Dízelbotrány: még nekik áll feljebb

A Volkswagen németországi kereskedőhálózata egyre keményebben vádolja a konszernt a dízelbotrány miatt, de a VW vezetése (egyelőre) hárít és viszontvádaskodik.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A mintegy 2400 VW-Audi személyautó és haszonjármű-kereskedő szövetsége (alkalmasint joggal) panaszolja, hogy míg a dízelmotorok légszennyezése körüli példátlan visszaélésekért a gyártó konszern és annak vezetői felelősek, vevőik, ügyfeleik többnyire az ügyben teljesen ártatlan kereskedőket vádolják, akik ráadásul jelentős veszteségeket szenvednek el.

Kép: Pixabay

Nemcsak a dízel kocsik árát kellett csökkenteniük, hanem a sok, az ügy miatt felmondott lízingszerződés további károkat okoz nekik: amennyiben egyáltalán el tudják adni a visszahozott kocsikat, azokon darabonként 3000 euró a veszteségük. A szövetség vezetője  szerint  „a vevőnek természetesen van joga a kereskedőt perelni, de tény, hogy a botrányba keveredett konszern cserben hagyja őket”.

A VW vezetése ezek után „felelőtlennek és az üzletet károsítónak” nevezte a kereskedők álláspontját, és úgy vélte: ehelyett inkább együtt kéne

Elterjedhet a dízelautók kitiltása a nagyvárosokból
Az elektromos autók kerülhetnek ki győztesek a dízelautó-botrányból. Amióta a Volkswagen 2015 szeptemberében beismerte, hogy csalt a kibocsátási teszteken, hirtelen megnőtt a társadalmi tudatosság a dízelautók nitrogén-oxid-emissziója körül, ami légúti megbetegedéseket okozhat.Több világvárosban is terveznek a münchenihez és a stuttgartihoz hasonló tilalmat.
munkálkodniuk a vevők bizalmának visszaszerzéséért.

Egyébként sok német befektető kívánja kártérítésért perelni a Volkswagent, arra hivatkozva, hogy a „Dieselgate” miatt részvényeik, befektetéseik árfolyama jelentősen csökkent. A konszern, érvelnek, tartozik megtéríteni kárukat, mivel kötelessége lett volna a problémákról idejében tájékoztatni a piacot.

Forrás: Handelsblatt, Spiegel

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo