Budapest vonzóbb, mint valaha

A kereskedelmi szálláshelyek teljesítményének további jelentős javulását mutatják a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) ma közzétett novemberi adatai. 2017 novemberéig a turisták annyi éjszakát töltöttek el Magyarországon, mint 2016-ban egész évben. Az év tizenegyedik hónapjában 6,5 százalékkal nőtt a vendégforgalom az előző év azonos időszakához képest, a kereskedelmi szálláshelyek pedig közel 15 százalékkal magasabb szállásdíjbevételt realizálhattak. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója szerint a kiváló eredményekhez hozzájárul, hogy Magyarország biztonságos ország, emiatt is rendkívül népszerű úti cél. Az elmúlt évek jelentős állami és önkormányzati beruházásainak köszönhetően Magyarország és Budapest vonzóbb, mint valaha.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A belföldi vendégéjszakák 5 százalékos növekedése mellett a külföldi vendégéjszakák számának kimagasló, 8,2 százalékos bővülését mutatják a KSH novemberi statisztikai adatai. A belföldi vendégek közel egymillió vendégéjszakát töltöttek a hazai szálláshelyeken, melyek a nyári hónapok növekedési ütemét is jelentősen meghaladva, 5,6 százalékkal bővültek. A magyarok az előző évhez képest 14,9 százalékkal többet, 19,1 milliárd forintot költöttek szállásra novemberben, mellyel együtt összesen közel 35 milliárd forint bevételt könyvelhettek el a hazai kereskedelmi szálláshelyek. A kiemelkedő belföldi adatokhoz az őszi szünet hatása mellett a Magyar Turisztikai Ügynökség őszi forgalomélénkítő kampánya is hozzájárult dr. Guller Zoltán szerint. Az MTÜ vezérigazgatója kiemelte: a KSH adatai alapján a 2017-es év első tizenegy hónapjában az ország minden részében növekedett a vendégforgalom. Egyre több desztinációban sikerül csökkenteni a szezonalitást, és a forgalom területi koncentrációja is enyhül, ami az Ügynökség egyik fő célja.

Kép: Pixabay

A 2010-es adatokkal összevetve az összes vendégéjszakaszám 48,8 százalékkal, a belföldi vendégéjszakák száma 45,4 százalékkal, a külföldi vendégéjszakák száma pedig 52,4 százalékkal nőtt 2017 első tizenegy hónapjában 2010 azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek bevétele 112 százalékkal nőtt 2010. január–novemberhez viszonyítva.

Jobban szeretünk külföldön vásárolni
Többen és többet vásároltak külföldön 2017 harmadik negyedévében a magyar vásárlók, a friss adatok szerint. A kedvenc változatlanul Ausztria, ahol karácsonykor ömlik igazán a magyar bevásárlóturisták pénze. Közeleg a bevásárlóturizmus a 100 milliárd forinthoz, ezt a kiskereskedelmi ágat nem üti agyon a web.
2017. november végére a vendégéjszakák száma elérte a 2016-os egész éves teljesítményt, a 27,6 millió vendégéjszakát. Ha az adatok az eddigihez hasonló ütemben növekedtek decemberben is, akkor a 2017-es összeredmény megközelítheti a 30 milliós vendégéjszakaszámot is. Ezzel a magyar turizmus nagyot lépne előre a 2030-ra kitűzött célja, az 50 milliós vendégéjszakaszám elérése felé.

 

Véleményvezér

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó

Trump eladósítja Amerikát, de nem lesz olcsó 

Az eladósodás rögös út, már sok ország megtapasztalhatta.
Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke

Magyar Péter szerint az ukrán kémsztori egy fideszes belső leszámolás kelléke 

Hirtelen felébredt a magyar kémelhárítás, legalábbis ha ukránokról van szó.
Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek

Orbán Viktor barátjára pórázt tesznek 

Szegény patriótákat már Csehországban is üldözik.
A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns

A Harcosok Klubja regény szerzője ukrán származású, vállaltan meleg és LMBTQ szimpatizáns 

Nem olcsó mulatság az adófizetőknek a Harcosok Klubja.
Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát

Elsöprő többség támogatja Magyarország uniós tagságát 

A putyinista Orbán Viktor hatalmas kisebbségben van az uniós tagság kérdését illetően.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo