Dízelbotrány cikkek
Beismerte bűnösségét az Audi volt vezetője
Beismerő vallomást tett Rupert Stadler.
Több mint 400 ezren perelnek a Volkswagen csalása miatt
A Volkswagen dízel-autóinak német tulajdonosai kártérítésért készülnek perelni a kormányt, mert az nem akadályozta meg a konszern csalásait.
A balhék ellenére vannak még tartalékok a Volkswagennél
Idén is magas, közel 5.000 eurós nyereségrészesedést kap a Volkswagen konszern kereken százezer, kollektív szerződés alapján foglalkoztatott munkavállalója.
Sorra került az Audi is, börtön fenyegeti több csaló vezetőjét
A Volkswagen két elítélt vezetője után az Audi több irányítóját is börtön fenyegeti az Egyesült Államokban – a dízelbotrány miatt ellenük is vádat emeltek.
Kiderül mit lép a Volkswagen több százezer pereskedő ellen
Több, mint 300.000 német autós csatlakozott már a próbaperhez a Volkswagen ellen: kártérítést igényelnek azért, hogy manipulált kipufogó rendszerű dízelmotoros kocsikat adtak el nekik.
Gigabírságok várnak az autógyártókra
Az EU 2021-re szigorú határértékeket vezetett be az autók károsanyag-kibocsátására. Sok gyártót óriási bírságok fenyegetnek, mert nem fogják tudni tartani a megszabott értékeket.
Ráfaraghat, ha elmulasztja a manipulált szoftver cseréjét
A bajorországi hatóságok kötelezhetik manipulált dízel-motorokkal közlekedő autók tulajdonosait a motor-szoftverek módosítására, mondta ki a bíróság.
Rizikós idős dízelautót vásárolni
Bár Budapestet egyelőre nem érinti a dízelautók kitiltása, az európai tendencia nagyban befolyásolja a hazai autóárakat is. Egyre nehezebb jó áron eladni a 2005 előtt gyártott dízeleket, míg a környezetbarát autók kereskedelme szárnyal.
Dízelbotrány: visszajárhat az autó ára?
Egy roppant érdekes ítélet született az osztrák bíróságon: egy 2012-ben vásárolt autó árát vissza kell fizetnie a kereskedőknek – kamatostul, - a Volkswagen által használt kibocsátását meghamisító szoftver miatt. A döntés nem az első, de az indoklás annál fontosabb.
Nem akarnak fizetni a csaló autógyárak
A német tartományok vezetői, a környezet- és a fogyasztóvédők egyaránt követelik, hogy az autógyárak álljanak helyt a manipulált dízel-kocsikért, de a megoldás késik.
Dízelbotrány: mit rejtenek az Opel irodái?
Megismételhették a Volkswagen dízelbotránya során ismertté vált csalást. A gyanúsított ezúttal az Opel, a cég németországi gyárait hétfőn megszállták a nyomozók.
A Porsche is búcsút int a dízeles autóknak
A Porsche az első német autógyártó, amely levonja a dízelbotrány tanulságait, és leáll a dízelmotoros kocsik gyártásáról.
Három éve robbant ki a dízelbotrány
Három éve robbant ki Amerikában a dízelbotrány. Magyarországon mintegy 193 ezer új Euro 5 és Euro 6 osztályú dízelautó vásárlóját verték át a gyártók. Ezek azok az autók, amelyek használat közben a nitrogénoxidoknak az előírtnál legalább a kétszeresét engedik a levegőbe.
Nehéz kivédeni az autógyártók trükközését
2000 óta már legalább százötven milliárd euróval költöttek többet az autósok üzemanyagra Európában ahhoz képest, mint ha a gépkocsik nemcsak a próbapadon felelnének meg a fogyasztási előírásoknak. Az új gépkocsitesztelési eljárás segíthet a problémán, de egyes autógyártók trükközését nehéz kivédeni.
Már a részvényesek is perelik a Volkswagent
További milliárdokra kerülhet a Volkswagen konszernnek a dízelbotrány: amerikai és német ügyvédi irodák sorra indítják a kártérítési kereseteket, immár a részvényesek tulajdonosainak képviseletében is.
A botrányok ellenére óriásit kaszált a Volkswagen
A wolfsburgi székhelyű cég közlése szerint a június végéig tartó hat hónapban 5,5 millió járművet értékesített, ami 7,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit. A júniusi eladás 4,1 százalékkal, 958 600-ra emelkedett.
Még beszállhat, ha perelni akarja a Volkswagent
Amerikai ügyvédi iroda a Volkswagen dízelbotrányának európai kárvallottjai nevében is perli az autógyártót. A csatlakozás a mintaperhez ingyenes, de siker esetén a kártérítés jó harmada az ügyvédi irodát illeti.
Dízelbotrány: letartóztatták az Audi egyik vezetőjét
Előzetes letartóztatásba helyezték hétfőn az Audi német autógyártó társaság igazgatótanácsának elnökét a tulajdonos Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányával összefüggésben.
Dízelbotrány: titkos csapat dolgozott a csaláson
Házkutatás az Audi főnökének otthonában és vagy egymillió Mercedes kocsit kell visszahívni a dízel-botrány legújabb, aligha utolsó fejezetében.
Szorul a hurok – biztosan tudott a csalásról a volt VW-vezér
Martin Winterkorn, a Volkswagen konszern korábbi vezetője minden vagyonát elveszítheti a dízelbotrány miatt – ráadásul el sem hagyhatja majd hazáját, mert az amerikai hatóságok körözik.
Szigorodik az ellenőrzés a „dízelgate” után
Az EU a jövőben sokkal szigorúbban ellenőrzi a forgalomba kerülő új autótípusokat: egy új „dízelgate” megelőzésére nemcsak a prototípusokat, hanem egy sor, már futó új kocsit is átvizsgálnak, és az unió is visszahívhat minden tagállamban hibásnak bizonyult autókat.
A céges flottákban is leáldozott a dízeleseknek?
A Magyarországon hagyományosan népszerű dízelmotor értékesítési mutatói Nyugat-Európában a tavalyi évben 2016-hoz képest 5,6 százalékkal csökkentek. A visszaesés oka egyrészt a környezettudatosabb autóválasztásban keresendő, ami a 2015-ös dízelbotrány óta felerősödött, másrészt a heterogénebb motorválasztéknak is köszönhető.
Emberkísérletek: újabb botrány a német autóiparban
A dízelbotrány után újabb megrázkódtatás az autóipari óriásoknak: a Volskwagen pénzéből majmokon vizsgálták a kipufogógáz hatásait az Egyesült Államokban, de Európában embereken is végeztek kísérleteket.
Minden új autóban kötelező lesz fogyasztásmérő
Az Európai Unió megelégelte egyes autógyártók trükközéseit, ezért 2020-tól kötelező lesz a független fogyasztásmérők beépítése a személygépkocsikba és a kistehergépjárművekbe.
Közük nincs a valódi fogyasztáshoz az autógyári adatoknak
Az Európában készülő autók átlagfogyasztása 42 százalékkal magasabb a gyárak által megadottnál, jelentette egy nemzetközi kutatóközpont. A független szakembereket tömörítő Tanács azon szervezetek egyike volt, amelyek két éve feltárták a Volkswagen konszern amerikai, máig hullámzó dízel-botrányát.
Dízelbotrány: még nekik áll feljebb
A Volkswagen németországi kereskedőhálózata egyre keményebben vádolja a konszernt a dízelbotrány miatt, de a VW vezetése (egyelőre) hárít és viszontvádaskodik.