Vimosz cikkek


Nem látják szebbnek a jövőt a turisztikai cégek

Nem látják szebbnek a jövőt a turisztikai cégek  

Stagnáltak a turisztikai cégek várakozásai februárban az egy évvel korábbihoz képest.
Nincs mese, árat emelnek a turisztikai cégek

Nincs mese, árat emelnek a turisztikai cégek 

Harmaduk készül emelésre.
Nem állnak le az áremeléssel a turisztikai cégek

Nem állnak le az áremeléssel a turisztikai cégek  

Az ágazat szereplői helyzetüket enyhén javulónak, de stagnáláshoz közelinek érzékelik.
Felcsillant a remény a turizmusban

Felcsillant a remény a turizmusban 

Az ágazat szereplői helyzetüket háromnegyed év után újra enyhén javulónak érzékelik.
Bizakodóbbak lettek a magyar turisztikai iparban dolgozók

Bizakodóbbak lettek a magyar turisztikai iparban dolgozók 

Kissé javultak a magyarországi turisztikai cégek várakozásai.
Vergődik a magyar turisztikai ipar

Vergődik a magyar turisztikai ipar 

Decemberben romlottak a turisztikai cégek kilátásai.
A turisztikai cégek nem hárították át teljesen megnövekedett költségeiket vendégeikre, ennek ellenére további romlást várnak

A turisztikai cégek nem hárították át teljesen megnövekedett költségeiket vendégeikre, ennek ellenére további romlást várnak 

A turizmus minden alágazatára kiterjedő, reprezentatív turizmus konjunktúra index (tki) augusztusban mínusz 13 ponton állt.
A katások lefejezése és a rezsiemelés előtt még növekedésre számítottak a szállásadók

A katások lefejezése és a rezsiemelés előtt még növekedésre számítottak a szállásadók 

A következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 50 százaléka növekedést vár a vendégéjszakák számában, 46 százalékuk stagnálást, és csupán 4 százalékuk vár visszaesést a turizmus minden alágazatára kiterjedő, reprezentatív Turizmus konjunktúra index (tki) júniusi adatai szerint - közölte a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ), és a GKI Gazdaságkutató.
Munkaerőhiány a turizmusban és vendéglátásban: új módszer segíthet a cégeknek

Munkaerőhiány a turizmusban és vendéglátásban: új módszer segíthet a cégeknek 

A különböző területeken felszabaduló munkaerő és a turizmus-vendéglátás területén meglévő munkaerőhiány „összepárosítását” célozta meg egy 2018-ban elindított program, aminek eredményeit a Covid-sújtotta piacon is lehet hasznosítani.
Menekültekre és közmunkásokra vadásznak a vendéglátósok

Menekültekre és közmunkásokra vadásznak a vendéglátósok 

Több éve itt élő menekültek, nyugdíjból visszahívott korábbi dolgozók és közmunkások enyhíthetik a vendéglátóipar súlyos munkaerőhiányát a VIMOSZ főtitkára szerint. A külföldi elszívó hatás nem gyengül, belső piacról kell mozgósítani a tartalékokat.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Úton a klímasemlegesség felé

Úton a klímasemlegesség felé 

A dm első alkalommal készített közös fenntarthatósági jelentést a csoport mind a 14 országára vonatkozóan.

Költségkímélés

Horrorkiadással járhat, ha nem köt utasbiztosítást

Horrorkiadással járhat, ha nem köt utasbiztosítást  

A biztosítók beszámolói alapján egy jó utasbiztosítás akár több tízmillió forintos kiadástól is megkímélheti az utazókat.

Pénzszerzés

Ennyi alatt nem is gondolkodhat egy család külföldi nyaralásról

Ennyi alatt nem is gondolkodhat egy család külföldi nyaralásról 

Egy négyfős família átlagosan több mint félmillió forintot szokott költeni.

Adózás

Komoly drágulás jöhet a dohánytermékeknél

Komoly drágulás jöhet a dohánytermékeknél 

Kiszivárgott az Európai Bizottság drasztikus jövedékiadó-emelést kilátásba helyező dohányipari reformja.

Gazdaság

Komoly drágulás jöhet a dohánytermékeknél

Komoly drágulás jöhet a dohánytermékeknél 

Kiszivárgott az Európai Bizottság drasztikus jövedékiadó-emelést kilátásba helyező dohányipari reformja.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo