Nem akarnak fizetni a csaló autógyárak

A német tartományok vezetői, a környezet- és a fogyasztóvédők egyaránt követelik, hogy az autógyárak álljanak helyt a manipulált dízel-kocsikért, de a megoldás késik.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A VW konszern, a BMW és a Porsche után legutóbb az Opel egyes típusairól derült ki, hogy a gyártó manipulálta a dízel-motorok szoftverét, ezzel a motorok a megengedett károsanyag-mennyiség többszörösét bocsátják ki.

Kép: Pixabay

Nem csak környezet- és fogyasztóvédő szervezetek, de a tartományok, és a szövetségi kormány is azon az állásponton van, hogy a gyártóknak felelniük kell: ingyen kellene rendbetenni ezeket a motorokat, illetve visszavenni, kicserélni a kocsikat, ha tulajdonosuk ezt igényli.

Sok autóst ugyanis súlyos veszély fenyeget: Németország egy sor nagyvárosában megtilthaják idősebb dízel-járművek behajtását.

Padlót fogtak az autóeladások az új rendszerben
Az új, a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást mérő rendszer bevezetése nagy zavarokhoz vezetett az európai autópiacokon: szeptemberben csaknem negyedével kevesebb kocsit adtak el, mint a múlt év hasonló időszakában.

A szövetségi kormány és az autógyártók közötti tárgyalások eddig nem hoztak végleges eredményt. A gyártók ugyan elismerték felelősségüket, de a terheket meg szeretnék osztani mind az autósokkal, mind az állami költségvetéssel. A közlekedési minisztérium ezt elutasítja és azt fontolgatja, hogy 5.000 eurós bírságot szab ki minden, manipulált motorral felszerelt kocsi után.

Ugyanakkor köteleznék a gyártókat arra, hogy a szükséges kipufogó-berendezéseket díjtalanul szereljék fel. Még szigorúbbnak ígérkezik az intézkedés, amely kötelezné az autógyárakat: most forgalomba kerülő dízel-kocsijaikra adjanak garanciát, hogy azokat legalább a következő öt évben nem érinti majd behajtási tilalom. Ha erre mégis sor kerülne, akkor a gyár köteles ingyen kicserélni az autót.

(Forrás: Frankfurter Allgemeine Zeitung)

Véleményvezér

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo