Szigorodik az ellenőrzés a „dízelgate” után

Az EU a jövőben sokkal szigorúbban ellenőrzi a forgalomba kerülő új autótípusokat: egy új „dízelgate” megelőzésére nemcsak a prototípusokat, hanem egy sor, már futó új kocsit is átvizsgálnak, és az unió is visszahívhat minden tagállamban hibásnak bizonyult autókat.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

 

Az Európai Parlament döntése kimondja, hogy az új autótípusok engedélyezése továbbtra is nemzeti hatáskör. Az egyes országok illetékes hivatalainak dolga, hogy munkájukban érvényt szerezzenek az EU biztonsági, környezetvédelmi és egyéb előírásainak, mielőtt engedélyezik egy jármű forgalomba helyezését. Az egy ország hatósága által kibocsátott engedély az unió minden tagállamában érvényes.

Kép: Pixabay

Ugyanakkor a jövőben az EU is ellenőrzi majd a nemzeti szerveket, illetve az általuk az engedélyezéssel megbízott testületeket annak megelőzésére, hogy azok „elnézőek” legyenek a hazai ipar javára. Amennyiben hibás döntéseket tapasztalnak, mind az unió, mind egyes tagállamok keresettel élhetnek e döntések ellen az illetékes nemzeti kormányhivatalnál.

Ugyancsak újdonság, hogy ezentúl nemcsak az új autók prototípusait kell vizsgálni, hanem – szúrópróbaszerűen – bizonyos számú, már forgalomba került új járművet is. A parlament egyúttal felhatalmazta az Európai Bizottságot, hogy saját hatáskörben is ellenőrizze az új autók engedélyezési eljárásait, és szükség esetén visszahívhasson kocsikat, mégpedig valamennyi tagállamban.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!
A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo