Dízelbotrány: titkos csapat dolgozott a csaláson

Házkutatás az Audi főnökének otthonában és vagy egymillió Mercedes kocsit kell visszahívni a dízel-botrány legújabb, aligha utolsó fejezetében.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A német államügyészség azzal vádolja Rupert Stadlert, az Audi vezérigazgatóját és a konszern egy másik vezetőjét, hogy szerepük volt a cég dízel-motorjai szoftverének manipulálásában.

A titkos beavatkozás kikapcsolta a szűrőt, amely – a törvényeknek megfelelően - csökkentette a motorok károsanyag-kibocsátását. Stadler a Volkswagen egyik kulcsembere, őt tervezték megbízni a konszern újjászervezésével.

wikipedia.org

A dízelbotrány ügyében már jó két éve nyomoznak a német hatóságok és az Audi vezetője is gyanúba került, de eddig nem voltak tárgyi bizonyítékok ellene. Sajtójelentések szerint most tanúvallomások is rendelkezésre állnak az ügyben. A gyanúsítottak száma elérte a húszat, köztük van Bernd Martens, a vállalkozás titkos “dízel-munkacsoportjának” vezetője is – e csoport feladata volt a szoftver módosítása.

„A dízelnek van jövője”
Jelentősen, 13 százalékkal, 1304 milliárd forintra nőtt a magyarországi Bosch Csoport éves árbevétele 2017-ben, a vállalat fejlesztéseinek fókuszában az automatizált vezetés és az elektromobilitás szerepel. A környezetbarát közlekedés terén komoly áttörést értek el a Bosch mérnökei, olyan technológiát fejlesztettek ki, amely jelentősen csökkenti a dízelmotorok nitrogéndioxid kibocsátását.
Tovább szélesedik a botrány a Daimler hasonlóan manipulált dízel-járművei körül. Andreas Scheuer közlekedési miniszter magához kérette Dieter Zetschedet, a konszern vezetőjét. A miniszter a találkozó után közölte, Németországban 238.000, Európa szerte 774.000, a Mercedes dízel-motorjaival felszerelt járművet hívnak vissza. A kisteherszállító Vito mellett a C-osztály modelljei és a GLC terepjáró vannak köztük.

Zetsche annyit mondott, hogy”együttműködnek a hatóságokkal.” Úgy tűnik, a Daimler (legalábbis egyelőre) megússza a büntetést: a miniszter korábban arról beszélt, hogy a gyártónak járművenként 5.000 eurós bírságot kell fizetnie, ám erről a találkozó után már nem volt szó.

(Forrás: ARD, Der Spiegel)

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo