Dízelbotrány: mit rejtenek az Opel irodái?

Megismételhették a Volkswagen dízelbotránya során ismertté vált csalást. A gyanúsított ezúttal az Opel, a cég németországi gyárait hétfőn megszállták a nyomozók.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Letartóztatták az Audi egyik vezetőjét
Előzetes letartóztatásba helyezték hétfőn az Audi német autógyártó társaság igazgatótanácsának elnökét a tulajdonos Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányával összefüggésben.
Nyomozók lepték el az Opel ruesselsheimi és kaiserslauterni telephelyét, írja a Reuters. A gyanú szerint az Opel ugyanazt a csalást követte el, mint a Volkswagen korábban: olyan szoftvereket épített be a dízelmodellekbe, amivel azok átmehettek a környezetvédelmi teszteken, annak ellenére, hogy a forgalomban valójában a határérték felett bocsátanak ki károsanyagokat.

(Néhány hónapja az Audi egyik vezérének a kezén kattant a bilincs.)

Az ügy háttere, hogy felmerült a gyanú mintegy 95 000 autóval kapcsolatban, amelyeknél szóba jöhet a csalás esélye, köztük 2012 és 2017 között készült Opel Insignia, Zafira és Cascada modelleket. A Bildnek a német ügyészség egyik tagja, Nadja Niesen is megerősítette, hogy csalás gyanúja merült fel az autógyárnál. Az Opelt és a Vauxhallt birtokló PSA Group egyelőre nem szólalt meg. A becslések szerint Európa-szerte már vagy 43 millió, Magyarországon 193 ezer Euro 5 és Euro 6 osztályú dízelautó vásárlóját verték át a gyártók. 

Három egyetemista jött rá a csalásra

Mint  azt korábban a Piac & Profit megírta, a botrány kirobbanása egy svájci és két indiai egyetemistának köszönhető, akik a West Virginia Egyetemen tanultak. Marc Besch, egy svájci Opel-kereskedő fia, társaival eredetileg csak azt akarta tanulmányozni, miként sikerült a VW-nek olyan környezetbarát dízelkocsikat építeni, amelyekről a cég reklámjai szóltak. A diákok valódi forgalomban is meg tudták mérni az autók károsanyag-kibocsátását. Itt derült ki, hogy az valójában 20–35-szöröse annak, amelyeket az ellenőrzött körülmények között zajlott teszteken mértek. Egy év múlva a svájci Besch készített egy hosszabb tanulmányt a kérdésről, a dolgozatát ismertették egy amerikai konferencián – ez indította el a vizsgálatokat és mindent, ami utána következett.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo