Nem akarnak fizetni a csaló autógyárak

A német tartományok vezetői, a környezet- és a fogyasztóvédők egyaránt követelik, hogy az autógyárak álljanak helyt a manipulált dízel-kocsikért, de a megoldás késik.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A VW konszern, a BMW és a Porsche után legutóbb az Opel egyes típusairól derült ki, hogy a gyártó manipulálta a dízel-motorok szoftverét, ezzel a motorok a megengedett károsanyag-mennyiség többszörösét bocsátják ki.

Kép: Pixabay

Nem csak környezet- és fogyasztóvédő szervezetek, de a tartományok, és a szövetségi kormány is azon az állásponton van, hogy a gyártóknak felelniük kell: ingyen kellene rendbetenni ezeket a motorokat, illetve visszavenni, kicserélni a kocsikat, ha tulajdonosuk ezt igényli.

Sok autóst ugyanis súlyos veszély fenyeget: Németország egy sor nagyvárosában megtilthaják idősebb dízel-járművek behajtását.

Padlót fogtak az autóeladások az új rendszerben
Az új, a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást mérő rendszer bevezetése nagy zavarokhoz vezetett az európai autópiacokon: szeptemberben csaknem negyedével kevesebb kocsit adtak el, mint a múlt év hasonló időszakában.

A szövetségi kormány és az autógyártók közötti tárgyalások eddig nem hoztak végleges eredményt. A gyártók ugyan elismerték felelősségüket, de a terheket meg szeretnék osztani mind az autósokkal, mind az állami költségvetéssel. A közlekedési minisztérium ezt elutasítja és azt fontolgatja, hogy 5.000 eurós bírságot szab ki minden, manipulált motorral felszerelt kocsi után.

Ugyanakkor köteleznék a gyártókat arra, hogy a szükséges kipufogó-berendezéseket díjtalanul szereljék fel. Még szigorúbbnak ígérkezik az intézkedés, amely kötelezné az autógyárakat: most forgalomba kerülő dízel-kocsijaikra adjanak garanciát, hogy azokat legalább a következő öt évben nem érinti majd behajtási tilalom. Ha erre mégis sor kerülne, akkor a gyár köteles ingyen kicserélni az autót.

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung)

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo