Dízelbotrány: még nekik áll feljebb

A Volkswagen németországi kereskedőhálózata egyre keményebben vádolja a konszernt a dízelbotrány miatt, de a VW vezetése (egyelőre) hárít és viszontvádaskodik.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A mintegy 2400 VW-Audi személyautó és haszonjármű-kereskedő szövetsége (alkalmasint joggal) panaszolja, hogy míg a dízelmotorok légszennyezése körüli példátlan visszaélésekért a gyártó konszern és annak vezetői felelősek, vevőik, ügyfeleik többnyire az ügyben teljesen ártatlan kereskedőket vádolják, akik ráadásul jelentős veszteségeket szenvednek el.

Kép: Pixabay

Nemcsak a dízel kocsik árát kellett csökkenteniük, hanem a sok, az ügy miatt felmondott lízingszerződés további károkat okoz nekik: amennyiben egyáltalán el tudják adni a visszahozott kocsikat, azokon darabonként 3000 euró a veszteségük. A szövetség vezetője  szerint  „a vevőnek természetesen van joga a kereskedőt perelni, de tény, hogy a botrányba keveredett konszern cserben hagyja őket”.

A VW vezetése ezek után „felelőtlennek és az üzletet károsítónak” nevezte a kereskedők álláspontját, és úgy vélte: ehelyett inkább együtt kéne

Elterjedhet a dízelautók kitiltása a nagyvárosokból
Az elektromos autók kerülhetnek ki győztesek a dízelautó-botrányból. Amióta a Volkswagen 2015 szeptemberében beismerte, hogy csalt a kibocsátási teszteken, hirtelen megnőtt a társadalmi tudatosság a dízelautók nitrogén-oxid-emissziója körül, ami légúti megbetegedéseket okozhat.Több világvárosban is terveznek a münchenihez és a stuttgartihoz hasonló tilalmat.
munkálkodniuk a vevők bizalmának visszaszerzéséért.

Egyébként sok német befektető kívánja kártérítésért perelni a Volkswagent, arra hivatkozva, hogy a „Dieselgate” miatt részvényeik, befektetéseik árfolyama jelentősen csökkent. A konszern, érvelnek, tartozik megtéríteni kárukat, mivel kötelessége lett volna a problémákról idejében tájékoztatni a piacot.

Forrás: Handelsblatt, Spiegel

Véleményvezér

Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo