Felcsillant a remény a turizmusban

Márciusban a TKI turisztikai konjunktúra index plusz 4 ponton állt a mínusz 100 és plusz 100 közötti skálán, ami azt jelenti, hogy az ágazat szereplői helyzetüket háromnegyed év után újra enyhén javulónak érzékelik - közölte a legfrissebb felmérés eredményét kedden a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ).

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A januári enyhe és a februári jelentős emelkedés után az index értéke további 7 ponttal nőtt márciusban, legutóbb 2022. júniusban állt ezen a szinten. A márciusi javulás mindhárom alszektorban (szálláshely szolgáltatás, vendéglátás, egyéb) éreztette hatását. Az egyéb turisztikai szektorban jelentősen - a mérés kezdete óta rekord szintre - nőtt az index értéke. A szálláshely szolgáltatásban februárban ugrott meg a mutató.

Régiók szerinti bontásban jelentős különbségek mutatkoznak: Közép-Magyarország vállalkozásainak helyzete a régiók közül a legkedvezőbb (plusz 12 pont), ezután Közép-Dunántúl következik még pozitív és átlagnál kedvezőbb megítéléssel (plusz 7 pont) A többi régió TKI indexe elmarad az átlagtól. Márciusban az Észak-Alföldön volt a legrosszabb a szektor helyzete (mínusz 9 pont).

A VIMOSZ a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvánnyal és a GKI Gazdaságkutató Zrt.-vel alkotta meg a Turizmus Konjunktúra Indexet (TKI), amely havi gyakorisággal méri a konjunktúra várható alakulását az ágazatban.

Árat emelnek

Márciusban a turisztikai cégek 77 százaléka szolgáltatási árainak növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan - míg februárban 85 százalék volt ez az arány -, 17 százalékuk nem változtatott az árakon, csökkenést 6 százalék jelzett. Az áremelkedés átlagosan 20 százalékos volt (februárban 19 százalékot mértek). Márciusban a turisztikai cégek 32 százaléka jelezte, hogy a következő 3 hónapban várhatóan emelni fogja szolgáltatásának árát (januárban 55 százalék, februárban 46 százalék volt ez az arány), 63 százalékuk nem változtat az árakon, míg csökkentést 5 százalék jelzett. A szálláshely szolgáltatásban az új szezon közeledtével 31 százalék az emelést tervezők aránya, miközben a vendéglátásban 43 százalék.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo