Tavaly 100 000 négyzetméternyi iroda zöldült

A KÖVET Egyesület negyedik alkalommal hirdeti meg a Zöld Iroda Versenyt, amelyre már csak egy hétig, 2010. február 1-jéig nevezhetnek azok a vállalatok, szervezetek, ahol irodai munka folyik. A verseny célja, hogy a résztvevő irodákban feltárják és csökkentsék a működéssel járó környezeti terheléseket és a keletkező hulladékokat, valamint környezettudatos gondolkodást alakítsanak ki a dolgozók körében.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Zöld Iroda Verseny során, a zöld utat választó szervezetek (vállalatok, intézmények, civil szervezetek) számára a KÖVET Egyesület eszköztárat, módszert és szaktudást biztosít a javulási lehetőségek azonosításához és a fejlődés nyomon követéséhez. A versenyző irodáknak közel három hónap áll rendelkezésükre (2010. februártól áprilisig), hogy a lehető legtöbbet fejlesztve az iroda működésén és a dolgozók szokásain, Zöld Irodává válhassanak. 

A versenyre négy kategóriában várják a nevezéseket: nagyvállalati iroda (több mint 25 irodai alkalmazott esetén), kisvállalati iroda (kevesebb mint 25 irodai alkalmazott esetén), nagy non-profit iroda (több mint 50 irodai alkalmazott esetén), kis non-profit iroda (kevesebb mint 50 irodai alkalmazott esetén). Minden kategóriában két nyertest hirdetnek ki. Bővebb információ a Zöld Iroda weboldalán található. 

Aki a legtöbbet tudott változtatni a kiindulási állapotához képest a verseny ideje alatt a "Legtöbbet Zöldült Iroda", aki viszont a legtöbb pontot gyűjti a végső értékelés során, a "2010 Zöld Irodája" címre válik esélyessé. A kategóriák legjobbjainak járó díjakat a Zöld Iroda Kiállításon, 2010. május 18-án ünnepélyes keretek között Havas István, az Ernst & Young Kft. vezérigazgatója adja át, aki vállalatával a 2009-es versenyben győzött. A kiállításon a hazai irodaszer-, irodabútor-, tisztítószer-, irodatechnikai berendezés gyártók és forgalmazók környezetbarát termékeinek seregszemléje is várja az odalátogatókat. A rendezvény központi témája 2010-ben a környezetbarát működéssel elérhető megtakarítási lehetőségek, amellyel a szervezők arra kívánják felhívni a figyelmet, hogy ami jó a környezetnek, az előnyére válhat az iroda kasszájának is. 

Tavaly rekordszámú résztvevőt könyvelhetett el a verseny: összesen 35 vállalat, önkormányzat és civil szervezet jelentkezett, melyek együttesen 6500 alkalmazottat képviseltek. Nekik köszönhetően 2009-ben  100 000 négyzetméternyi irodaterület zöldült. 

Milyen megtakarítások jellemzik a Zöld Irodát?
• Télen 1 Celsius fokos hőmérsékletcsökkenés (nyáron emelkedés) 6%-al csökkenti a felhasznált energiamennyiséget.
• Ha 1000 db fényforrást 1 órával kevesebb ideig használunk, naponta 70 kWh energia-megtakarítást érhetünk el, amely évente 25 550 kWh-t jelent évente (bruttó 47,82 Ft/kWh lakossági fogyasztói árral számolva ez évente több mint 1,2 millió forint).
• Amennyiben egy asztali számítógépből és egy monitorból álló munkaállomás egész éjszakára bekapcsolva marad, átlagosan évente 1 tonna szén-dioxidot kibocsátásáért felelős (hazánk éves szén-dioxid kibocsátása 2009-ben 78 millió tonna volt).
• A kézmosó vízcsapjaira szerelt perlátor (vízporlasztó) használatával 50%-kal kevesebb víz fogy.
• Egy 40 fős, átlagos iroda évente körülbelül 360.000 oldalnyi A4-es fénymásoló papírt használ fel. Kétoldalas nyomtatást használva az éves papírmennyiség közel 50%-kal csökkenthető, amely egy ekkora cég esetében kb. 150.000 Ft megtakarítást is jelenthet.

 

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo