Elektromos autó cikkek
Egy lépésre vagyunk az okosautótól
Többszörösen rájár a rúd az autógyártókra, stagnálás, illetve visszaesés jellemzi jelenleg a globális autópiacot, még a számos gyártó számára legfontosabb piaccá előlépett Kínában is megtört a növekedés üteme. Mindez azonban nem fogta vissza az autógyárak újító kedvét és fejlesztési tempóját.
Két év múlva itt van az elektromos kocsik aranykora
A nemzetközi trendek és előrejelzések is azt vetítik elő, hogy néhány éven belül áttörésre lehet számítani az elektromos közlekedés terén. A szakemberek szerint az elektromos járművek technológiai fejlődésében, illetve elterjedésében 2017 lehet a fordulópont, amelyre Magyarországnak is fel kell készülnie.
Egyre olcsóbbak lesznek az elektromos kocsik
Egy év alatt csaknem negyedével esett vissza az elektromos autók ára Németországban, a gyártók ugyanis egyre olcsóbb kocsikkal rukkolnak elő – derült ki az IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég felméréséből.
A várost is hűtik az elektromos autók
A hagyományos gépjárműveknél jóval kevesebb hőt bocsátanak ki az elektromos autók, ez pedig komoly környezetvédelmi előnyökkel járhat, csökkenthetik a hőséget a városokban - érvelnek amerikai és kínai tudósok.
E-autók: vegyünk példát az észtekről!
A klímavédelmi célok eléréséhez évente 30 ezer e-autót kellene forgalomba állítani Magyarországon. Ez nem elérhetetlen cél: az új uniós irányelv kötelezővé teszi az alternatív töltőhálózat kiépítését, és kormány is előlendíthetné az elektromobilitás terjedését,
Pár év és elektromobilok leszünk a tervek szerint
Az Európai Unió tagállamainak, köztük Magyarországnak két éve van arra, hogy felállítsa szakpolitikai keretét az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának kiépítéséről szóló új EU-s irányelv szerint. Öt év múlva már Magyarországon is jelentős számú elektromos autó közlekedhet az utakon.
Egyre olcsóbbak lesznek az elektromos kocsik
Egy év alatt csaknem 20 százalékkal esett az elektromos autók ára Németországban. Bár ezek a járművek még mindig jóval drágábbak a benzines vagy dízelüzemű kocsiknál, az árkülönbség egyre mérséklődik.
Nálunk is beköszönt az elektromos autók aranykora
2023-ra az elektromos járművek futásteljesítménye éves szinten eléri a hagyományos hajtásúak jelenlegi futásteljesítményét. A realista forgatókönyv szerint 52 000, többségében hibrid, kisebb részben tisztán hálózatról tölthető gépjármű lehet ekkor Magyarországon.
Lépéskényszerbe hozza a kormányt Brüsszel
Első olvasatban elfogadta az alternatív üzemanyagok infrastruktúrájának bevezetéséről szóló irányelvet az Európai Parlament. Az irányelv jelentős lépés az elektromos és földgáz alapú közlekedés európai terjedésében.
Adókedvezmény jöhet az elektromos kocsikra
Adókedvezményekkel és támogatással erősítené a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az elektromos autók elterjedését Magyarországon; a Jedlik Ányosról elnevezett intézkedéscsomagon már dolgoznak a minisztériumban – jelentette be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.
Beköszönt az elektromos kocsik aranykora?
Fordulóponthoz érkezett az e-mobilitás piaca: jelenleg az átmenet időszakában vagyunk, amikor az akkumulátorok ára évente 20-30 százalékkal csökken, amely elképesztő hatást gyakorol a gépjárműiparra.
Tömeggyártásra kész a napelemes taxi
A szakemberek szerint elhárultak a technológiai akadályok az elől, hogy a elektromos autók tömegtermékké váljanak. Csak a fogyasztók feje nem áll még készen a váltásra.
Nagy fejlődés előtt a villanyautók
Jövőre már húsz különféle elektromos autót lehet majd kapni Németországban, s ezek átlagosan csak 30 százalékkal lesznek drágábbak a hasonló benzines járműveknél. Két évvel ezelőtt még csak kétféle szériamodell volt elérhető a német piacon, és ezek 60 százalékkal kerültek többe azonos kategóriájú hagyományos társaiknál.
Elektromos autóval Budapesten: tankolni már lehet
Elektromos autótöltő-állomást adtak át hétfőn Budapesten, a Vidékfejlesztési Minisztériumnál (VM). A most átadott töltőoszlop, amely két töltőpontot tartalmaz, a tizedik a fővárosban.
2020-ra összejön az egymillió villanyautó
„Már a német üzleti világ is bízik abban, hogy 2020-ra több mint 1 millió elektromos autó fut majd az ország útjain” – derült ki az IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég és a Strascheg Institue felméréséből.
Ráfizetéses zöld autók helyett repülő kocsik
A Tesla fejesei a repülő autókban látják a jövőt, versenytársai viszont az elektromos autók ráfizetéses gyártásával bíbelődnek. A GM legalább 10,7 millió forintot veszít az elektromos Volt minden egyes példányán. A 2000 óta piacon lévő Toyota Prius a nagy sláger.
A vártnál lassabban terjed az elektromos autózás
A német kormány nyolc év múlva már egymillió elektromos autót akar látni az utakon, a német energiacégek nem hisznek ebben a koncepcióban. Magyarországon még lassabb a fejlődés.
Mérnökök már dolgoznak a ritkaföldfémek elhagyásán
Megmunkálásuk ökológiai károkat okoz és a szennyező melléktermékek rákkeltőek. A kínai export-kvóta csökkentése, s a négy év alatt hatszoros áremelkedés arra készteti a piaci szereplőket, hogy alternatívákat találjanak.
Bush is késleltette az elektromos autók térnyerését
A Revenge of the Electric Car (Az elektromos autó bosszúja) című 2011-es dokumetumfilm utánajárt, milyen nehézségeken ment keresztül az új vívmány, mire a nagy autógyárak rászánták magukat, hogy tömegterméket csináljanak belőlük. Alternatív gépjárműként még mindig csak "jó úton" halad ahhoz, hogy elérje ezt a célt, de léte már biztosítva van. Nem volt ez mindig így... De ehhez fanatikus rajongók kellettek. A film a tudatos fogyasztók kampányolásának szükségessége mellett teszi le voksát.
E-benzinkút Budapesten
Elektromos autók számára egyenáramú gyorstöltőt helyezett üzembe az ABB nemzetközi energetikai vállalatcsoport magyar cége a Mol Istenhegyi úti töltőállomásán, a berendezés mindössze 15-30 perc alatt tölti fel az autókat - közölte az ABB.
Érzelmeken múlik a jövő energiája?
A jövőben a technológia fejlődésével és az okos hálózatok térnyerésével párhuzamosan, a háztartási méretű megoldások jelentősen hozzájárulhatnak majd az energetikai rendszerek bővítéséhez. A lakosság emocionális indíttatásból beszerzett háztartási méretű kiserőművei, tetőre telepített fotovoltaikus rendszerei és például a villanyautók által biztosított tárolási kapacitások jelentős beruházásokat is kiválthatnak.
Van, ahol már kölcsönözni is lehet az e-autókat
A nagyközönség is igénybe veheti hétfőtől Párizsban az első elektromosautó-kölcsönző rendszert, az Autolibet, amelyet a fővárosi önkormányzat a négy éve nagy sikerrel működő bérbicikli-hálózat mintájára hozott létre.
Újfajta töltőállomás Budapesten
Újabb aprócska lépés történt az elektromos autózás hazai elterjedésében. Az E.ON stratégiájának részévé vált az elektromos kutak rendszerének kiépítése, amelynek indulásaként átadták első töltőállomásukat. Így Budapesten már két nyilvános töltőhely várja az elektromos eszközzel közlekedőket.
Különleges magyar autók tartanak Németországba
Immáron harmadik alkalommal rendezik meg Münchenben az elektromos járműveket és műszaki innovációt felvonultató szakmai kiállítást, az eCarTec-et. A Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) jóvoltából Magyarországot több magyar cég is képviselheti a magyar közösségi standon, melyen 1 prototípus járművel és több technológia termék bemutatásával demonstrálják Magyarország részvételét a járműipari zöldítés terén.
Már kölcsönözni is lehet az e-autókat
Kéthónapos próbaüzemmel kezdte meg működését Párizs első elektromosautó-kölcsönző rendszere, amelynek célja a túlzsúfolt főútvonalak tehermentesítése és a környezetbarát járművek népszerűsítése.
Nem csak zöldeknek: Béreljen elektromos Smartot!
A Sixt ismét újít flottáján, méghozzá ökoautókkal. A 40 CNG természetes gázzal működő gépjármű felvétele után, a Sixt elsőként kínál üzleti ügyfeleinek környezetbarát autókat. A Smart ED autók elektormossággal működnek, és tökéletes közlekedési eszközök, melyeket városi környezethez terveztek. A bérlők hamarosan maguk is tesztelhetik a rövid távra kölcsönözhető járműveket, melyeket igény szerint flottáikba is felvehetnek. Ezzel párhuzamosan persze bárki, aki különösen alacsony működési költségű járművet keres, élhet ezzel az ajánlattal.
Bár George Lucas is venne, nyereséget nem termel
Fényévekre van a profittól az elektromos autók gyártása, és további technológiai áttörések kellenek ahhoz, hogy egy feltöltéssel 150-200 kilométernél is nagyobb távot tudjanak megtenni e járművek. A piaci szereplők mégis bíznak e kis réteget kiszolgáló piaci szegmens növekedésében.
Elektromos autók: előnyök és hátrányok
Alapvetően városi közlekedésre alkalmasak, 90-130 kilométert tudnak megtenni egy akku-feltöltéssel, végsebességük 110 km/h. Üzemeltetési költségük -a gyártók állítása szerint- negyedannyiba kerül, mint a fosszilis üzemanyaggal közlekedő autóké. Áruk ugyan jócskán felülmúlja a hagyományos járművekét, de a világon mindenütt egyre több kormány kínál adókedvezményt vagy állami támogatást a megvételükhöz.
Idegenkednek a hazai fogyasztók a bérautótól
Japán és az USA vállalataihoz képest az európai autógyártók lépéshátrányban vannak az elektromos autók fejlesztésében. A hazai villanyautó gyártás jövőjéről eközben biztató és lelombozó hírek egyaránt napvilágot láttak, írja az OHG Hírügynökség.
Nem lesz nehéz bevezetni az elektomos autókat...
A német városokban különösebb infrastrukturális fejlesztések nélkül is lehetséges viszonylag magas szintre emelni a közlekedésben résztvevő elektromos járművek arányát - derül ki a Duisburg-Essen egyetem tanulmányából.
Jön az állami támogatás az elektromos autókra?
Németország az elektromos autók vásárlásával összefüggő állami támogatások uniós szintű szabályozását javasolja a támogatási verseny elkerülése érdekében - mondta kedden az MTI-nek Peter Ramsauer német közlekedési miniszter az uniós közlekedési miniszterek gödöllői tanácskozásának szünetében.
Kellemetlen: "homisnak" hívják a zöld autókat
Nagy felzúdulást keltett az amerikai melegek körében, hogy a hamarosan bemutatásra kerülő A dilemma című filmvígjáték előzetesében elhangzik egy velük kapcsolatos poén. A Vince Vaughn által játszott karakter azt mondja egy elektromos autó láttán: "Ez olyan homis".
Íme, az elektromos autózás guruja!
Elektromos gépjárműmodellek már voltak, de senkinek sem akaródzott pénzt fektetni akkutöltő hálózat kiépítésébe. Ekkor lépett színre az olajfogyasztást nélkülöző jövőkép híve, Shai Agassi.