Soha ennyi turista nem járt még Magyarországon

A legfrissebb forgalmi adatok megerősítik, hogy 2018-ban történelmi rekordévet zárt a turizmus. A magyar turizmus teljesítménye 2010 óta évről évre nő, tavaly pedig minden fő mutatószámot tekintve túlszárnyaltuk az előző évet.

Soha nem volt még ilyen népszerű úti cél hazánk, mint 2018-ban. Egyre több külföldi turista érkezik a biztonságos és folyamatosan fejlődő Magyarországra, és mi magyarok is többet utazunk. A legnépszerűbb régiók tavaly is a Budapest−Közép-Duna-vidék és a Balaton voltak mind a külföldi, mind a belföldi turisták körében. Jó hír, hogy jelentősen nő a hazánkba érkező, jellemzően magas költésű vendégek száma, tavaly ugyanis kétszámjegyű növekedést tapasztaltunk például az amerikai, kanadai, kínai, és spanyol turisták esetében is az előző évhez képest. Az élénkülő belföldi turizmus pedig azt is jelzi, hogy a magyarok egyre szívesebben utaznak Magyarországon és a családoknak bővül az anyagi mozgástere.

Kép: Pixabay

A tavalyi évben a kereskedelmi szálláshelyek 5,2 százalékkal több, összesen 12,5 millió vendéget regisztráltak, a vendégéjszakák száma 2017-hez képest pedig több mint egy millióval nőtt, így 2018-ban csaknem elérte a 31 milliót. Tavaly az összes vendégéjszakaszám felét, 15,6 millió vendégéjszakát a belföldi vendégek töltötték el hazánkban, 15,3 milliót a külföldi vendégek. A kereskedelmi szálláshelyek közel 10 százalékkal (9,3%) nagyobb árbevételre tettek szert 2017-hez képest, amely így meghaladta az 510 milliárd forintot, ezen belül a szállásdíjbevételek pedig a 300 milliárd forintot. Ez a siker a fejlesztéseknek és a turizmusban dolgozó emberek áldozatos munkájának köszönhetően, az ágazat pedig évről-évre nagyobb mértékben járul hozzá Magyarország gyarapodásához.

A magyar turizmus erősödést az is mutatja, hogy a fő mutatószámok tekintetében a növekedés üteme meghaladta Csehország és közelíti Ausztria teljesítményét. A lendület 2019-ben tovább folytatódik, a szektor további növekedéséhez hozzájárul majd az idén országszerte megvalósuló 1000 turisztikai fejlesztés is. 2019-ben folytatjuk a szálláshelyfejlesztési programot, nagy lépést teszünk az ágazat digitalizációja felé és kiemelt feladatunk az ország kapujának fejlesztése is, hogy egy nemzetközi színvonalú, minőségi szolgáltatásokat nyújtó, Magyarországhoz méltó reptér fogadja az utazókat. Mindezek megvalósulásával haladunk tovább a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégiában megfogalmazott céljaink felé, hogy Magyarország Közép-Európa vezető turisztikai térsége legyen.

Átalakulóban a belföldi turizmus
A magyar turisták főleg fürdőhelyekre utaznak, de ha már ott vannak, más attrakciókat is kipróbálnak. A fesztiválozás meglepően kis részét jelenti a vidéki turizmusnak, bár az alternatív és gasztrofesztiválok igencsak felfutóban vannak.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo