Budapest vonzóbb, mint valaha

A kereskedelmi szálláshelyek teljesítményének további jelentős javulását mutatják a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) ma közzétett novemberi adatai. 2017 novemberéig a turisták annyi éjszakát töltöttek el Magyarországon, mint 2016-ban egész évben. Az év tizenegyedik hónapjában 6,5 százalékkal nőtt a vendégforgalom az előző év azonos időszakához képest, a kereskedelmi szálláshelyek pedig közel 15 százalékkal magasabb szállásdíjbevételt realizálhattak. A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója szerint a kiváló eredményekhez hozzájárul, hogy Magyarország biztonságos ország, emiatt is rendkívül népszerű úti cél. Az elmúlt évek jelentős állami és önkormányzati beruházásainak köszönhetően Magyarország és Budapest vonzóbb, mint valaha.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A belföldi vendégéjszakák 5 százalékos növekedése mellett a külföldi vendégéjszakák számának kimagasló, 8,2 százalékos bővülését mutatják a KSH novemberi statisztikai adatai. A belföldi vendégek közel egymillió vendégéjszakát töltöttek a hazai szálláshelyeken, melyek a nyári hónapok növekedési ütemét is jelentősen meghaladva, 5,6 százalékkal bővültek. A magyarok az előző évhez képest 14,9 százalékkal többet, 19,1 milliárd forintot költöttek szállásra novemberben, mellyel együtt összesen közel 35 milliárd forint bevételt könyvelhettek el a hazai kereskedelmi szálláshelyek. A kiemelkedő belföldi adatokhoz az őszi szünet hatása mellett a Magyar Turisztikai Ügynökség őszi forgalomélénkítő kampánya is hozzájárult dr. Guller Zoltán szerint. Az MTÜ vezérigazgatója kiemelte: a KSH adatai alapján a 2017-es év első tizenegy hónapjában az ország minden részében növekedett a vendégforgalom. Egyre több desztinációban sikerül csökkenteni a szezonalitást, és a forgalom területi koncentrációja is enyhül, ami az Ügynökség egyik fő célja.

Kép: Pixabay

A 2010-es adatokkal összevetve az összes vendégéjszakaszám 48,8 százalékkal, a belföldi vendégéjszakák száma 45,4 százalékkal, a külföldi vendégéjszakák száma pedig 52,4 százalékkal nőtt 2017 első tizenegy hónapjában 2010 azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek bevétele 112 százalékkal nőtt 2010. január–novemberhez viszonyítva.

Jobban szeretünk külföldön vásárolni
Többen és többet vásároltak külföldön 2017 harmadik negyedévében a magyar vásárlók, a friss adatok szerint. A kedvenc változatlanul Ausztria, ahol karácsonykor ömlik igazán a magyar bevásárlóturisták pénze. Közeleg a bevásárlóturizmus a 100 milliárd forinthoz, ezt a kiskereskedelmi ágat nem üti agyon a web.
2017. november végére a vendégéjszakák száma elérte a 2016-os egész éves teljesítményt, a 27,6 millió vendégéjszakát. Ha az adatok az eddigihez hasonló ütemben növekedtek decemberben is, akkor a 2017-es összeredmény megközelítheti a 30 milliós vendégéjszakaszámot is. Ezzel a magyar turizmus nagyot lépne előre a 2030-ra kitűzött célja, az 50 milliós vendégéjszakaszám elérése felé.

 

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo