Dízelbotrány: titkos csapat dolgozott a csaláson

Házkutatás az Audi főnökének otthonában és vagy egymillió Mercedes kocsit kell visszahívni a dízel-botrány legújabb, aligha utolsó fejezetében.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A német államügyészség azzal vádolja Rupert Stadlert, az Audi vezérigazgatóját és a konszern egy másik vezetőjét, hogy szerepük volt a cég dízel-motorjai szoftverének manipulálásában.

A titkos beavatkozás kikapcsolta a szűrőt, amely – a törvényeknek megfelelően - csökkentette a motorok károsanyag-kibocsátását. Stadler a Volkswagen egyik kulcsembere, őt tervezték megbízni a konszern újjászervezésével.

wikipedia.org

A dízelbotrány ügyében már jó két éve nyomoznak a német hatóságok és az Audi vezetője is gyanúba került, de eddig nem voltak tárgyi bizonyítékok ellene. Sajtójelentések szerint most tanúvallomások is rendelkezésre állnak az ügyben. A gyanúsítottak száma elérte a húszat, köztük van Bernd Martens, a vállalkozás titkos “dízel-munkacsoportjának” vezetője is – e csoport feladata volt a szoftver módosítása.

„A dízelnek van jövője”
Jelentősen, 13 százalékkal, 1304 milliárd forintra nőtt a magyarországi Bosch Csoport éves árbevétele 2017-ben, a vállalat fejlesztéseinek fókuszában az automatizált vezetés és az elektromobilitás szerepel. A környezetbarát közlekedés terén komoly áttörést értek el a Bosch mérnökei, olyan technológiát fejlesztettek ki, amely jelentősen csökkenti a dízelmotorok nitrogéndioxid kibocsátását.
Tovább szélesedik a botrány a Daimler hasonlóan manipulált dízel-járművei körül. Andreas Scheuer közlekedési miniszter magához kérette Dieter Zetschedet, a konszern vezetőjét. A miniszter a találkozó után közölte, Németországban 238.000, Európa szerte 774.000, a Mercedes dízel-motorjaival felszerelt járművet hívnak vissza. A kisteherszállító Vito mellett a C-osztály modelljei és a GLC terepjáró vannak köztük.

Zetsche annyit mondott, hogy”együttműködnek a hatóságokkal.” Úgy tűnik, a Daimler (legalábbis egyelőre) megússza a büntetést: a miniszter korábban arról beszélt, hogy a gyártónak járművenként 5.000 eurós bírságot kell fizetnie, ám erről a találkozó után már nem volt szó.

(Forrás: ARD, Der Spiegel)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo