Közük nincs a valódi fogyasztáshoz az autógyári adatoknak

Az Európában készülő  autók átlagfogyasztása 42 százalékkal magasabb a gyárak által megadottnál, jelentette egy nemzetközi kutatóközpont. A független szakembereket tömörítő Tanács azon szervezetek egyike volt, amelyek két éve feltárták a Volkswagen konszern amerikai, máig hullámzó dízel-botrányát.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A riasztó adatot a Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa (ICCT) hozta nyilvánosságra. A független szakembereket tömörítő Tanács azon szervezetek egyike volt, amelyek két éve feltárták a Volkswagen konszern amerikai, máig hullámzó dízel-botrányát.

Kép: Pixabay

A gépjárművek “hivatalos” és valódi fogyasztása közötti különbség soha nem volt olyan nagy, mint most, olvasható az ICCT jelentésében. A különbség 2013-ban, amikor az eredményeket először  hozták nyilvánosságra, 25  százalékos volt, majd  “csak” 15 százalékra mérséklődött. A háttér: a gyárak laboratóriumi körülmények között, zárt helyiségben, álló kocsiban járatják a motorokat,  így fogyasztásuk  köszönő viszonyban sincs azzal, ami normális használatban, városokban, országutakon autózva jelentkezik.

Behajtási díjjal szorítják ki a dízelautókat Londonból
Újra rájár a rúd a dízelautókra. Közel 7500 forintos díjat kell fizetniük a legszennyezőbb kocsiknak, ha be akarnak hajtani London belvárosába. 2019-re „ultraalacsony kibocsátású” zónává akarják változtatni London belső kerületeit a városatyák.
A botrányok után az EU sokkal szigorúbb mérési rendszabályokat írt elő, amelyeket ezekben a hónapokban kell a gyártóknak fokozatosan bevezetniük. Az ICCT  kutatói azzal számolnak, hogy ezekkel a reálisabb módszerekkel a hirdetett és a valódi fogyasztás közötti különbség mintegy 20 százalékra csökken majd.

Ugyanakkor fontosnak tartják, hogy szigorúan büntethessék a továbbra is trükköző, hamis adatokat közlő autógyárakat - különben nem várható érdemi változás. Egyébként azzal is számolni kell, hogy a Unió által 2021-re előírt, a kocsik károsanyag-kibocsátását tovább csökkentő normákat a gyártók nem fogják tartani. (FAZ)

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo