Sajtóinformációk szerint az Európai Bizottság megelégelte az egyes autógyártók trükközéseit gépjárművel fogyasztásával (a dízelbotrányként elhíresült csalássorozatról itt olvashat). Egy független szakértői bizottság által javasolt rendelet szerint várhatóan 2020-tól minden, az Európai Unióban gyártásba kerülő új típusba, 2021-től pedig minden forgalomba hozott új személygépkocsiba és kistehergépjárműbe kötelezően be kell építeni egy független fogyasztásmérő rendszert.
A világméretű csalásra egyébként véletlenül derült fény, két egyetemista kísérleteinél.
Az intézkedésre azért van szükség, mert a valós fogyasztás köszönőviszonyban sincs a gyártók által megadott értékekkel. Az International Council on Clean Transportation (ICCT) nemrégiben megjelent tanulmánya szerint az új személygépkocsik fogyasztása átlagosan 42 százalékkal tér el a gyári értékektől. A helyzet ráadásul csak romlott az elmúlt években, 2013-ban az eltérés még csak 25 százalékos volt.
A Der Spiegel információi szerint Brüsszel a jövő év elején bocsátja ki a tervezetet szavazásra. A várható költségeket a gyártók csak nehezen fogják átterhelni a fogyasztókra, a tervezet ugyanis a mérőeszköz árát is megadja, autónként nem járhat egy eurónál több költséggel.