Nem állnak le az áremeléssel a turisztikai cégek

Áprilisban a TKI turisztikai konjunktúra index plusz 2 ponton állt a mínusz 100 és plusz 100 közötti skálán, ami azt jelzi, hogy az ágazat szereplői helyzetüket enyhén javulónak, de stagnáláshoz közelinek érzékelik - közölte a legfrissebb felmérés eredményét a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ).

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Három havi emelkedés után áprilisban 2 ponttal csökkent az index értéke, így alatta marad az egy évvel ezelőtti értékének. A legfrissebb felmérés alapján a szálláshely-szolgáltatásban és a vendéglátásban emelkedett az index (mindkét alszektorban immár negyedik hónapja), míg az egyéb turisztikai szektorban kéthavi megugrás után jelentősen csökkent.

Idén áprilisban Közép-Magyarország és Nyugat-Dunántúl vállalkozásainak TKI indexe a régiók közül kiemelkedett, ezután Észak-Alföld, Dél-Alföld és Közép-Dunántúl következett átlagoshoz közeli megítéléssel. Mindeközben Észak-Magyarországon volt legrosszabb a szektor helyzete.

Munkaerőt se keresnek? (Fotó: Depositphotos)
Munkaerőt se keresnek? (Fotó: Depositphotos)

A foglalkoztatott létszám alakulása az elmúlt három hónapban az előző év azonos időszakához képest mínusz 1 ponton áll, mely azt mutatja, hogy szinte stagnált a kereslet a turisztikai ágazatban a munkaerő iránt. Ugyanakkor az elmúlt hónaphoz képest 3 ponttal nőtt az index értéke. A következő három hónapra vonatkozóan azonban már plusz 9 pontot mértek, ami azt jelenti, hogy a cégek kezdik bővíteni a munkaerőállományukat.

A turisztikai cégek 84 százaléka emelt árat az elmúlt 3 hónapban, miközben 90 százalékuk számolt be működési költségei növekedéséről. Az árnövekedés átlagosan 18 százalékot, míg a működési költségeké 44 százalékot tett ki. Így a cégek továbbra sem tudták áraikban érvényesíteni a költség-növekedést. Mindez továbbra is alátámasztja a turisztikai szektor támogatásának indokoltságát.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo