Közük nincs a valódi fogyasztáshoz az autógyári adatoknak

Az Európában készülő  autók átlagfogyasztása 42 százalékkal magasabb a gyárak által megadottnál, jelentette egy nemzetközi kutatóközpont. A független szakembereket tömörítő Tanács azon szervezetek egyike volt, amelyek két éve feltárták a Volkswagen konszern amerikai, máig hullámzó dízel-botrányát.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A riasztó adatot a Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa (ICCT) hozta nyilvánosságra. A független szakembereket tömörítő Tanács azon szervezetek egyike volt, amelyek két éve feltárták a Volkswagen konszern amerikai, máig hullámzó dízel-botrányát.

Kép: Pixabay

A gépjárművek “hivatalos” és valódi fogyasztása közötti különbség soha nem volt olyan nagy, mint most, olvasható az ICCT jelentésében. A különbség 2013-ban, amikor az eredményeket először  hozták nyilvánosságra, 25  százalékos volt, majd  “csak” 15 százalékra mérséklődött. A háttér: a gyárak laboratóriumi körülmények között, zárt helyiségben, álló kocsiban járatják a motorokat,  így fogyasztásuk  köszönő viszonyban sincs azzal, ami normális használatban, városokban, országutakon autózva jelentkezik.

Behajtási díjjal szorítják ki a dízelautókat Londonból
Újra rájár a rúd a dízelautókra. Közel 7500 forintos díjat kell fizetniük a legszennyezőbb kocsiknak, ha be akarnak hajtani London belvárosába. 2019-re „ultraalacsony kibocsátású” zónává akarják változtatni London belső kerületeit a városatyák.
A botrányok után az EU sokkal szigorúbb mérési rendszabályokat írt elő, amelyeket ezekben a hónapokban kell a gyártóknak fokozatosan bevezetniük. Az ICCT  kutatói azzal számolnak, hogy ezekkel a reálisabb módszerekkel a hirdetett és a valódi fogyasztás közötti különbség mintegy 20 százalékra csökken majd.

Ugyanakkor fontosnak tartják, hogy szigorúan büntethessék a továbbra is trükköző, hamis adatokat közlő autógyárakat - különben nem várható érdemi változás. Egyébként azzal is számolni kell, hogy a Unió által 2021-re előírt, a kocsik károsanyag-kibocsátását tovább csökkentő normákat a gyártók nem fogják tartani. (FAZ)

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo