Budapest vonzóbb, mint valaha

A kereskedelmi szálláshelyek teljesítményének további jelentős javulását mutatják a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) ma közzétett novemberi adatai. 2017 novemberéig a turisták annyi éjszakát töltöttek el Magyarországon, mint 2016-ban egész évben. Az év tizenegyedik hónapjában 6,5 százalékkal nőtt a vendégforgalom az előző év azonos időszakához képest, a kereskedelmi szálláshelyek pedig közel 15 százalékkal magasabb szállásdíjbevételt realizálhattak. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója szerint a kiváló eredményekhez hozzájárul, hogy Magyarország biztonságos ország, emiatt is rendkívül népszerű úti cél. Az elmúlt évek jelentős állami és önkormányzati beruházásainak köszönhetően Magyarország és Budapest vonzóbb, mint valaha.

A belföldi vendégéjszakák 5 százalékos növekedése mellett a külföldi vendégéjszakák számának kimagasló, 8,2 százalékos bővülését mutatják a KSH novemberi statisztikai adatai. A belföldi vendégek közel egymillió vendégéjszakát töltöttek a hazai szálláshelyeken, melyek a nyári hónapok növekedési ütemét is jelentősen meghaladva, 5,6 százalékkal bővültek. A magyarok az előző évhez képest 14,9 százalékkal többet, 19,1 milliárd forintot költöttek szállásra novemberben, mellyel együtt összesen közel 35 milliárd forint bevételt könyvelhettek el a hazai kereskedelmi szálláshelyek. A kiemelkedő belföldi adatokhoz az őszi szünet hatása mellett a Magyar Turisztikai Ügynökség őszi forgalomélénkítő kampánya is hozzájárult dr. Guller Zoltán szerint. Az MTÜ vezérigazgatója kiemelte: a KSH adatai alapján a 2017-es év első tizenegy hónapjában az ország minden részében növekedett a vendégforgalom. Egyre több desztinációban sikerül csökkenteni a szezonalitást, és a forgalom területi koncentrációja is enyhül, ami az Ügynökség egyik fő célja.

Kép: Pixabay

A 2010-es adatokkal összevetve az összes vendégéjszakaszám 48,8 százalékkal, a belföldi vendégéjszakák száma 45,4 százalékkal, a külföldi vendégéjszakák száma pedig 52,4 százalékkal nőtt 2017 első tizenegy hónapjában 2010 azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek bevétele 112 százalékkal nőtt 2010. január–novemberhez viszonyítva.

Jobban szeretünk külföldön vásárolni
Többen és többet vásároltak külföldön 2017 harmadik negyedévében a magyar vásárlók, a friss adatok szerint. A kedvenc változatlanul Ausztria, ahol karácsonykor ömlik igazán a magyar bevásárlóturisták pénze. Közeleg a bevásárlóturizmus a 100 milliárd forinthoz, ezt a kiskereskedelmi ágat nem üti agyon a web.
2017. november végére a vendégéjszakák száma elérte a 2016-os egész éves teljesítményt, a 27,6 millió vendégéjszakát. Ha az adatok az eddigihez hasonló ütemben növekedtek decemberben is, akkor a 2017-es összeredmény megközelítheti a 30 milliós vendégéjszakaszámot is. Ezzel a magyar turizmus nagyot lépne előre a 2030-ra kitűzött célja, az 50 milliós vendégéjszakaszám elérése felé.

 

Véleményvezér

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott

Az ukránok szerint Szijjártó Péter hazudott 

Gyanús az ukránoknak a magyar külügyminiszter.
A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait

A Bige-család visszautasítja Gulyás Gergely vádjait 

A kormány nem tud leszállni a Bige-családról.
Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe

Nem kell félni, hogy Donald Trump atomtengeralattjárókat küldött Oroszország közelébe 

Titok, hogy Trump bejelentésének megfelelően indultak-e amerikai atomtengeralattjárók az orosz partok felé.
Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo