A januári enyhe és a februári jelentős emelkedés után az index értéke további 7 ponttal nőtt márciusban, legutóbb 2022. júniusban állt ezen a szinten. A márciusi javulás mindhárom alszektorban (szálláshely szolgáltatás, vendéglátás, egyéb) éreztette hatását. Az egyéb turisztikai szektorban jelentősen - a mérés kezdete óta rekord szintre - nőtt az index értéke. A szálláshely szolgáltatásban februárban ugrott meg a mutató.
Régiók szerinti bontásban jelentős különbségek mutatkoznak: Közép-Magyarország vállalkozásainak helyzete a régiók közül a legkedvezőbb (plusz 12 pont), ezután Közép-Dunántúl következik még pozitív és átlagnál kedvezőbb megítéléssel (plusz 7 pont) A többi régió TKI indexe elmarad az átlagtól. Márciusban az Észak-Alföldön volt a legrosszabb a szektor helyzete (mínusz 9 pont).
A VIMOSZ a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvánnyal és a GKI Gazdaságkutató Zrt.-vel alkotta meg a Turizmus Konjunktúra Indexet (TKI), amely havi gyakorisággal méri a konjunktúra várható alakulását az ágazatban.
Árat emelnek
Márciusban a turisztikai cégek 77 százaléka szolgáltatási árainak növekedéséről számolt be az elmúlt 3 hónapra vonatkozóan - míg februárban 85 százalék volt ez az arány -, 17 százalékuk nem változtatott az árakon, csökkenést 6 százalék jelzett. Az áremelkedés átlagosan 20 százalékos volt (februárban 19 százalékot mértek). Márciusban a turisztikai cégek 32 százaléka jelezte, hogy a következő 3 hónapban várhatóan emelni fogja szolgáltatásának árát (januárban 55 százalék, februárban 46 százalék volt ez az arány), 63 százalékuk nem változtat az árakon, míg csökkentést 5 százalék jelzett. A szálláshely szolgáltatásban az új szezon közeledtével 31 százalék az emelést tervezők aránya, miközben a vendéglátásban 43 százalék.