Közük nincs a valódi fogyasztáshoz az autógyári adatoknak

Az Európában készülő  autók átlagfogyasztása 42 százalékkal magasabb a gyárak által megadottnál, jelentette egy nemzetközi kutatóközpont. A független szakembereket tömörítő Tanács azon szervezetek egyike volt, amelyek két éve feltárták a Volkswagen konszern amerikai, máig hullámzó dízel-botrányát.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A riasztó adatot a Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsa (ICCT) hozta nyilvánosságra. A független szakembereket tömörítő Tanács azon szervezetek egyike volt, amelyek két éve feltárták a Volkswagen konszern amerikai, máig hullámzó dízel-botrányát.

Kép: Pixabay

A gépjárművek “hivatalos” és valódi fogyasztása közötti különbség soha nem volt olyan nagy, mint most, olvasható az ICCT jelentésében. A különbség 2013-ban, amikor az eredményeket először  hozták nyilvánosságra, 25  százalékos volt, majd  “csak” 15 százalékra mérséklődött. A háttér: a gyárak laboratóriumi körülmények között, zárt helyiségben, álló kocsiban járatják a motorokat,  így fogyasztásuk  köszönő viszonyban sincs azzal, ami normális használatban, városokban, országutakon autózva jelentkezik.

Behajtási díjjal szorítják ki a dízelautókat Londonból
Újra rájár a rúd a dízelautókra. Közel 7500 forintos díjat kell fizetniük a legszennyezőbb kocsiknak, ha be akarnak hajtani London belvárosába. 2019-re „ultraalacsony kibocsátású” zónává akarják változtatni London belső kerületeit a városatyák.
A botrányok után az EU sokkal szigorúbb mérési rendszabályokat írt elő, amelyeket ezekben a hónapokban kell a gyártóknak fokozatosan bevezetniük. Az ICCT  kutatói azzal számolnak, hogy ezekkel a reálisabb módszerekkel a hirdetett és a valódi fogyasztás közötti különbség mintegy 20 százalékra csökken majd.

Ugyanakkor fontosnak tartják, hogy szigorúan büntethessék a továbbra is trükköző, hamis adatokat közlő autógyárakat - különben nem várható érdemi változás. Egyébként azzal is számolni kell, hogy a Unió által 2021-re előírt, a kocsik károsanyag-kibocsátását tovább csökkentő normákat a gyártók nem fogják tartani. (FAZ)

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo