Belföldi turizmus cikkek


Március 15. a turizmusban is ünnepnap

Március 15. a turizmusban is ünnepnap 

Több mint a kétszeresére nő a belföldi turizmus forgalma a nemzeti ünneppel egybeeső hosszú hétvégén – derült ki a Szallas.hu friss elemzéséből. Közel 50 ezer forintot kóstál egy átlagfoglalás és jellemzően két éjre szól, a szálláshelyek típusát illetően pedig a wellness a legnépszerűbb.
Tényleg luxus a síelés?

Tényleg luxus a síelés? 

Február–március a síelés főszezonja – hazánkban több mint félmillióan űzik szívesen ezt a téli sportot. Vajon tényleg luxus a síelés? Mennyibe kerül egy családnak pár nap egy közeli sípályán? Ha már túl van a síelésen, Ön tudja, hogy mennyit költött?
Soha ennyi turista nem járt még Magyarországon

Soha ennyi turista nem járt még Magyarországon 

A legfrissebb forgalmi adatok megerősítik, hogy 2018-ban történelmi rekordévet zárt a turizmus. A magyar turizmus teljesítménye 2010 óta évről évre nő, tavaly pedig minden fő mutatószámot tekintve túlszárnyaltuk az előző évet.
Már nem is egyszer megyünk nyaralni

Már nem is egyszer megyünk nyaralni 

Összesen 2-3 hétre, autóval, belföldre és hotelben megszállva – ezt tervezik a legtöbben 2019-re. A tendencia nem változott, 2018-ban is ilyen jellegű utazások voltak a legnépszerűbbek – ez derült ki a Bónusz Brigád és a GKI Digital év eleji kutatásából.
Szépen nőtt a belföldi turizmus: közel 10 százalék a bővülés

Szépen nőtt a belföldi turizmus: közel 10 százalék a bővülés 

Mintegy 10 százalékkal nőtt a belföldi turizmus forgalma 2018-ban. Az 1-2 éjszakás foglalás volt továbbra is a sláger, utazásaink alkalmával jellemzően apartmanban, vendégházban vagy panzióban hajtottuk álomra a fejünket a Szallas.hu statisztikái szerint. Átlagosan 46 830 forintot fizettünk alkalmanként. Budapesten kívül Siófok, Eger és Hajdúszoboszló a legkeresettebb úti célok.
Átalakulóban a belföldi turizmus

Átalakulóban a belföldi turizmus 

A magyar turisták főleg fürdőhelyekre utaznak, de ha már ott vannak, más attrakciókat is kipróbálnak. A fesztiválozás meglepően kis részét jelenti a vidéki turizmusnak, bár az alternatív és gasztrofesztiválok igencsak felfutóban vannak.
Így nyaraltunk idén

Így nyaraltunk idén 

Az 1-2 éjszakás üdülés volt a legnépszerűbb a harmadik negyedévben, a foglalások több mint fele ilyen rövid időtartamra szólt – derül ki a Szallas.hu friss elemzéséből. Átlagosan 57 211 forintot költöttünk szálláshelyre. Belföldi úti célok közül Siófok, Hajdúszoboszló és Budapest tündököltek, míg a külföldiek közül Zakopane, Vir és Crikvenica vitték a prímet. A szállásfoglaló portál becslése szerint a turizmus 12,5 százalékkal bővült.
Gyorsan növekszik a belföldi turizmus

Gyorsan növekszik a belföldi turizmus 

13 százalék feletti volt a növekedés a belföldi turizmusban a második negyedévben a Szallas.hu elemzése szerint. Budapest, Siófok és Eger voltak a legnépszerűbb úticélok.
Desztinációs szemlélet kell a fejlesztésekben

Desztinációs szemlélet kell a fejlesztésekben 

Újabb kiemelt turisztikai régiók kijelölésére kerülhet sor – árulta el a Piac & Profitnak Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetője. A szakember arra számít, hogy ebben az évben is folytatódik a fellendülés az ágazatban, és ideje, hogy a fellendülésből a vidék is nagyobb mértékben részesüljön.
Guller Zoltán: Desztinációs szemlélet kell a fejlesztésekben

Guller Zoltán: Desztinációs szemlélet kell a fejlesztésekben 

Újabb kiemelt turisztikai régiók kijelölésére kerülhet sor – árulta el a Piac & Profitnak Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezetője. A szakember arra számít, hogy ebben az évben is folytatódik a fellendülés az ágazatban, és ideje, hogy a fellendülésből a vidék is nagyobb mértékben részesüljön.

