Nem akarnak fizetni a csaló autógyárak

A német tartományok vezetői, a környezet- és a fogyasztóvédők egyaránt követelik, hogy az autógyárak álljanak helyt a manipulált dízel-kocsikért, de a megoldás késik.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A VW konszern, a BMW és a Porsche után legutóbb az Opel egyes típusairól derült ki, hogy a gyártó manipulálta a dízel-motorok szoftverét, ezzel a motorok a megengedett károsanyag-mennyiség többszörösét bocsátják ki.

Kép: Pixabay

Nem csak környezet- és fogyasztóvédő szervezetek, de a tartományok, és a szövetségi kormány is azon az állásponton van, hogy a gyártóknak felelniük kell: ingyen kellene rendbetenni ezeket a motorokat, illetve visszavenni, kicserélni a kocsikat, ha tulajdonosuk ezt igényli.

Sok autóst ugyanis súlyos veszély fenyeget: Németország egy sor nagyvárosában megtilthaják idősebb dízel-járművek behajtását.

Padlót fogtak az autóeladások az új rendszerben
Az új, a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást mérő rendszer bevezetése nagy zavarokhoz vezetett az európai autópiacokon: szeptemberben csaknem negyedével kevesebb kocsit adtak el, mint a múlt év hasonló időszakában.

A szövetségi kormány és az autógyártók közötti tárgyalások eddig nem hoztak végleges eredményt. A gyártók ugyan elismerték felelősségüket, de a terheket meg szeretnék osztani mind az autósokkal, mind az állami költségvetéssel. A közlekedési minisztérium ezt elutasítja és azt fontolgatja, hogy 5.000 eurós bírságot szab ki minden, manipulált motorral felszerelt kocsi után.

Ugyanakkor köteleznék a gyártókat arra, hogy a szükséges kipufogó-berendezéseket díjtalanul szereljék fel. Még szigorúbbnak ígérkezik az intézkedés, amely kötelezné az autógyárakat: most forgalomba kerülő dízel-kocsijaikra adjanak garanciát, hogy azokat legalább a következő öt évben nem érinti majd behajtási tilalom. Ha erre mégis sor kerülne, akkor a gyár köteles ingyen kicserélni az autót.

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung)

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo