Nagyon fog fájni a vendéglátóknak, hogy a SZÉP-kártyával élelmiszert is vehetnek már a munkavállalók

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) jelentése szerint a SZÉP-kártyával a kereskedelmi szálláshelyeken tizenhárom és félszeresével többet, összességében 1,7 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok decemberben. Ez azt mutatja, hogy a szektor teljesítménye a járvány miatt nagyban függ ettől a fizetési módtól. A SZÉP-kártya 2022. február 1. és 2022. május 31. között élelmiszer vásárlására is felhasználható évi 150 ezer forintig.

A vendégéjszakák száma 2020 decemberéhez képest több mint hétszeresére nőtt, 2019 azonos hónapjához mérten 42 százalékkal csökkent

A belföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken  (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőháztelepeken, valamint közösségi szálláshelyeken) eltöltött éjszakák száma – elsősorban a járványügyi korlátozások bevezetése miatti alacsony bázis következtében – 2021. decemberben 2020 azonos hónapjához viszonyítva öt és félszeresére nőtt, azonban 35 százalék kal elmaradt a Covid19-járvány kitörése előtti, 2019. decemberi értéktől. A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma több mint tizenegy és félszeresére emelkedett, de még így is 49 százalékkal kevesebb volt a 2019. azonos időszakinál.

2021.decemberben az előző év azonos hónapjához képest:

A belföldi vendégek száma közel nyolcszorosára, a vendégéjszakáké öt és félszeresére növekedett. A vendégek száma 282 ezer, az eltöltött vendégéjszakáké 616 ezer volt. Az éjszakák 79 százalékát szállodákban töltötték, ezek száma az egy évvel korábbihoz viszonyítva több mint hétszeresére emelkedett. A panziókban és a közösségi szálláshelyeken a forgalom több mint kétszeresére nőtt a tavaly decemberihez képest. A két legnépszerűbb turisztikai régió közel azonos részesedéssel a Balaton és a Budapest–Közép-Duna-vidék volt, a kettőben külön-külön a belföldivendég-éjszakák közel ötödét regisztrálták.

A külföldi vendégek száma tizennégyszeresére, a vendégéjszakáké több mint tizenegy és félszeresére emelkedett. A szálláshelyekre érkezett 217 ezer vendég összesen 548 ezer vendégéjszakát töltött el. A vendégek az éjszakák 88 százalékát szállodában töltötték, ez tizenhárom és félszeres bővülés 2020 decemberéhez képest. A legnépszerűbb turisztikai régió a Budapest–Közép-Duna-vidék volt, ahol a külföldivendég-éjszakák háromnegyedét regisztrálták.

Az összes bruttó árbevétel folyó áron a kilencszeresére, 28 milliárd forintra növekedett.

2021. decemberben:

1927 kereskedelmi szálláshely, köztük 732 szálloda és 787 panzió volt nyitva a hónap egy részében vagy egészében.

Az összes vendégéjszaka 53 százalékát belföldi vendégek töltötték el.

Széchenyi Pihenőkártyával a kereskedelmi szálláshelyeken tizenhárom és félszeresével többet, összességében 1,7 milliárd forintot fizettek a kártyatulajdonosok.

2021. január–decemberben az előző év azonos időszakához képest:

A kereskedelmi szálláshelyek 11 százalék kal több, összesen 15 millió vendégéjszakát regisztráltak. A belföldi vendégek 5,9, a külföldiek 25 százalékkal több (10,5, illetve 4,7 millió) vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken.

A kereskedelmi szálláshelyek összes bruttó árbevétele folyó áron 24 százalékkal nőtt, és 290 milliárd forintot tett ki.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo