Iroda cikkek


A lélekre is hat a jó iroda

A lélekre is hat a jó iroda 

Hiába a számtalanféle motivációs eszköz, az igazán hatékony munka megfelelő környezet nélkül nem fog menni. Nemcsak a pénz számít, a pszichológiának is kéne, hogy legyen befolyása.
Milyen fényes lesz a jövő az irodákban?

Milyen fényes lesz a jövő az irodákban? 

Nemzetközi innovációs versenyt indított a GE Fényforrás üzletága. A jelentkezők feladata, hogy megtervezzenek egy jövőbe mutató technológiával felszerelt, intelligens irodai világítási rendszert, amely képes felmérni, elemezni és optimalizálni környezetét.
Milyen az álomiroda? Biztos, hogy nem egyterű

Milyen az álomiroda? Biztos, hogy nem egyterű 

Nem egyterű irodában dolgozna szíve szerint a magyar dolgozók nagy többsége, pedig egyre szaporodik ezek száma. Hogy mi kell még az ideális irodához? Valami zöld, valami szabadság és sok parkoló.
5 tipp a hatékonyabb munkaterekért

5 tipp a hatékonyabb munkaterekért 

Mára szerencsére a legtöbb vállalkozó számára egyértelmű, hogy az iroda kialakítására és berendezésére nem csak azért kell figyelmet fordítani, mert esetleg ügyfeleket, partnereket látunk vendégül (bár persze ez sem mellékes szempont), de azért is, mert a jól tervezett munkatér látványos hatékonyabbá teheti a folyamatokat és embereket.
A menő iroda tényleg vonzza a tehetségeket?

A menő iroda tényleg vonzza a tehetségeket? 

Asztali foci, tetőtéri bárok és pihenősarkok egyre több és több irodában jelennek meg. Az, hogy ezeket a teljesítmény kulcsának, vagy figyelemelterelő dolgoknak tartjuk, ma már leginkább a vállalati kultúrától függ. De valóban hat a munkakörnyezet a tehetségek bevonzására, megtartására és a teljesítményre?
Van kilátás az irodából? Fotózzon!

Van kilátás az irodából? Fotózzon! 

Szuper fotókat készít a budapesti panorámákról? Az iroda, ahol dolgozik, szép kilátást nyújt? Szeret a legfelső emeletekről, a magasból fotózni? Akkor ez a fotópályázat Önnek szól, akár hobbi-, akár profi fotós!
Milyen lesz az Év Irodája?

Milyen lesz az Év Irodája? 

Elindult a közönségszavazás Az Év Irodája versenyen, a pályázókra már mind a nyolc kategóriában lehet szavazni a www.azevirodaja.hu oldalon. Szebbnél szebb irodák, épületek, projektek, profi cégek és szakemberek. Ismerjük meg őket!
Hogyan rendezzük be jól az irodát?

Hogyan rendezzük be jól az irodát? 

A kreativitásra, a hatékonyságra, a termelékenységre, de még a munkavállalók kedélyére és idegrendszerére is bizonyítottan jótékony hatással lehet egy-egy, professzionális lakberendező segítségével kialakított irodabelső.
Négylábú segítség a munkában

Négylábú segítség a munkában 

Oldják a stresszt, hatékonyan simítják el a konfliktusokat, csökkentik a vérnyomást és gyakran teremtenek vidám hangulatot az irodában - hogy mi ez a csoda? Hát a kutyák! Ráadásul még törvények sem tiltják a munkahelyre vitelüket: így gyakorlatilag a munkáltató dönti el, hogy az ésszerűség szabályait szem előtt tartva magunkkal vihetjük-e alkalomadtán kedvenceinket a munkahelyre.
Egyre többen látják, hogy fontos az élhető iroda

Egyre többen látják, hogy fontos az élhető iroda 

Egyre több cég kéri belsőépítész segítségét a költözéskor, hogy az irodaterek kialakítása minél hatékonyabban támogassa az alkalmazottak munkáját – derül ki az Eston International Ingatlantanácsadó Zrt. piaci kitekintéséből. Az iroda kiválasztásánál és kialakításánál az üzleti megfontolások mellett egyre hangsúlyosabbá válnak a dolgozók szempontjai, ami például abban is megmutatkozik, hogy a munkaállomások elhelyezésénél a természetes fény mennyiségét is figyelembe veszik.

9+1 tipp, ha költözik a cég 

Egy cég elköltöztetése nehéz, bonyolult és fáradtságos dolog, ezért a legtöbb vállalkozás sokáig halogatja. Hogy mikor érdemes mégis amellett dönteni, hogy vállaljuk a hercehurcát? Ha a hely, ahol dolgozik a vállalkozásuk, bármilyen szempontból is akadályozza a munkavégzést.

Székhely: hol és milyen legyen? 

Piacok, erőforrások, logisztika, HR, arculat – számos szempontot figyelembe kell venni a vállalati székhellyel, üzemmel vagy irodával kapcsolatos döntések során. Ezeket a szempontokat tekintette át a Reconcept blog.

Egy új asztal lenne a hatékonyság kulcsa? 

Lehet, hogy az informatikusoknak helyet kéne cserélnie az értékesítőkkel? Vagy csak közelebb kéne költöztetni egymáshoz két kollégát az irodán belül ahhoz, hogy jelentősen hatékonyabbá váljon a cég? A tudósok mára pontosan tudják, hogy hatnak ránk a terek. Kár lenne ezt nem kihasználni.

Melyik legyen az Év irodája? 

Újabb szakaszához érkezett „Az Év Irodája” verseny, a nevezés minden kategóriában lezárult, és elindult a közönségszavazás.

Milliárdokat fizetnek ki feleslegesen a vállalkozások 

Elsősorban az információhiány, másrészt az előítéletek, harmadrészt pedig csak lustaság vagy időhiány az oka, hogy nem lépik meg a vállalkozások azokat a praktikus költségcsökkentési lépéseket, amelyekkel kis tételekben, de összességében jelentős mértékben tudnák javítani napi kiadásaik mérlegét.

A közös térben jobb a kommunikáció? Nem 

A nagy, közös térben dolgozók elégedetlenebbek, mint a kis irodákban ülők – derült ki egy nagy nemzetközi kutatás eredményeiből. Azt az elterjedt hiedelmet is megcáfolták, miszerint a közös terek javítják a munkavállalók kommunikációját.

Használjuk ki a színek pszichológiai hatását!  

Színes világban élünk, melyek némelyike élénkítően, míg mások nyugtatóan hat ránk. Az üzleti tárgyalásra való felöltözés, az iroda, különösen a tárgyaló berendezése és persze a különféle arculati és kreatív anyagok készítése során érdemes figyelembe venni a színek pszichológiai és akár élettani hatását. A Piac&Profit szakértője összeszedte a meglepő érdekességeket, amikről érdemes tudni.

Hogyan tudunk takarékoskodni az irodánk költségein? 

Az iroda fenntartási költsége jelentős súlyt képvisel minden cég büdzséjében. A működés átgondolásával és némi tudatossággal azonban a kiadás számottevően csökkenthető.

Szavazzon az Év Irodájára! 

Világszínvonalú irodákat csodálhatunk meg az idén harmadszor megrendezett „Az Év Irodája” pályázatnak köszönhetően. A pályázatokból jól látható, hogy egyre több cég fektet be nívós munkahely kialakításába. A közönségszavazás már elindult!

Mégis ki az, aki szombaton dolgozik? 

A klasszikus hivatali munkarendben működő vállalkozásoknál kevés helyen végeznek érdemi munkát szombaton a Banknegyed Vállalkozói Központ elemzése szerint.

Jó tanácsok iroda bérléshez 

Melyek a fő szempontok a megfelelő iroda kiválasztásánál? Mire figyeljen a bérlő, milyen szempontokat mérlegeljen? A legfontosabb kérdésekre az iroda.hu szakemberei adtak választ. 

Ilyen lesz a jövő irodája 

A csökkenő népesség, valamint az alternatív munkaállomások és módszerek (pl. távmunka) elterjedése eredményezhetik azt, hogy a tradicionális irodák végnapjaikat élik? 

Stratégiai kérdés a fenntarthatóság 

Az ingatlan szakemberek 83 százaléka gondolja úgy, hogy a fenntarthatóság a legfőbb prioritású stratégiai kérdés, mellyel az irodaingatlan szektor döntéshozói az elkövetkezendő tíz évben szembesülni fognak. A hazai szabályozási környezet egyelőre le van maradva.

Elfogynak az irodák? 

2011-ben éves szinten a bérbeadási volumen rekordot döntött: 397 333 négyzetméternyi területre írtak alá bérleti szerződést.  Ez jóval meghaladja az elmúlt évek 300 000 négyzetméteres átlagértékét.   A  kiemelkedő bérbeadási aktivitásnak köszönhetően a  kihasználatlansági mutató két éve először 20  százalékon alá csökkent  és 2011 végén 19,2  százalékon állt. 

Kevés cégnek kell nagy iroda 

Idén az iroda bérbeadások közel fele hosszabbítás volt, mivel a másfélezer négyzetméternél nagyobb, egybefüggő területek hiányoznak a kínálatból - közölte a CA Immo ingatlanbefektetési társaság.

Az irodai munka veszélyei 

Egyre szélesebb skáláját ismerjük az ülőmunka okozta betegségeknek, de a munkahelyhez köthető pszichés kockázatok is növekednek. Mindeközben egy korszakváltás részesei vagyunk, a tudatos egészségfejlesztés egyre fontosabb trend, amelyet a munkáltatóknak is követniük kell. A 10 éves Budai Egészségközpont által a minap szervezett konferencia előadói egyetértettek abban, hogy a dolgozók egészségére fordított összegek megtérülnek, és tartósan hozzájárulnak a versenyképesség növekedéséhez.

Többet ér, ha fenntartható? 

Legújabb elemzésében a CBRE bemutatta Fenntarthatósági Jegyzékét (Sustainability Checklist), mely egyértelmű alapot teremthet ahhoz, hogy az értékbecslők a fenntartható épületek tulajdonságait és innovációit az ingatlanok értékéhez viszonyíthassák.

Így lehet jó irodát választani 

Gyökeresen változik manapság az irodai környezet, ráadásul a változás sebessége gyors. Az üzleti élet szereplőinek egyre sokrétűbb spektrumot kell belátniuk ahhoz, hogy hatékonyan tudják kiválasztani a cég munkahelyét. Ebben segít a Jones Lang LaSalle Offices 2020 piackutatási programja.

Hogyan legyen olcsóbb az iroda?  

Akár tíz százalékkal kevesebbet fizethetünk, ha az ingatlankezelő portfolióban, azaz több más kereskedelmi egységgel együtt kezeli az ingatlanunkat,ez általkedvezőbb feltételeket és alacsonyabb árakat tud elérni a közüzemi-és facility management szolgáltatásoknál. Energiatakarékos megoldások alkalmazásával további megtakarításokat érhetünk el. 

Egylégterű irodák: elsorvadnak a dolgozók 

A modern, nyitott, egylégterű irodákban folyó nyüzsgés a dolgozók közérzetét 32 százalékkal, hatékonyságukat 15 százalékkal rontja. Az ilyen típusú irodák nem kívánt agytevékenységet váltanak ki, és ez akadályozza a munkaerőt feladata elvégzésében. A tiszta és steril asztal kisebb agyú alkalmazottat eredményez - idézte a kutatók megállapításait a The Daily Telegraph című brit napilap honlapja.

"Többet mozgok, mégis hízom!" 

Az irodában töltött hosszú munkaórák nem csupán a pénztárcánkat dagaszthatják fel, de testsúlyunkat is jelentősen megnövelhetik - derült ki a kanadai Montreali Egyetem munkatársinak új tanulmányából.

A modern iroda bárhol lehet 

A gazdasági válság hatására a cégek minden fronton igyekeznek racionalizálni, és lehetőség szerint csökkenteni a költségeiket. Ha pedig költségekről esik szó, szinte azonnal felmerül az irodabérlet díja, spórolásként pedig a távmunka lehetősége. Az irodától távol dolgozó alkalmazott több szempontból is jó megoldás lehet mindkét fél számára, a modern technikai eszközök segítségével pedig minden irodai szolgáltatás távolról is rendelkezésre áll.

Tavaly 100 000 négyzetméternyi iroda zöldült 

A KÖVET Egyesület negyedik alkalommal hirdeti meg a Zöld Iroda Versenyt, amelyre már csak egy hétig, 2010. február 1-jéig nevezhetnek azok a vállalatok, szervezetek, ahol irodai munka folyik. A verseny célja, hogy a résztvevő irodákban feltárják és csökkentsék a működéssel járó környezeti terheléseket és a keletkező hulladékokat, valamint környezettudatos gondolkodást alakítsanak ki a dolgozók körében.

Itt az idő új irodát választani! 

A vállalkozások működési költségei közül általában a második-harmadik legnagyobb tétel az irodabérlet és annak kapcsolódó költségei. A válság hatására a cégek többsége ezt az igen jelentős kiadást is racionalizálni igyekszik. Egyes esetekben a költözés, máskor éppen annak elhalasztása könnyíthet a terheken, de a terek optimalizálása is hatékony költségcsökkentő megoldás lehet.

Hogyan nyomtassunk ésszerűen? 

Mivel a papír nélküli iroda a magasztos tervek ellenére a mai napig ábránd maradt csupán, a nyomtatási költségek kiszámíthatóvá és lehetőleg energiatakarékossá tétele épp annyira racionális gazdasági döntés, mint a környezetterhelés csökkentése érdekében megtehető minimum.

Milyen az ideális iroda? 

Költségcsökkentési kényszere miatt számos, irodát bérlő cég az irodahasználat racionalizálásával tervezi lefaragni működési költségeit. A túlzott egyszerűsítés azonban a jó munkahelyi közérzet romlásával járhat, így amit a bérlő nyer az irodaköltség csökkentésével, könnyen elveszítheti a munkatársak hatékonyságának és motiváltságának csökkenésével. A hatékony iroda és az emberközpontú munkaterület együttes kialakítását legkönnyebben az ingatlanfejlesztés tervezési fázisában lehet megteremteni.

Hatékony terek 

Az iroda, mint a munkavégzés helye akadályozhatja vagy ösztönözheti is a benne végzett tevékenység hatékonyságát. Ahhoz, hogy "második otthonunk" serkentően hasson, alapvető fontosságú az ergonomikus térszervezés. Ami fontos azért is, mert az iroda "a céglélek tükre": kifejezi a vezetőség stílusát, prioritását kifelé és befelé egyaránt. A modern irodák térszervezését a flexibilitás és a kommunikáció előtérbe helyezése jellemzi.

Budapest nem gyárt gagyit 

A közeljövőben sem várható a fapados irodaházak megjelenése a fővárosban, a fejlesztők 40 százaléka sosem mondana le a minőségről - derül ki az Eston International Zrt. 2008 végén készített felméréséből, amely a budapesti irodapiacon tevékenykedő irodaház-fejlesztőket kérdezte a rövid- és hosszú távú terveikről, stratégiájukról.

Nagy irodában dolgozik? Vigyázzon egészségére! 

Az egyetlen nagy térben kialakított irodák kikészítik az embereket, a dolgozók több stresszhatással találkoznak, gyakrabban náthásak és kevésbé termelékenyek - állapították meg ausztrál kutatók.

Olcsóbbak lesznek az irodák? 

Újraárazás jellemezte az ingatlanpiacot az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban 2008 negyedik negyedében is. A hozamok az iroda, kereskedelmi és ipari ingatlanpiacon egyaránt 100 bázispontnál (1 százalékpontnál) is többet emelkedtek 2007 közepe óta - áll a CB Richard Ellis (CBRE) legfrissebb elemzésében.

Mindenki a Váci úton akar építkezni 

"A nyerő recepten ne változtass!" - hívja fel a figyelmet Rémi Couture, a Colliers International magyarországi irodájának piackutatási vezetője a cég legutóbbi kutatásában, amely a Váci úti irodafolyosót vizsgálja. A terület irodafejlesztési szempontból Budapest egyik legkedveltebb célpontja és ez várhatóan még sokáig így is marad.

Egy éves késéssel a kétmilliomodik négyzetméter 

A Haller Gardens irodaház átadásával a budapesti A-kategóriás irodapiaci kínálat átlépte a 2 millió négyzetmétert - közölte a Cushman & Wakefield ingatlan tanácsadó.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Pénzszerzés

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban 

Január elsejével lép hatályba a kedvezményes adózású lakhatási támogatási rendszer.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB  

Az MNB 250 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a Banus Port Zrt.-re.

Klímablog

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra  

4200 cég igényelt forrást összesen 5005 tisztán elektromos hajtású személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo