Elektromos autó cikkek


A vártnál lassabban terjed az elektromos autózás

A vártnál lassabban terjed az elektromos autózás 

A német kormány nyolc év múlva már egymillió elektromos autót akar látni az utakon, a német energiacégek nem hisznek ebben a koncepcióban. Magyarországon még lassabb a fejlődés.
Mérnökök már dolgoznak a ritkaföldfémek elhagyásán

Mérnökök már dolgoznak a ritkaföldfémek elhagyásán 

Megmunkálásuk ökológiai károkat okoz és a szennyező melléktermékek rákkeltőek. A kínai export-kvóta csökkentése, s a négy év alatt hatszoros áremelkedés arra készteti a piaci szereplőket, hogy alternatívákat találjanak.
Bush is késleltette az elektromos autók térnyerését

Bush is késleltette az elektromos autók térnyerését 

A Revenge of the Electric Car (Az elektromos autó bosszúja) című 2011-es dokumetumfilm utánajárt, milyen nehézségeken ment keresztül az új vívmány, mire a nagy autógyárak rászánták magukat, hogy tömegterméket csináljanak belőlük. Alternatív gépjárműként még mindig csak "jó úton" halad ahhoz, hogy elérje ezt a célt, de léte már biztosítva van. Nem volt ez mindig így... De ehhez fanatikus rajongók kellettek. A film a tudatos fogyasztók kampányolásának szükségessége mellett teszi le voksát.
E-benzinkút Budapesten

E-benzinkút Budapesten 

Elektromos autók számára egyenáramú gyorstöltőt helyezett üzembe az ABB nemzetközi energetikai vállalatcsoport magyar cége a Mol Istenhegyi úti töltőállomásán, a berendezés mindössze 15-30 perc alatt tölti fel az autókat - közölte az ABB.
Érzelmeken múlik a jövő energiája?

Érzelmeken múlik a jövő energiája? 

A jövőben a technológia fejlődésével és az okos hálózatok térnyerésével párhuzamosan, a háztartási méretű megoldások jelentősen hozzájárulhatnak majd az energetikai rendszerek bővítéséhez. A lakosság emocionális indíttatásból beszerzett háztartási méretű kiserőművei, tetőre telepített fotovoltaikus rendszerei és például a villanyautók által biztosított tárolási kapacitások jelentős beruházásokat is kiválthatnak.
Van, ahol már kölcsönözni is lehet az e-autókat

Van, ahol már kölcsönözni is lehet az e-autókat 

A nagyközönség is igénybe veheti hétfőtől Párizsban az első elektromosautó-kölcsönző rendszert, az Autolibet, amelyet a fővárosi önkormányzat a négy éve nagy sikerrel működő bérbicikli-hálózat mintájára hozott létre.
Újfajta töltőállomás Budapesten

Újfajta töltőállomás Budapesten 

Újabb aprócska lépés történt az elektromos autózás hazai elterjedésében. Az E.ON stratégiájának részévé vált az elektromos kutak rendszerének kiépítése, amelynek indulásaként átadták első töltőállomásukat. Így Budapesten már két nyilvános töltőhely várja az elektromos eszközzel közlekedőket.
Különleges magyar autók tartanak Németországba

Különleges magyar autók tartanak Németországba 

Immáron harmadik alkalommal rendezik meg Münchenben az elektromos járműveket és műszaki innovációt felvonultató szakmai kiállítást, az eCarTec-et. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) jóvoltából Magyarországot több magyar cég is képviselheti a magyar közösségi standon, melyen 1 prototípus járművel és több technológia termék bemutatásával demonstrálják Magyarország részvételét a járműipari zöldítés terén.
Már kölcsönözni is lehet az e-autókat

Már kölcsönözni is lehet az e-autókat 

Kéthónapos próbaüzemmel kezdte meg működését Párizs első elektromosautó-kölcsönző rendszere, amelynek célja a túlzsúfolt főútvonalak tehermentesítése és a környezetbarát járművek népszerűsítése.
Nem csak zöldeknek: Béreljen elektromos Smartot!

Nem csak zöldeknek: Béreljen elektromos Smartot! 

A Sixt ismét újít flottáján, méghozzá ökoautókkal. A 40 CNG természetes gázzal működő gépjármű felvétele után, a Sixt elsőként kínál üzleti ügyfeleinek környezetbarát autókat. A Smart ED autók elektormossággal működnek, és tökéletes közlekedési eszközök, melyeket városi környezethez terveztek. A bérlők hamarosan maguk is tesztelhetik a rövid távra kölcsönözhető járműveket, melyeket igény szerint flottáikba is felvehetnek. Ezzel párhuzamosan persze bárki, aki különösen alacsony működési költségű járművet keres, élhet ezzel az ajánlattal.

Bár George Lucas is venne, nyereséget nem termel 

Fényévekre van a profittól az elektromos autók gyártása, és további technológiai áttörések kellenek ahhoz, hogy egy feltöltéssel 150-200 kilométernél is nagyobb távot tudjanak megtenni e járművek. A piaci szereplők mégis bíznak e kis réteget kiszolgáló piaci szegmens növekedésében.

Elektromos autók: előnyök és hátrányok 

Alapvetően városi közlekedésre alkalmasak, 90-130 kilométert tudnak megtenni egy akku-feltöltéssel, végsebességük 110 km/h. Üzemeltetési költségük -a gyártók állítása szerint- negyedannyiba kerül, mint a fosszilis üzemanyaggal közlekedő autóké. Áruk ugyan jócskán felülmúlja a hagyományos járművekét, de a világon mindenütt egyre több kormány kínál adókedvezményt vagy állami támogatást a megvételükhöz.

Idegenkednek a hazai fogyasztók a bérautótól 

Japán és az USA vállalataihoz képest az európai autógyártók lépéshátrányban vannak az elektromos autók fejlesztésében. A hazai villanyautó gyártás jövőjéről eközben biztató és lelombozó hírek egyaránt napvilágot láttak, írja az OHG Hírügynökség.

Nem lesz nehéz bevezetni az elektomos autókat... 

A német városokban különösebb infrastrukturális fejlesztések nélkül is lehetséges viszonylag magas szintre emelni a közlekedésben résztvevő elektromos járművek arányát - derül ki a Duisburg-Essen egyetem tanulmányából.

Jön az állami támogatás az elektromos autókra? 

Németország az elektromos autók vásárlásával összefüggő állami támogatások uniós szintű szabályozását javasolja a támogatási verseny elkerülése érdekében - mondta kedden az MTI-nek Peter Ramsauer német közlekedési miniszter az uniós közlekedési miniszterek gödöllői tanácskozásának szünetében.

Kellemetlen: "homisnak" hívják a zöld autókat 

Nagy felzúdulást keltett az amerikai melegek körében, hogy a hamarosan bemutatásra kerülő A dilemma című filmvígjáték előzetesében elhangzik egy velük kapcsolatos poén. A Vince Vaughn által játszott karakter azt mondja egy elektromos autó láttán: "Ez olyan homis".

Íme, az elektromos autózás guruja! 

Elektromos gépjárműmodellek már voltak, de senkinek sem akaródzott pénzt fektetni akkutöltő hálózat kiépítésébe. Ekkor lépett színre az olajfogyasztást nélkülöző jövőkép híve, Shai Agassi.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Adózás

Ketyeg az óra, néhány napja maradt a cégeknek és lejár egy fontos határidő

Ketyeg az óra, néhány napja maradt a cégeknek és lejár egy fontos határidő  

Rohamosan közeleg a külföldiáfa-visszatérítési kérelmek benyújtási határideje.

Jogi kisokos

Sötétben tapogatóznak a hazai cégek

Sötétben tapogatóznak a hazai cégek  

A hazai vállalatok jelentős része nincs tisztában azzal, milyen környezeti, társadalmi és vállalatirányítási szempontoknak kell megfelelniük.

Cégblog

Tombol az ESG-átvilágítási láz

Tombol az ESG-átvilágítási láz 

Egyre fontosabb szempont lesz a felvásárlások és összeolvadások során.

Klímablog

Nemsokára tényleg lesz magyar narancs

Nemsokára tényleg lesz magyar narancs 

Eltűnhet a málna, terem a banán, új háziállatok lesznek a magyar mezőgazdaságban.

Infokom

 Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál

Új szelek fújnak a nagyvállalatoknál  

Habár az utóbbi években csökken a keresleti nyomás az IT munkaerőpiacon, a jó technológiai szakemberekre továbbra is egyre nagyobb szükség van.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo