Nem állnak le az áremeléssel a turisztikai cégek

Áprilisban a TKI turisztikai konjunktúra index plusz 2 ponton állt a mínusz 100 és plusz 100 közötti skálán, ami azt jelzi, hogy az ágazat szereplői helyzetüket enyhén javulónak, de stagnáláshoz közelinek érzékelik - közölte a legfrissebb felmérés eredményét a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ).

Áprilisban a turisztikai cégek közel fele jelezte, hogy a következő 3 hónapban várhatóan emelni fogja szolgáltatásának árát, 51 százalékuk nem változtat az árakon, míg csökkentést alig 2 százalék jelzett. A szálláshely-szolgáltatásban az új szezon indulásával 53 százalék az emelést tervezők aránya, miközben a vendéglátásban 52 százalék, az egyéb turisztikai szektorokban 34 százalék tervez emelni.

A kutatás szerint a következő három hónapban az előző év azonos időszakához képest a szállásadók 67 százaléka vár növekedést a vendégéjszakák számában, 28 százalékuk stagnálást, és 4 százalékuk vár visszaesést. A vendéglátásban működők közül 33 százalék vár vendégforgalom növekedést, míg 47 százalék stagnálást, 20 százalék pedig visszaesést vetít előre.

A VIMOSZ a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvánnyal és a GKI Gazdaságkutató Zrt.-vel közösen havi gyakorisággal méri a turizmusban a konjunktúra várható alakulását, és publikálja a Turizmus Konjunktúra Indexet, a piac és a közvélemény számára ezzel biztosítva információt a közeljövőben várható trendekről.

(MTI)
 



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo