Munkaerőhiány a turizmusban és vendéglátásban: új módszer segíthet a cégeknek

A különböző területeken felszabaduló munkaerő és a turizmus-vendéglátás területén meglévő munkaerőhiány „összepárosítását” célozta meg egy 2018-ban elindított program, aminek eredményeit a Covid-sújtotta piacon is lehet hasznosítani.

Az MGYOSZ és a VIMOSZ európai uniós forrásból valósította meg a GINOP-5.3.5-18-2018-00040 számú projektet, melynek címe: „Munkaerőpiaci kihívások kezelése a Szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás ágazatban”. Fő célja a turizmus-vendéglátás munkaerő-hiányának kezelése volt a kereslet és kínálat összehangolásával, az egyéb ágazati területeken alkalmazott HR-menedzsmentben ismert megoldások ágazatra igazításával.

A pályázat során a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) vezetésével, a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) részvételével a konzorcium az ágazat legégetőbb problémáját, a szakképzett munkaerő hiányát próbálta orvosolni. A Széchenyi 2020 program keretében megvalósult projekt a különböző területekről felszabadult munkaerő integrálását tűzte ki célul a turizmus-vendéglátás munkaerőhelyzetének feltérképezése után. A pályázat kezdeti időpontjához képest közben a COVID-19 tovább bonyolította a helyzetet.

Kép: Pixabay

A projekt legfontosabb célja egy olyan módszertan kidolgozása és kipróbálása volt, mely egyaránt kezeli a munkaerőpiacon megjelenő, de az ágazatra vonatkozó kellő ismeretekkel nem rendelkező munkavállalókat és a munkaerő-keresletet.

A projekt megvalósítása alatt keletkezett dokumentáció, tananyag és egyéb kézzelfogható eredmények a jövőben újra felhasználhatóak, azok hozzájárulnak az egész ágazat szakmai tudásának, látószögének bővítéséhez, segíthetnek az ágazat stabilabb alapokra helyezéséhez, a jövő munkavállalóinak kineveléséhez, a fejleszthető munkavállalók továbbképzéséhez, megtartásához és ezek alapján az ágazat hatékonyságának növeléséhez - derül ki a projekt záróközleményéből.

Az anyagok már elérhetőek a turizmuspalya.hu honlapon, felhasználásuk időt takaríthat meg, hasznos tudást adhat, segíthet a munkatársak megtartásában, értékesebbé tételében – írja közleményében a VIMOSZ.

A programról a Trend FM-en kérdezték Dr. Böröcz Lajost, a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) főtitkárát – a beszélgetést itt hallgathatja meg.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo