Munkaerőhiány a turizmusban és vendéglátásban: új módszer segíthet a cégeknek

A különböző területeken felszabaduló munkaerő és a turizmus-vendéglátás területén meglévő munkaerőhiány „összepárosítását” célozta meg egy 2018-ban elindított program, aminek eredményeit a Covid-sújtotta piacon is lehet hasznosítani.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az MGYOSZ és a VIMOSZ európai uniós forrásból valósította meg a GINOP-5.3.5-18-2018-00040 számú projektet, melynek címe: „Munkaerőpiaci kihívások kezelése a Szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás ágazatban”. Fő célja a turizmus-vendéglátás munkaerő-hiányának kezelése volt a kereslet és kínálat összehangolásával, az egyéb ágazati területeken alkalmazott HR-menedzsmentben ismert megoldások ágazatra igazításával.

A pályázat során a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) vezetésével, a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) részvételével a konzorcium az ágazat legégetőbb problémáját, a szakképzett munkaerő hiányát próbálta orvosolni. A Széchenyi 2020 program keretében megvalósult projekt a különböző területekről felszabadult munkaerő integrálását tűzte ki célul a turizmus-vendéglátás munkaerőhelyzetének feltérképezése után. A pályázat kezdeti időpontjához képest közben a COVID-19 tovább bonyolította a helyzetet.

Kép: Pixabay

A projekt legfontosabb célja egy olyan módszertan kidolgozása és kipróbálása volt, mely egyaránt kezeli a munkaerőpiacon megjelenő, de az ágazatra vonatkozó kellő ismeretekkel nem rendelkező munkavállalókat és a munkaerő-keresletet.

A projekt megvalósítása alatt keletkezett dokumentáció, tananyag és egyéb kézzelfogható eredmények a jövőben újra felhasználhatóak, azok hozzájárulnak az egész ágazat szakmai tudásának, látószögének bővítéséhez, segíthetnek az ágazat stabilabb alapokra helyezéséhez, a jövő munkavállalóinak kineveléséhez, a fejleszthető munkavállalók továbbképzéséhez, megtartásához és ezek alapján az ágazat hatékonyságának növeléséhez - derül ki a projekt záróközleményéből.

Az anyagok már elérhetőek a turizmuspalya.hu honlapon, felhasználásuk időt takaríthat meg, hasznos tudást adhat, segíthet a munkatársak megtartásában, értékesebbé tételében – írja közleményében a VIMOSZ.

A programról a Trend FM-en kérdezték Dr. Böröcz Lajost, a Turisztikai és Vendéglátó Munkaadók Országos Szövetsége (VIMOSZ) főtitkárát – a beszélgetést itt hallgathatja meg.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo