Nem akarnak fizetni a csaló autógyárak

A német tartományok vezetői, a környezet- és a fogyasztóvédők egyaránt követelik, hogy az autógyárak álljanak helyt a manipulált dízel-kocsikért, de a megoldás késik.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A VW konszern, a BMW és a Porsche után legutóbb az Opel egyes típusairól derült ki, hogy a gyártó manipulálta a dízel-motorok szoftverét, ezzel a motorok a megengedett károsanyag-mennyiség többszörösét bocsátják ki.

Kép: Pixabay

Nem csak környezet- és fogyasztóvédő szervezetek, de a tartományok, és a szövetségi kormány is azon az állásponton van, hogy a gyártóknak felelniük kell: ingyen kellene rendbetenni ezeket a motorokat, illetve visszavenni, kicserélni a kocsikat, ha tulajdonosuk ezt igényli.

Sok autóst ugyanis súlyos veszély fenyeget: Németország egy sor nagyvárosában megtilthaják idősebb dízel-járművek behajtását.

Padlót fogtak az autóeladások az új rendszerben
Az új, a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást mérő rendszer bevezetése nagy zavarokhoz vezetett az európai autópiacokon: szeptemberben csaknem negyedével kevesebb kocsit adtak el, mint a múlt év hasonló időszakában.

A szövetségi kormány és az autógyártók közötti tárgyalások eddig nem hoztak végleges eredményt. A gyártók ugyan elismerték felelősségüket, de a terheket meg szeretnék osztani mind az autósokkal, mind az állami költségvetéssel. A közlekedési minisztérium ezt elutasítja és azt fontolgatja, hogy 5.000 eurós bírságot szab ki minden, manipulált motorral felszerelt kocsi után.

Ugyanakkor köteleznék a gyártókat arra, hogy a szükséges kipufogó-berendezéseket díjtalanul szereljék fel. Még szigorúbbnak ígérkezik az intézkedés, amely kötelezné az autógyárakat: most forgalomba kerülő dízel-kocsijaikra adjanak garanciát, hogy azokat legalább a következő öt évben nem érinti majd behajtási tilalom. Ha erre mégis sor kerülne, akkor a gyár köteles ingyen kicserélni az autót.

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung)

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo