saját kapcsolattartón keresztül, nagyjából harmada (31 százalék) pedig személyesen, bankfiókban tájékozódik, amikor kölcsönt szeretne felvenni, derül ki a K&H kkv bizalmi index 2021 utolsó negyedévi felméréséből.

„A kutatás rávilágít arra, hogy a vállalkozások nagy része személyesen intézi a hitelfelvételt. Vagyis a napi bankolásban használt innovatív, digitális megoldások mellett a nagyobb horderejű pénzügyi döntésekben az élő kapcsolatok és az ügyfelek igényeire szabott tanácsadás továbbra is fontos” – értékelte az eredményeket Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

A pénzügyi tudatosság már alap

A vállalkozások tudatosan, széleskörű tájékozódás után hozzák meg finanszírozási döntéseiket: mindössze 7 százalékuk állította, hogy csak egy banktól kér ajánlatot hitelfelvételkor. A legtöbben – a cégek 43 százaléka - jellemzően 3-4 ajánlatot néz meg és nagyjából ötödük (21 százalék) kifejezetten azoktól a pénzintézetektől kér be ajánlatot, amelyekkel már meglévő pénzügyi kapcsolata van.

„A bankolásban kiemelten fontosak a hosszútávú együttműködések: ha a pénzintézet jobban ismeri a vállalkozást, figyelembe tudja venni egyéni helyzetét és személyre szabott ajánlatot adhat” – magyarázta Rammacher Zoltán.
A hitelfelvétel összetett kérdés

A felmérés eredményeiből az is látszik, hogy a vállalkozások, miután több szempontból is értékelték a lehetőségeiket, átgondolt döntést hoznak. A kamat játssza a legnagyobb szerepet a választásban, amit a kkv-k 77 százaléka nagymértékben vesz figyelembe. Az átlátható hitelfolyamatra és az egyéb költségekre egyaránt a cégek kétharmada (65 százalék) fordít kiemelt figyelmet, míg az adott pénzintézettel való korábbi együttműködés a vállalkozások 62 százalékának választásában hangsúlyos szempont.

Mikor érdemes banki finanszírozáshoz nyúlni?

A vállalkozások életében számos oka van a külső finanszírozási forrás bevonásának. Az egyik leggyakoribb, hogy bizonyos költségek hamarabb merülnek fel, mint ahogy a vevők fizetnek. Ilyen esetben forgóeszköz hitelre lehet szükség a likviditás biztosításához. Gépjárművásárláshoz vagy egy új gép, berendezés beszerzéséhez –  az adózási szempontokat is figyelembe véve – lízingfinanszírozás az ideális, míg nagyobb szintlépéshez, fejlesztéshez vagy kapacitásbővítéshez beruházási hitel a legjobb választás.

A hazai piacon ezekre az igényekre jelenleg is elérhetők a Széchenyi Kártya program GO! termékek, amelyeket az állami támogatásnak köszönhetően kedvező költségek mellett lehet igénybe venni. A K&H vállalkozói ügyfelei körében a legnépszerűbb a Széchenyi Likviditási Hitel GO! konstrukció, amelynek átlagos hitelösszege 11 millió forint és általában a maximális 3 éves futamidőre igénylik a mikrocégek. A jellemzően 7 éves futamidővel felvett Széchenyi Beruházási Hitel GO! pedig leginkább a középvállalkozások körében népszerű, ahol az átlagos hitelösszeg meghaladja a 100 millió forintot.

Véleményvezér

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo