Szigorodik az ellenőrzés a „dízelgate” után

Az EU a jövőben sokkal szigorúbban ellenőrzi a forgalomba kerülő új autótípusokat: egy új „dízelgate” megelőzésére nemcsak a prototípusokat, hanem egy sor, már futó új kocsit is átvizsgálnak, és az unió is visszahívhat minden tagállamban hibásnak bizonyult autókat.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 

Az Európai Parlament döntése kimondja, hogy az új autótípusok engedélyezése továbbtra is nemzeti hatáskör. Az egyes országok illetékes hivatalainak dolga, hogy munkájukban érvényt szerezzenek az EU biztonsági, környezetvédelmi és egyéb előírásainak, mielőtt engedélyezik egy jármű forgalomba helyezését. Az egy ország hatósága által kibocsátott engedély az unió minden tagállamában érvényes.

Kép: Pixabay

Ugyanakkor a jövőben az EU is ellenőrzi majd a nemzeti szerveket, illetve az általuk az engedélyezéssel megbízott testületeket annak megelőzésére, hogy azok „elnézőek” legyenek a hazai ipar javára. Amennyiben hibás döntéseket tapasztalnak, mind az unió, mind egyes tagállamok keresettel élhetnek e döntések ellen az illetékes nemzeti kormányhivatalnál.

Ugyancsak újdonság, hogy ezentúl nemcsak az új autók prototípusait kell vizsgálni, hanem – szúrópróbaszerűen – bizonyos számú, már forgalomba került új járművet is. A parlament egyúttal felhatalmazta az Európai Bizottságot, hogy saját hatáskörben is ellenőrizze az új autók engedélyezési eljárásait, és szükség esetén visszahívhasson kocsikat, mégpedig valamennyi tagállamban.

(Forrás: Neue Zürcher Zeitung)

Újabb botrány: új dízelmodellek csaltak az emissziós teszteken!
A Volkswagen-botrány után végképp nyilvánvalóvá vált, hogy a dízelautók több nitrogén-oxidot bocsátanak ki, mint a benzines gépjárművek. Ez azonban azt jelenti, hogy azokban az országokban, ahol az autókat az emissziójuk után adó terheli, kedvezőbb adósávba estek a szennyezőbb kocsik, vagyis kevesebbet fizettek a tulajdonosaik az államnak, mint kellett volna.

Véleményvezér

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo