A Volkswagen csoport legfontosabb piacán, Kínában az értékesítés 9,2 százalékkal nőtt, az ázsiai országban csaknem 2 millió járművet adtak el az első hat hónapban. Ugyancsak jelentősen, 22,6 százalékkal nőtt az értékesítés Brazíliában, míg az eladások az Egyesült Államokban 6,3 százalékkal, Németországban pedig 4,6 százalékkal bővültek.
A wolfsburgi székhelyű cég arra figyelmeztetett, hogy a második félévben csökkenhetnek az eladásai, mert késedelmeket okozhat Európában egyes modellek értékesítésénél az átállás a WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) emissziós követelmények teljesítésére. A VW emiatt a harmadik negyedévben néhány napra kénytelen is lesz leállítani a szerelőszalagokat wolfsburgi üzemében.
Az első félévben a csoporthoz tartozó márkák közül a Skoda és a Seat eladása nőtt a legjelentősebben, miközben az Audié 3,8 százalékkal csökkent.
Az Audinál tényleg aranyat ér a hallgatás
Az Audi másfél millió eurót fizet egy, a dízelbotrányban érintett elbocsátott mérnökének a hallgatásért. A konszernnél attól tartottak, hogy P. nyilvánosságra hoz mindent, amit dízelbotrányról tud.
A Volkswagen csoport tagjai a Volkswagen, az Audi, a Porsche, a Skoda, a Seat, a Bugatti, a Lamborghini és a Bentley.
Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.