Budapest vonzóbb, mint valaha 

A kereskedelmi szálláshelyek teljesítményének további jelentős javulását mutatják a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) ma közzétett novemberi adatai. 2017 novemberéig a turisták annyi éjszakát töltöttek el Magyarországon, mint 2016-ban egész évben. Az év tizenegyedik hónapjában 6,5 százalékkal nőtt a vendégforgalom az előző év azonos időszakához képest, a kereskedelmi szálláshelyek pedig közel 15 százalékkal magasabb szállásdíjbevételt realizálhattak. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója szerint a kiváló eredményekhez hozzájárul, hogy Magyarország biztonságos ország, emiatt is rendkívül népszerű úti cél. Az elmúlt évek jelentős állami és önkormányzati beruházásainak köszönhetően Magyarország és Budapest vonzóbb, mint valaha.

Attrakciók kellenek 

Minden eddiginél jobb évet zárhat a magyar turizmus, akár a vendégéjszakák számát, akár az árbevételt tekintjük, azonban már most komoly gond van az ágazatban: szakmánként több ezer munkavállaló hiányzik. Ezt a helyzetet azonnal kezelni kell – mondta lapunknak Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, akivel az ágazat előtt álló lehetőségekről, kihívásokról, és tennivalókról beszélgettünk.

Csökkenő cégszám mellett növekvő árbevétel a vendéglátásban 

A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás iparágának ciklikussága kétségtelen, hiszen a nyári időszakban megduzzadnak a piac bevételei az ország adottságainak és az általa vonzott turistáknak köszönhetően. Nem volt ez másképp az elmúlt három év folyamán sem, derül ki a Bisnode elemzéséből, melyben a szezonalitást kiszűrve vizsgálta meg, hogy mi is mondható el az ágazat mutatóiról éves vonatkozásban.

Attrakciók kellenek 

Minden eddiginél jobb évet zárhat a magyar turizmus, akár a vendégéjszakák számát, akár az árbevételt tekintjük, azonban már most komoly gond van az ágazatban: szakmánként több ezer munkavállaló hiányzik. Ezt a helyzetet azonnal kezelni kell – mondta lapunknak Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke, akivel az ágazat előtt álló lehetőségekről, kihívásokról, és tennivalókról beszélgettünk.

Boldogan fognak erre az esztendőre emlékezni a szállásadók 

Bővüléssel zárta a szezont a belföldi turizmus: a Szallas.hu legfrissebb elemzése szerint 8,1 százalékos volt a növekedés tavaly nyárhoz képest. Továbbra is az 1-2 éjszakás foglalások a legnépszerűbbek, az átlagos foglalási érték 4,5 százalékkal 54 205 forintra nőtt.  Gyakrabban fizettünk SZÉP-kártyával, és Siófok népszerűsége a nyaralók körében továbbra is megdönthetetlennek tűnik.

Egyre ismertebbek és népszerűbbek a fesztiválok 

Az évek múlásával egyre többen vesznek részt valamilyen fesztiválon. Számszerűsítve ez a lakosság több mint felét jelenti. Akik nem vesznek részt egyik fesztiválon sem, azok is ismerik őket. Ugyanis 10-ből 9 ember legalább egy, de sokan akár négy vagy több fesztivált is meg tudnak nevezni, ha erre kérik.

Kétszámjegyű növekedés a szállodákban az első fél évben 

Az első fél évben kétszámjegyű növekedést értek el a magyarországi szállodák: a magyarországi hotelek összes bruttó forgalma 17,4 százalékkal, a budapestieké 19,9 százalékkal, a vidékieké 14,9 százalékkal múlta felül a tavalyit - derül ki a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) legfrissebb, MTI-hez eljuttatott elemzéséből.

Szuvenír, gagyi nélkül 

A turisztikai piac fontos szegmense mindenhol a világon a hazavihető „országajándékoké”, vagyis szuveníreké. Magyarországon az utóbbi időkig erről leginkább díszcsomagolt pirospaprikára vagy fröccsöntött, matyóruhás babákra asszociálhattunk. Az igényes turisták azonban ezen a területen is másra vágynak, és mostanra szerencsére meg is kaphatják.

Folytatódik a turizmus dinamikus növekedése 

Tovább folytatódik a turizmus dinamikus növekedése az év hátralévő részében, a nyári főszezon pedig az eddiginél is jobb eredményeket hozhat az MTI-nek nyilatkozó szakértők szerint.

Rekordokat dönt a belföldi turizmus 

Az idén immár 4 naposra nyúló húsvétnak köszönhetően a várakozásokat is felülmúló mértékben bővült a II. negyedévben a belföldi turizmus: a Szállás.hu szerint mintegy 15 százalékos volt a növekedés, a legtöbb vendéggel Budapest, Siófok és Eger büszkélkedhetett.

Ipari beruházások húzzák az építőipart és a turizmust 

Még mindig az ipari beruházások és a sportlétesítmények viszik a hátukon a tavaly közel 20 százalékos visszaesést produkáló építőipart. Az uniós forrásból épülő beruházások és a lakossági piac fejlődése is kell az idénre várható 5 százalékos piacbővüléshez – derült ki az Assa Abbloy Hungary közleményéből. Az újlakás-építési beruházások legnagyobb gátja még mindig a munkaerőhiány, ami csak új foglalkoztatottak bevonásával oldható meg, addig viszont marad a kötbérek miatti állandó fenyegetettség.

Két hónapjuk van a SZÉP-kártyásoknak elkölteni a megmaradt összeget 

Még két hónapjuk van a SZÉP-kártyák tulajdonosainak a 2015. évi feltöltésekből maradt összegek elköltésére - hívta fel a figyelmet a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) az MTI-nek küldött közleményében.

Hosszabb turistaszezonért fognak össze a badacsonyiak 

Kiszámíthatóbb idegenforgalmat, valamint hosszabb turistaszezont igyekszik teremteni Badacsonytomaj Önkormányzata a településen és annak környékén a vendéglátásban érdekelt valamennyi fél bevonásával, és a potenciális vendégkör egységes megszólításával. Összehangolt szolgáltatásokkal biztosítják, hogy minden időszakban kikapcsolódhassanak a vendégek, akiket újragondolt kommunikációval tájékoztatnak a lehetőségekről.

Jobb fizetéssel szereznének munkaerőt a turizmusban 

Megvalósítható a bérek erőteljes emelése a turizmusban, a bérszínvonal emelésének szükségessége egyértelmű Könnyid László, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének újonnan megválasztott elnöke szerint.

Öntik a pénzt a balatoni strandokba 

Idén 1,860 milliárd forintos vissza nem térítendő fejlesztési támogatásra pályázhat 44 balatoni település 48 fizetős strandja, illetve a szabadstrandok - közölte a Magyar Turisztikai Ügynökség.

Kevesebb magyar merészkedett külföldre tavaly 

A kiemelkedő nyári szezon és a megszokottnál erősebb szeptember egyaránt hozzájárult ahhoz, hogy 2015-höz képest újabb rekordévvel zárjon a belföldi turizmus. A legnépszerűbb települések rangsorában tavaly is Budapest, Siófok és Hajdúszoboszló vitte a prímet, s már minden ötödik belföldi kikapcsolódást valamilyen mobil eszközről intézték a magyarok.

Van olyan üzlet, ami dübörög Magyarországon 

Bár a szálláshelyek számának emelkedése kissé visszaesett az egy évvel ezelőttihez képest, Magyarország népszerűsége töretlenül nő, elsősorban az európai turisták körében, a szálláshelyek forgalma és árbevétele is nő.

Nekünk az Adria a Riviéra 

A magyar internetes keresési szokások alapján, Horvátország, Montenegro és Toszkána az idei nyár slágercélpontjai, de a belföldi szálláshelyek sem maradnak üresen. A döntésben még mindig az ár a legfontosabb, népszerű keresési kulcsszó a „las minute”.

Ha Pünkösd, akkor fürdeni megy a magyar 

A pünkösdi hosszú hétvégén közel 4-szeresére nő a belföldi vendégforgalom egy átlagos májusi hétvégéhez képest a Szallas.hu előrejelzése szerint. A 10 legnépszerűbb úti cél fürdőzési lehetőségeivel vonzza a magyarokat, a lista élén Budapest, Eger és Siófok áll, míg a legkelendőbb szálláshelyek a Balaton és a Velencei-tó partján fekszenek.

Nem elég a csillag a szállodákban 

Már évek óta szerezhetnek a magyar szállodák is csillagokat: de még csak alig több mint felük tette meg ezt. A vendéglátóhelyeket képviselő érdekvédelmi szervezet ezért kampányt indított a minősítési rendszer népszerűsítéséért.

Turizmus: ilyen jó még sose volt? 

Újabb rekordévet vetít előre a Szallas.hu első negyedévre vonatkozó elemzése, miszerint a tavalyinál is nagyobb mértékben – mintegy 11,7%-kal – bővült a belföldi turizmus. Ebben fontos szerepe volt a három hosszú hétvégének, melyeken a wellness-szállodák kerültek főszerepbe. Tavalyhoz képest a SZÉP-kártya költés is jelentősen emelkedett, míg a hazai úti célok közül Budapest, Eger és Gyula lépett a dobogóra.

Azt már tudjuk, idén hová NEM megyünk nyaralni 

Alaposan átalakítja nyaralási szokásainkat idén a terrorfenyegetettség, a Szallas.hu friss kutatása alapján nemtől és kortól függetlenül megfontoltabban választunk úti célt. A legtöbb magyar vendégről valószínűleg Törökországnak kell lemondania, miközben tovább nőhet a belföldi turizmus, azon belül is leginkább a Balaton forgalma, illetve a külföldi nyaralóhelyek körében Horvátországé.

Kedves vendéglátó, és tisztaság kell a sikerhez 

A harmadik negyedévben mintegy 10 százalékkal bővült a belföldi turizmus a Szallas.hu adatai alapján. Az elmúlt három hónap egyértelmű nyertese Somogy megye, mely a belföldi vendégek közel 16 százaléka számára biztosított szálláshelyet. A vendégek elégedettségének három alappillére a vendéglátó kedvessége, a foglalás során megadott leírásoknak megfelelő szolgáltatások és a tisztaság.

Drágábban nyaralunk az idén 

A trivago.hu utazási weboldal felmérése szerint a magyarok idén többnyire ugyanazokat az úti célokat keresik meg a nyáron, mint tavaly, de átlagosan többet hajlandók költeni a szállásra.

Nyáron nem Budapest a legmenőbb 

Télen rövidebb időre foglalunk szállást, de nagyjából ugyanannyit szánunk rá, és az ötcsillagos hotelek is népszerűbbek decembertől februárig. Nyáron Siófokra, télen Budapestre kíváncsiak arányaiban a legtöbben.

Mit tehet a turizmus, ha beüt a ménkű? 

Az utóbbi évek tapasztalatai szerint eddig két dolog tett jót a balatoni turizmusnak: a szép idő és a SZÉP-kártya. Tavaly azonban az elmúlt évtizedek legnagyobb esőzése elmosta a balatoni szezont. Az esetleges idei rossz időre a balatoni települések azonban még jobban felkészülhetnek.

Az örök város volt tavaly a magyarok kedvence 

Belföldön Budapest, a külföldön szállást keresők körében pedig Róma volt a legnépszerűbb úti cél az elmúlt évben. Idén januárban Keszthelyre és Miskolctapolcára érdemes utazni, de olcsón találhatunk szállást Krakkóban is.

Többször, többfelé utaztunk tavaly 

Tavaly inkább többször utaztunk el rövidebb időre, a szálláshely árának kiegyenlítése során pedig harmadával gyakrabban került elő a SZÉP-kártya, mint 2013-ban. 2014-ben tizedével bővülhetett a belföldi vendégforgalom, és 2015-ben is 9 százalékos növekedés várható.

Teltházasak lesznek a hotelek szilveszterkor 

Szép számban akadnak olyan szálláshelyek Magyarországon, amelyek telt házzal várják a szilvesztert. Leginkább az extra programokat és esetleg ismert embereket is felvonultató csomagajánlatok népszerűek a magyarok körében.

A nyaralókat nem zavarta a rossz idő 

Az augusztus második felében beköszöntő ősz sem tudta visszafogni a turizmus bővülését a harmadik negyedévben. A legtöbb vendég Siófokon töltötte az időt – jellemzően 2 éjszakát –, s átlagosan 40 710 forintot költött. Ősszel a termálfürdővel rendelkező városok kerülnek előtérbe, az október 23-ai hosszú hétvégén például Eger tarolhat.

Budapest az egyik legnépszerűbb város Európában 

London az elmúlt négy évben immár harmadszor vezeti a világ legnépszerűbb úticéljainak listáját. A rangsor első öt helyén a brit főváros után Bangkok, Párizs, Szingapúr és Dubai áll. Budapest pedig a tavalyi felméréshez képest hat helyet javítva már a negyvenedik a világ leglátogatottabb városai listáján.

Az idei nyaralási trend: nyerő csapaton ne változtass! 

Vakáció otthon: a nyaralók az idén ragaszkodnak a jól ismert hazai üdülőhelyekhez. Európa-szerte nő a saját országukban vakációzók száma. A magyarok is négyszer annyi itthoni utazást terveznek, mint amennyiszer külföldre utaznak pihenni.

Óriási pénz van a turizmusban 

A nemzetközi közlekedési kiadásokat is tartalmazó nemzetközi turisztikai költés 2013-ban közel 1400 milliárd dollárt tett ki a Turisztikai Világszervezet statisztikái szerint, 5,3 százalékkal haladja meg az előző évi értéket.

Markáns, helyi termékekre lenne szükség 

Egyelőre nem vált húzóágazattá a falusi turizmus Magyarországon, mert hiányoznak az ismert helyi márkák, termékek. Ennek ellenére egy-egy kevéssé ismert, periférikus kistérség mégis ki tudott törni az elszigeteltségből.

Szavazás helyett strandolni megyünk a hétvégén? 

Jó idő fontosabb a magyaroknak, mint az uniós választások, legalábbis ez látszik a szállásfoglalási statisztikákból: május 25-én kétszer annyian utaznak el, mint az országgyűlési választások idején. Az előfoglalási adatok alapján július végén várható a legnagyobb roham a vízparti üdülőhelyeken.

Beindult a költekezés a SZÉP-kártyákról 

Több mint 560 millió forintnyi elektronikus utalványt használtak fel az OTP SZÉP kártya birtokosai húsvét három napja alatt. Ez a tavalyi év azonos időszakához képest csaknem 50 százalékos emelkedést jelent.

A hoteleknek is megéri a kuponozás 

Kedvezmény, félpanziós ellátás és legalább 3 csillagos szolgáltatás valamelyik nagy fürdőváros wellness-szállodájában – ezt keressük leginkább a kuponos szállásközvetítő oldalakon. A kuponos ajánlatokból a hoteltulajdonosok is profitálhatnak.

A SZÉP-kártya tovább pörgetheti a turizmust 

2014-re is jelentős, 6 százalékos bővülést vetít előre a Szallas.hu a belföldi turisztikai piacon. A bővülés elsősorban a SZÉP-kártya további elterjedésének, valamint a turisztikai szektorban tapasztalt innovációs kedvnek köszönhető.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Vállalati finanszírozás újragondolva: a faktoring előnyei

Vállalati finanszírozás újragondolva: a faktoring előnyei 

Minden vállalkozásnak szüksége van likviditásra a működéshez és a növekedéshez
Tőzsdei mentorprogram indul a kis- és középvállalkozások részére

Tőzsdei mentorprogram indul a kis- és középvállalkozások részére 

Nem mindennapi megoldással rukkolt elő az MBH Bank és a Budapesti Értéktőzsde a kis- és középvállalkozások részére.

Költségkímélés

Rezsicsökkentés a vidéki önkormányzatoknak

Rezsicsökkentés a vidéki önkormányzatoknak 

Február közepén induló pályázat támogatja az energiafogyasztásuk és -termelésük összehangolását segítő informatikai rendszerek bevezetésében az önkormányzatokat.
Nem mindig a fegyver és az olaj lesz a nyerő befektetés – interjú

Nem mindig a fegyver és az olaj lesz a nyerő befektetés – interjú 

Sok szó esik a fenntarthatóságról, az ESG-ről, de milyen előnyöket jelentenek ezek a befektetők számára? Jobb lesz-e a fenntarthatósági alapok hozama? Interjú.

Pénzszerzés

Hogyan kérjünk fizetésemelést?

Hogyan kérjünk fizetésemelést?  

A munkaadóval folytatott tárgyalási szituációk felkészülést igényelnek.

Jogi kisokos

Így ne legyen lehúzás a karácsonyi vásárlásokból

Így ne legyen lehúzás a karácsonyi vásárlásokból  

A vásárlásainkat tudatosan és körültekintően végezzük, miközben tisztában vagyunk fogyasztói jogainkkal is.

Cégblog

Van, aki több mint 1 millió forintért rendelt az egyik ételkiszállítótól

Van, aki több mint 1 millió forintért rendelt az egyik ételkiszállítótól  

Rekordgyorsan, kevesebb mint 4 perc alatt kiszállított étel, egy millió forintos bevásárlás és közel ezer leadott rendelés egy felhasználótól: több rendhagyó eredmény is született 2024-ben a foodoránál.  Az ételkiszállítási szolgáltató összeállításából az is kiderül, hogy milyen ételek a legnépszerűbbek a magyar, osztrák, cseh, norvég, svéd és finn piacokon, illetve miket rendelnek a magyarok leginkább az ünnepi időszakban.

Klímablog

Mihez kezdjünk a céges rendezvények üres palackjaival?

Mihez kezdjünk a céges rendezvények üres palackjaival?  

A karácsonyi időszakban sok cég szervez rendezvényeket üzleti partnereinek, munkavállalóinak.

Gazdaság

Hogyan kérjünk fizetésemelést?

Hogyan kérjünk fizetésemelést?  

A munkaadóval folytatott tárgyalási szituációk felkészülést igényelnek.

Társadalom

Vásárolt vagy készített ajándék: mi kerül a karácsonyfa alá?

Vásárolt vagy készített ajándék: mi kerül a karácsonyfa alá?  

Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami igazán számít a vásárlóknak a karácsonyi meglepetések beszerzésekor?

Infokom

Az év, amikor elkezdett helyettünk dönteni a mesterséges intelligencia

Az év, amikor elkezdett helyettünk dönteni a mesterséges intelligencia 

Néhány évvel ezelőtt még futurisztikusnak tűnt, hogy digitális asszisztensek támogassák a munkánkat, összegezzenek olyan adatokat, amelyeket nekünk évekbe telne átbogarászni,.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo