Óvatosak lettek a cégek - így választanak hitelt

Jellemzően saját kapcsolattartójukon keresztül és személyesen tájékozódnak hitelfelvételkor a cégek, derül ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb eredményeiből. Több pénzintézetnél is érdeklődnek: tízből alig egy vállalkozás igényel kölcsönt úgy, hogy csak egy banktól kér be ajánlatot.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A cégek több mint fele (55 százalék) saját kapcsolattartón keresztül, nagyjából harmada (31 százalék) pedig személyesen, bankfiókban tájékozódik, amikor kölcsönt szeretne felvenni, derül ki a K&H kkv bizalmi index 2021 utolsó negyedévi felméréséből.

„A kutatás rávilágít arra, hogy a vállalkozások nagy része személyesen intézi a hitelfelvételt. Vagyis a napi bankolásban használt innovatív, digitális megoldások mellett a nagyobb horderejű pénzügyi döntésekben az élő kapcsolatok és az ügyfelek igényeire szabott tanácsadás továbbra is fontos” – értékelte az eredményeket Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

A pénzügyi tudatosság már alap

A vállalkozások tudatosan, széleskörű tájékozódás után hozzák meg finanszírozási döntéseiket: mindössze 7 százalékuk állította, hogy csak egy banktól kér ajánlatot hitelfelvételkor. A legtöbben – a cégek 43 százaléka - jellemzően 3-4 ajánlatot néz meg és nagyjából ötödük (21 százalék) kifejezetten azoktól a pénzintézetektől kér be ajánlatot, amelyekkel már meglévő pénzügyi kapcsolata van.

„A bankolásban kiemelten fontosak a hosszútávú együttműködések: ha a pénzintézet jobban ismeri a vállalkozást, figyelembe tudja venni egyéni helyzetét és személyre szabott ajánlatot adhat” – magyarázta Rammacher Zoltán.
A hitelfelvétel összetett kérdés

A felmérés eredményeiből az is látszik, hogy a vállalkozások, miután több szempontból is értékelték a lehetőségeiket, átgondolt döntést hoznak. A kamat játssza a legnagyobb szerepet a választásban, amit a kkv-k 77 százaléka nagymértékben vesz figyelembe. Az átlátható hitelfolyamatra és az egyéb költségekre egyaránt a cégek kétharmada (65 százalék) fordít kiemelt figyelmet, míg az adott pénzintézettel való korábbi együttműködés a vállalkozások 62 százalékának választásában hangsúlyos szempont.

Mikor érdemes banki finanszírozáshoz nyúlni?

A vállalkozások életében számos oka van a külső finanszírozási forrás bevonásának. Az egyik leggyakoribb, hogy bizonyos költségek hamarabb merülnek fel, mint ahogy a vevők fizetnek. Ilyen esetben forgóeszköz hitelre lehet szükség a likviditás biztosításához. Gépjárművásárláshoz vagy egy új gép, berendezés beszerzéséhez –  az adózási szempontokat is figyelembe véve – lízingfinanszírozás az ideális, míg nagyobb szintlépéshez, fejlesztéshez vagy kapacitásbővítéshez beruházási hitel a legjobb választás.

A hazai piacon ezekre az igényekre jelenleg is elérhetők a Széchenyi Kártya program GO! termékek, amelyeket az állami támogatásnak köszönhetően kedvező költségek mellett lehet igénybe venni. A K&H vállalkozói ügyfelei körében a legnépszerűbb a Széchenyi Likviditási Hitel GO! konstrukció, amelynek átlagos hitelösszege 11 millió forint és általában a maximális 3 éves futamidőre igénylik a mikrocégek. A jellemzően 7 éves futamidővel felvett Széchenyi Beruházási Hitel GO! pedig leginkább a középvállalkozások körében népszerű, ahol az átlagos hitelösszeg meghaladja a 100 millió forintot.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo