Szigorodik az ellenőrzés a „dízelgate” után

Az EU a jövőben sokkal szigorúbban ellenőrzi a forgalomba kerülő új autótípusokat: egy új „dízelgate” megelőzésére nemcsak a prototípusokat, hanem egy sor, már futó új kocsit is átvizsgálnak, és az unió is visszahívhat minden tagállamban hibásnak bizonyult autókat.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Az Európai Parlament döntése kimondja, hogy az új autótípusok engedélyezése továbbtra is nemzeti hatáskör. Az egyes országok illetékes hivatalainak dolga, hogy munkájukban érvényt szerezzenek az EU biztonsági, környezetvédelmi és egyéb előírásainak, mielőtt engedélyezik egy jármű forgalomba helyezését. Az egy ország hatósága által kibocsátott engedély az unió minden tagállamában érvényes.

Kép: Pixabay

Ugyanakkor a jövőben az EU is ellenőrzi majd a nemzeti szerveket, illetve az általuk az engedélyezéssel megbízott testületeket annak megelőzésére, hogy azok „elnézőek” legyenek a hazai ipar javára. Amennyiben hibás döntéseket tapasztalnak, mind az unió, mind egyes tagállamok keresettel élhetnek e döntések ellen az illetékes nemzeti kormányhivatalnál.

Ugyancsak újdonság, hogy ezentúl nemcsak az új autók prototípusait kell vizsgálni, hanem – szúrópróbaszerűen – bizonyos számú, már forgalomba került új járművet is. A parlament egyúttal felhatalmazta az Európai Bizottságot, hogy saját hatáskörben is ellenőrizze az új autók engedélyezési eljárásait, és szükség esetén visszahívhasson kocsikat, mégpedig valamennyi tagállamban.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!
A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna.

Véleményvezér

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban

Magyarország költi a legkevesebbet az egészségügyre az unióban 

Hová tűnik az adófizetők rengeteg pénze?
Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában

Utolsó helyen állunk az unióban a nyaralni tudók számában 

Meddig süllyed még a magyarok életszínvonala?
Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo