Gfk cikkek


Fogyasztás: csak a 100%-os gyümölcslé tartja magát

Fogyasztás: csak a 100%-os gyümölcslé tartja magát 

2010 első harmadévében visszaestek a magyar háztartások alkoholmentes hidegital vásárlásai. Mind gyümölcsléből, mind pedig szénsavas üdítőitalokból kevesebbet vásároltunk - állapítható meg a GfK Hungária Háztartáspanel 2010-ben mért eredményeiből. Ez alól a 100 százalékos gyümölcslevek szegmense jelent kivételt, mivel a szegmens mennyiségi piacrésze 2008 óta folyamatosan nő. Hazánkban a szénsavas üdítőitalok közel 40 százalékát az 5 000 főnél kisebb lélekszámú településeken vásárolja meg a magyar lakosság.
Ez a válság vége: veszi a nép az LCD-tévét

Ez a válság vége: veszi a nép az LCD-tévét 

Világszerte jelentős mértékű növekedést ért el az elektronikai piac (szórakoztató elektronika, IT, fotó és telekommunikáció) a 2010-es év első negyedévében. A piac 85 százalékát kitevő top tíz termékkategóriából nyolc kategóriának növekedett a forgalma a 2009-es év első negyedévi eredményeihez képest. Hazánkban a nyolc termékcsoportból mindössze csak három tudott növekedni: a mobil-, és okostelefonok, valamint a hordozható számítógépek.
Van megtakarítása? Ön a kivétel!

Van megtakarítása? Ön a kivétel! 

Amíg a magyarok 74 százaléka nem rendelkezik megtakarításokkal, addig az Egyesült Államokban a döntő többség rendelkezik megtakarított vagyonnal - derül ki a GfK Custom Research Worldwide és a Wall Street Journal legfrissebb Befektetési Barométer tanulmányából.
Ettől retteg egész Európa

Ettől retteg egész Európa 

A GfK Association felmérésében résztvevő tizenegy ország közül nyolc országban a munkanélküliségtől tartanak leginkább. Ezt követi az árak és a vásárlóerő alakulása, valamint a gazdasági stabilitás miatti aggodalom. Habár a jelenlegi gazdasági helyzetet kevésbé tartják aggasztónak, ez még mindig harmadik helyen szerepel a leggyorsabban megoldandó európai problémák listáján.
Egyetlen kérdés maradt: mennyibe kerül?

Egyetlen kérdés maradt: mennyibe kerül? 

A magyar háztartások vásárlói viselkedésében is hosszú távú tendenciákat indított el az elmúlt időszak recessziós környezete. A nyugat-európai országokhoz hasonlóan Magyarországon is kialakult a tudatos vásárló modellje. Felértékelődött az árak jelentősége, nőtt a napi fogyasztási cikkek esetében az akciós, promóciós vásárlások aránya - derül ki a GfK Hungária legfrissebb kutatásaiból. 2009-ben megnövekedett az egy-egy háztartás által meglátogatott kereskedelmi láncok száma, illetve többen olvassák az akciós leafleteket is.
Lassan átalakulnak a vásárlási szokások

Lassan átalakulnak a vásárlási szokások 

A tudatosság a vásárlási döntésekben immáron kiemelkedő jelentőséggel bír - derül ki a GfK Hungária 2009. évi kereskedelmi trendeket összegző legfrissebb tanulmányából, a Kereskedelmi Analízisekből.
A Pöttyös tényleg az igazi

A Pöttyös tényleg az igazi 

A Pöttyös Túró Rudi végzett az első hazai márkaerő rangsor élén. A B&P Braun & Partners Magyarország és a GfK Hungária Piackutató Intézet által készített kutatás eredményeként kialakult lista második helyén a Coca-Cola, a harmadikon a Danone, míg a negyedik-ötödik helyen az RTL Klub és a TV2 végzett.
Nincs már pénzünk LCD-re

Nincs már pénzünk LCD-re 

A válság erőteljesen érezteti hatását a tartós fogyasztási cikkek eladásában, tavaly március-áprilisban nagymértékben visszaesett a kereslet. A vásárlási szokások is alakulnak: se a LED és LCD tv-k, se a fényképezőgépek nem fogynak úgy, mint korábban.
Ilyen a válság: a magyarok inkább csinálják, mint fizetnek

Ilyen a válság: a magyarok inkább csinálják, mint fizetnek 

A globális válság hatására a háztartások kezdetben a ruházkodáson és az utazáson igyekeztek spórolni, 2009-ben viszont már az élelmiszer és a háztartási vegyi áruk mennyiségi vásárlásai is csökkentek - derül ki a GfK Hungária kutatásainak legfrissebb adataiból. A háztartások több mint fele ma már ritkábban jár „nagybevásárolni", alkalmanként pedig kevesebb terméket vásárol. Egyre inkább előtérbe kerülnek az akciók, 2009-ben a promóciók keretében megvásárolt termékek aránya növekedett a hazai napi fogyasztási cikk piacon. A vásárlók megváltozott viselkedésének következménye az is, hogy egyre több időt töltünk otthon, és nem fizetünk olyan szolgáltatásokért, amelyeket magunk is el tudunk végezni.
Mikor lesz több pénze a magyarnak?

Mikor lesz több pénze a magyarnak? 

Csak a magyarok töredéke számol azzal, hogy egy év múlva javul az anyagi helyzete, a többség úgy érzi, rossz irányba haladnak a dolgok - derült ki a Tárki és az [origo] közös, illetve a GfK nemzetközi felméréséből.

"Rosszabbul élek, mint egy éve, de jobban, mint holnap" 

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös felmérésének legfrissebb eredményei szerint - az előzetes várakozásoknak megfelelően - stabilizálódott a fogyasztói bizalom, értéke nem változott 2009 októbere óta. Emellett a  Fogyasztói Várakozások Indexe és a Vásárlási Hajlandóság Indexe is szinte változatlan maradt az előző negyedévi eredményekhez képest. A válaszadók 63 százaléka szerint rosszabbul él mint egy évvel ezelőtt és rövid távon nem is bízik a saját (családja) anyagi körülményeinek javulásában.

Mit szoktunk vásárolni karácsonykor? 

Évről-évre egyre kevesebbet költünk a karácsonyi szezonban. A háztartások napi fogyasztási cikk beszerzéseiből rendszerint kiemelkedően magas arány jut decemberre, azonban az elmúlt három évben ez az arány egyre inkább csökkenni látszik - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet adataiból. A karácsonyi szezon gyengülése a kereskedelmi csatornák közül kizárólag a hipermarketeket és a drogériákat nem érintette tavaly, mindkét csatornatípusra kiemelkedő teljesítmény volt jellemző. A karácsonyi sütés-főzéshez kapcsolódó termékekből továbbra is többet vásárolunk decemberben az év során mért átlagos havi fogyasztáshoz képest.

Hova jó születni Magyarországon? 

A GfK Hungária első alkalommal jelenteti meg 2009 szeptemberében a Kiskereskedelmi Vásárlóerő tanulmányt, amelynek eredményei szerint Csopak lakossága költheti el a legnagyobb összeget személyenként a kereskedelemben. A legkevesebb elkölthető összeggel a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Tiszabő lakói rendelkeznek. A megyék rangsorában Budapesté a legnagyobb egy főre jutó kiskereskedelmi vásárlóerő, a sereghajtó Szabolcs-Szatmár-Bereg megye.

Ettől félnek a románok! 

A román állampolgárok jelenleg a munkahely elvesztésétől és adósságaik törlesztésének ellehetetlenülésétől tartanak a legjobban, ez derült ki a GfK Romania piackutató intézet június óta elvégzett felméréséből.

Egy év alatt a tizedével nőtt a magyar netezők száma 

A közép- és kelet-európai, illetve a magyar felnőtt lakosság közel fele havi rendszerességgel internetezik - derül ki a GfK Csoport által tizenhét közép- és kelet-európai országban, 2009 májusában készült felmérésből. Szlovéniában, Ausztriában és a balti államokban az internetezők aránya jóval meghaladja az 55 százalékot. Hazánkban az elmúlt évben a térség átlagához képest gyorsabb ütemben, 11 százalékponttal nőtt az internethasználók aránya. Az internet-ellátottság tekintetében is előkelő helyet foglalunk el a térségben, hiszen a magyar háztartások körülbelül 48 százaléka rendelkezik valamilyen saját internetkapcsolattal.

Mit szeretünk és mit utálunk az USA-ban? 

Barack Obama amerikai elnökké történt megválasztása óta javult az Egyesült Államokról külföldön kialakult kép - állapítja meg a Wall Street Journal Europe megbízásából a GfK Custom Research által az „USA-val kapcsolatos attitűdök" témában készített kutatás. A felmérés eredményei 19 ország állampolgárainak az USA politikai és kulturális befolyásával kapcsolatos véleményét tükrözik.

Egyre több magyar látja a fényt az alagút végén 

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös felmérése szerint jelentős mértékben javultak a lakosság várakozásai mind a saját anyagi, mind az ország gazdasági helyzetét illetően. A komplex Fogyasztói Bizalom Index értéke az elmúlt negyedévben bekövetkezett emelkedésnek köszönhetően visszaállt a gazdasági válság előtti, egy évvel korábban mért szintre. A Vásárlási Hajlandóság Indexe is emelkedett 2009 második negyedévében. Az első negyedévhez képest pozitívan változtak a munkanélküliségre vonatkozó várakozások, a hitelfelvételi kedv és a megtakarításról szóló vélemények azonban alig változtak.

A tűzoltókban nagyon, a politikusokban nem bízunk 

A GfK Csoport által 2009 tavaszán végzett felmérés szerint továbbra is a tűzoltókat övezi a legnagyobb bizalom hazánkban. Mellettük a postások és a tanítók, tanárok állnak a bizalmi lista élén, megelőzve a tavalyi harmadik helyezett orvosokat. A tavalyi évhez képest a legnagyobb bizalomvesztést a bankárok szenvedték el világszerte.  A lista sereghajtói az újságírók és a politikusok, akik iránt tovább csökkent a bizalom.

Válságban élelmiszerből is kevesebb fogy 

Kevesebb pénzt költöttek el a magyar háztartások napi fogyasztási cikkekre 2009 első negyedévében, mint egy évvel korábban. Mindez a csökkenés a forgalom volumenére is igaz, hiszen kevesebb élelmiszert és háztartási vegyi árut vásároltunk az idei első negyedévben 2008 első három hónapjához képest - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet Háztartáspanel felmérésének legfrissebb eredményeiből.

Egyre inkább a kisboltok felé fordul a magyar 

A fogyasztói szokások hosszú távú változása a gazdasági válság hatására erősödni látszik - derül ki a GfK Hungária adataiból. Csökken az élményszerű nagybevásárlások aránya, helyette többször ugyan, de kevesebb értékben vásárolunk.

A szegény nyugdíjas nem mérlegel 

A lakosság több mint fele állítása szerint normálisan étkezik, hiszen szervezetébe automatikusan bekerülnek az alapvető tápanyagok. Egyharmaduk pedig alapjában véve olyasmit eszik, ami ízlik, még akkor is, ha vélhetően kevésbé egészséges.

Takarékoskodunk, de nemet mondunk az olcsó termékeknek 

2009 első két hónapjában a háztartások által megvásárolt napi fogyasztási cikkek mennyisége 4,2 százalékkal csökkent, ami közel 2 százalékos értékbeli csökkenést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. A csökkenés egyik fő oka az, hogy a gazdasági válság hírére a fogyasztók visszafogták az élelmiszer és háztartási vegyi áru vásárlásaikat - derül ki a GfK Hungária legfrissebb kutatásaiból. Így a háztartások inkább kevesebbet vásárolnak a megszokott napi fogyasztási cikkekből, de jellemzően nem helyettesítik a megszokott márkáikat olcsóbb márkákkal.

"Nekem fontos, hogy magyar!" 

A gazdasági válság ellenére a fogyasztók továbbra is igényesek a megvásárolt termékek minőségét illetően, hiszen a legfontosabb elvárás, hogy az áruk frissek és jó minőségűek legyenek, míg az árszínvonal 2003 óta folyamatosan a második helyen áll. A 2006-os adatokhoz képest egyetlen tényező, nevezetesen a hazai termékek üzletekben való jelenléte terén tapasztalható az elvárások kismértékű növekedése, amely a gazdasági helyzettel kapcsolatos érzékenység enyhe növekedését sejteti - derül ki a GfK Hungária Shopping Monitor és Shopping Missions 2008-2009 tanulmányából.

Szegény nyugdíjasok: vény nélküli már nem kell 

Jobban odafigyelünk egészségünk megőrzésére és arra, hogy szervezetünk védekezőképességét fenntartva fel tudjuk venni a harcot a különféle betegségekkel szemben - derül ki a GfK LHS HealthCare legfrissebb, 2009. január-márciusban készült lakossági felméréséből. Az egészségügyi magánszolgáltatók iránti bizalom is megnőtt a mai gazdasági helyzetben, a legnagyobb mértékben a szemorvosi szolgáltatásokat keresik. A vény nélkül kapható gyógyszerek vásárlása kapcsán a legnagyobb változás a szegény nyugdíjasok körében figyelhető meg, 47 százalékuk ma már csak súlyosabb esetekben szerez be ilyen jellegű készítményeket.

Mit csinál a magyar, ha elmúlt 50? 

A tini korosztálynak már „öregek", az idősek szerint viszont még előttük az élet. Akkor valójában kik ők, kik alkotják az 50 feletti, ezüst generációt? Milyen fogyasztási szokások jellemzik őket? Mit olvasnak, mit hallgatnak, mit néznek? Szoktak vajon „shoppingolni", vagy „nagybevásárolni", mire költik leginkább a pénzüket, és vajon mire spórolnak? - Többek között ezekre a kérdésekre is választ adnak a GfK Hungária kutatásainak eredményei.

A sonkát inkább a 40 év felettiek szeretik 

Egyre kevesebbet vásárolunk a húsvéti ünnepkör kedvelt szezonélelmiszereiből. A tavalyi szezonban is kevesebb húsvéti csokoládéfigura és sonka fogyott. A 40 év feletti háziasszony által vezetett háztartások jellemzően nagyobb arányban vásárolnak főtt-füstölt sonkát húsvétkor, míg a szezonális édességek vásárlóközönsége a fiatalabb korcsoportok irányába tolódott el az elmúlt évben - derül ki a GfK Hungária ConsumerScan adataiból.

Válság: alkoholra jut pénz, tejre nem 

A globális válság okozta valódi pánik és bizonytalanság csak tavaly év végére jelent meg össztársadalmi szinten - még nagyon friss és érthetetlen a lakosság nagy részének. Ez azonban nem változtatta meg a hazai kiskereskedelmet, csak a korábbi tendenciákat erősítette fel - derül ki a GfK Hungária kutatásainak legfrissebb adataiból. Míg a hipermarketek és a diszkontok értékbeli forgalma csökkent, addig a magasabb árszínvonalat képviselő szupermarketek és drogériák forgalma mind a teljes 2008-as évet, mind az utolsó negyedévet vizsgálva erőteljesen nőtt. 2008 utolsó negyedévében csökkentek a magyar háztartások vásárlásai a tej, a feldolgozott húsok és a mosószerek kategóriáiban. Ezzel szemben nem vásároltunk kevesebbet tésztából, sajtból, joghurtból és tisztálkodási szerekből.

"Egyre több a meló, pihenni meg nincs idő" 

Folyamatosan csökken az emberek rendelkezésére álló szabadidő, és ebben a tekintetben nem is várható kedvező fordulat a jövőben - állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet Szabadidő-kutatása. Átlagosan a megkérdezettek fele elégedett a rendelkezésre álló szabadidő hosszával.

A napi betevőt a magyar bolthálózatokban vesszük 

Továbbra is kiemelkedő szerepet töltenek be a kisebb üzletek a hazai élelmiszer kereskedelemben - derül ki a GfK Hungária hazai vásárlási szokásokat vizsgáló, ezer főt felölelő személyes megkérdezésen alapuló Shopping Monitor és Shopping Mission 2008-2009 tanulmányából. Míg a hazai tulajdonú láncokat alkotó üzletek elsősorban a napi rutinbevásárlások, illetve a spontán vásárlások helyszínei, addig a hipermarketek továbbra is a nagybevásárlások kedvelt színterei.

Irány a magánynyugdíjpénztár! 

Kis mértékben ugyan, de emelkedett a nyugdíjpénztári tagok száma 2008-ban - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, Biztosításpiaci Adatszolgáltatás című tanulmányából. A nyugdíjtípus választásánál elsősorban az életkor számít, a 29 év alatti korosztály esetében kiemelkedően magas a magán-nyugdíjpénztári tagok aránya. A kiegészítő biztosítások kapcsán azonban óriási különbségek figyelhetők meg az egyes társadalmi csoportok között.

"Én sose iszom alkoholt!" 

Míg az európaiak egyharmada állítja, hogy sosem iszik alkoholt, addig a magyarok 44 százaléka vallja ugyanezt. Az alkoholfogyasztás hatásait tekintve honfitársaink közül vannak olyanok, akik saját egészségüket féltik, de akadnak olyanok is, akik személyes kapcsolataik megromlásától tartanak. Leginkább azonban annak költségvonzata aggasztja a magyarokat - állapítja meg a Wall Street Journal Europe megbízásából a GfK Csoport által készített, az alkoholfogyasztást vizsgáló felmérés.

12 éve volt ilyen hangulat utoljára 

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös komplex Fogyasztói Bizalom Indexe 2008 utolsó negyedévében 26 százalékpontnyit csökkent és ezzel elérte történetének második legalacsonyabb negatív rekordját. Az egész világot érintő pénzügyi és gazdasági válság első hónapjaiban, 2008 utolsó negyedévében a komplex mutatószám minden komponense csökkent, kivéve a az ország gazdasági helyzetének hosszú távú (a következő 5 évre vonatkozó) megítélését, amely változatlan maradt.

Tíz emberből négynek számít, hogy magyar 

A GfK Hungária étkezési szokásokat vizsgáló tanulmányának tavalyi adataiból kiderül, hogy a vásárlók közel fele általában egy adott márkához ragaszkodik, és ugyanilyen arányban vélik azt, hogy a neves márkák drágábbak, mint más termékek, viszont a minőségük is jobb. A 2008-as Shopper Insight felmérés eredményei szerint a márkahűség és az árérzékenység viszonyát jól mutatja, hogy honfitársaink fele mindig, illetve gyakran hasonlítja össze a különböző márkák termékeit a vásárlás során.

Sosem volt még ennyire kevés megtakarításunk 

Jelentősen csökkent a lakosság megtakarításokkal rendelkező része a pénzügyi válság hatására - állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, Pénzügypiaci Adatszolgáltatás című tanulmánya. A pénzügyi majd az azt követő gazdasági válság egyelőre a lakosság attitűdjeiben idézett elő változást a pénzintézetekkel, pénzügyi termékekkel kapcsolatban. A lakossági megtakarítások átrendeződése minden bizonnyal a későbbiekben fog bekövetkezni.

Minden magyar egy decit iszik naponta 

Hazánkban a bor tradicionálisan nemzeti italnak tekinthető. Minden alkalomkor kiemelkedő szerepet tölt be, legyen az vallási, állami vagy családi ünnep. Ennek ellenére a borfogyasztás kultúrája rendkívül változatos, és csak az utóbbi években alakult ki egy tudatos, igényesebb fogyasztói réteg.

A válság a karácsonyt is elérte 

A háztartások napi fogyasztási cikk beszerzései a karácsonyi szezon eredményeképpen decemberre kiemelkedően megugranak: az év utolsó hónapjára az egész éves forgalom 10-11 százaléka jut. A háztartások 2007 utolsó hónapjában élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot 254 milliárd forintért vásároltak - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet adataiból. A kutatók szerint idén az MP4 lejátszó és az autónavigáció mellett háztartási kisgépek és játékkonzol is szerepel majd a top termékek között.

A leggazdagabb magyar település is a szegény német szintjén 

Budapest, tehát a leggazdagabb magyar település lakói is csak annyit költhetnek egy évben, amennyit egy szegény német településen élők.

A nők és az idősebbek is rászánják magukat 

Az idei évben 2007 szeptemberéhez képest mintegy 20 százalékkal növekedhet azoknak az aránya, akik kötelező gépjámű felelősségbiztosításukat a jelenlegitől eltérő biztosítónál kívánják megkötni. A lehetőségeket alaposabban feltérképezők körében is alapvető változás figyelhető meg: idén az idősebb korosztály, a hölgyek és az alacsonyabb végzettségűek körében nőttmeg a magukat érdeklődőknek vallók aránya.

A válság ellenére is szórjuk a pénzt 

A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös Komplex Fogyasztói Bizalom Indexe az idei harmadik negyedévben közel változatlan maradt az előző időszakhoz képest. A fogyasztói várakozások romlottak, ám a vásárlási hajlandóság indexe - a például az évezred elején Németországban látott válságtól eltérően - mintegy 15 ponttal javult a július-szeptemberi időszakban.

Erőre kaptak a szupermarketek, stagnálnak a hiperek 

A GfK Hungária Piackutató Intézet minden év őszén megjelenő, a stratégiai tervezéshez segítséget nyújtó tanulmánya szerint a hipermarketek piacrészének stagnálása figyelhető meg.

Figyeljünk oda a gyomorégésre! 

Még az érintettek sincsenek tudatában a gyomorégés által hosszú távon okozott betegségeknek - derül ki a GfK LHS HealthCare egyéni interjúk alapján készített felméréséből. A megkérdezettek elmondásából kiderül, hogy a problémát a tünetek "házi" kezelésével igyekeznek mérsékelni és a megelőzésre csak azok fordítanak komoly figyelmet, akik már súlyosabb panaszok orvoslásán vannak túl.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Két nyomós érvük van a hazai vállalkozásoknak az elektronikus fizetés mellett

Két nyomós érvük van a hazai vállalkozásoknak az elektronikus fizetés mellett 

A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői megosztottak a készpénzes vagy az elektronikus fizetés ügyében, a két megoldás előnyeinek és hátrányainak megítélésben.

Adózás

Használtautó-kereskedő bukott a NAV-nál

Használtautó-kereskedő bukott a NAV-nál  

Elhasalt az adóellenőrzésen az a kereskedő, aki nyilvántartásait meghamisítva fiktív kölcsönszerződésekkel fedte el bevételeit.  

Jogi kisokos

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában 

A platform alapú munkavégzés az elmúlt években egyre jelentősebbé vált, legyen szó akár az ételkiszállítást, vagy a taxis szolgáltatást nyújtó applikációkról.

Cégblog

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Társadalom

Hazaárulók-e az egykori oroszbarát ukrán parlamenti képviselők?

Hazaárulók-e az egykori oroszbarát ukrán parlamenti képviselők? 

Ukrajnai háború - Az ukrán korrupcióellenes bíróság elkobozta a Zaporizzsja megye orosz ellenőrzés alatti részét vezető Jevhen Balickij vagyonát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo