Elektromos autó cikkek


Elon Musk vészjósló jövendölései a közeljövőről

Elon Musk vészjósló jövendölései a közeljövőről 

A neves vállalkozó jóslatokba bocsátkozik a technológiai fejlődésünkről, ugyanakkor ő maga is jövőformáló. Tesz azért, hogy bizonyos technológiai áttörések és projektek átalakítsák a világunkat. Musk szerint a világ.
Mi a közük a gyerekmunkásoknak az elektromos autók akkujához?

Mi a közük a gyerekmunkásoknak az elektromos autók akkujához? 

A 2020-as évek kulcsfontosságú nyersanyaga lesz a kobalt, melyet az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához használnak. Csakhogy az éves volumen nagy részét a Kongói Demokratikus Köztársaságból szerzik, ahol állandó jelenség a korrupció, a fegyveres zavargások és a gyerekmunkások foglalkoztatása.
Ennyivel olcsóbb elektromos autóval járni, mint benzinessel

Ennyivel olcsóbb elektromos autóval járni, mint benzinessel 

Igaz egyelőre az állami támogatás miatt olcsóbb a villanyautók tulajdonosának lenni. De elemzők szerint néhány éven belül enélkül is gazdaságosabb megoldásnak számítanak majd az elektromos meghajtású autók.
Megvan a Tesla elektromos kamionok első nagy darabszámú rendelése

Megvan a Tesla elektromos kamionok első nagy darabszámú rendelése 

A UPS logisztikai óriáscég energiahatékonysági és káros anyagkibocsátás csökkentési céljainak megvalósulását mozdítja elő. Az elektromos nagyteherautó technológia újdonságot jelent a UPS járműflottájában. Gyártásuk azonban csak 2019-ben kezdődik meg.
Győrnél van Magyarország első Tesla-gyorstöltője

Győrnél van Magyarország első Tesla-gyorstöltője 

Egyszerre akár négy elektromos meghajtású Tesla akkumulátora tölthető fel a cég első Magyarországon telepített gyorstöltőjével. A Győr mellett üzembe helyezett töltőegység a Bécs és Pozsony felől érkező autóforgalmat szolgálja ki.
Ezek az országok tiltják be a dízelautókat

Ezek az országok tiltják be a dízelautókat 

A nagyvárosok lakói világszerte fulladoznak a szennyezett levegőtől. A kormányok a Volkswagen-botrány kapcsán katalizálták a közvélemény dízelellenességét: egyre több ország jelenti be, hogy betiltja a dízel- és/vagy benzinüzemű autókat.
Hollandia áll az élen az e-mobilitás versenyben

Hollandia áll az élen az e-mobilitás versenyben 

Az innovatív autóipar piacon csak Hollandia tudja felvenni a lépést az ázsiai országokkal, ahol Kína vezeti a mezőnyt. Európa komoly lemaradásban van: Ázsiában 2017 első felében kétszer annyi elektromos és hibrid autót adtak el, mint Nyugat-Európában. Ez derül ki a Roland Berger legújabb, autóipari tanulmányából.
Mi menthet meg minket a klímakatasztrófától?

Mi menthet meg minket a klímakatasztrófától? 

Az éves globális szén-dioxid-emissziónak 2020-tól csökkennie kell, különben nem tudjuk kellő mértékben lefékezni a klímaváltozást, s ennek következménye soha nem látott időjárási szélsőségek és környezetpusztulás lehet. Mik az esélyeink arra, hogy sikerül drasztikusan visszafogni a légszennyezést?
Nem fogynak el az olajkészletek, sőt a fogyasztás is nő

Nem fogynak el az olajkészletek, sőt a fogyasztás is nő 

Nemhogy nem fogy el az olaj, de a fogyasztás sem csökken, hiába folytatódik a megújuló energiák térnyerése. Per pillanat úgy tűnik, hogy 2040-ig folyamatosan egyre több olajat fogunk használni a világgazdaság működtetésére.
Százezrektől válhatnak meg az új autógyárak

Százezrektől válhatnak meg az új autógyárak 

A dízel-botrány, az elektromos autók elterjedése történelmi változást hoz, olyat, mint amikor a robbanómotor felváltotta a lovat. Ám a fordulatnak sok munkahely áldozatul eshet - csak a VW-konszernnél 10-15 gyár válhat feleslegessé.

Tízezer szupergyors elektromos autótöltőt telepít a Tesla 

Elon Musk fejlettebb piacnak tartja Kínát, mint az EU-t: a Tesla Kínában adta át a legnagyobb szupergyors elektromos autótöltőkből álló állomást. De az öreg kontinensen is növelni fogják a töltők számát, ígéri a cég.

Tarol az e-autó 

Tanúi vagyunk annak, amint a belsőégésű motor feltalálása után több mint egy évszázaddal a villamosítás új fejezetet nyit az automobil történetében. A fenntartható mobilitás érdekében a legnagyobb autógyártók elkötelezték magukat modellpalettájuk szisztematikus villamosítása mellett.

Támogatást kap, ha elektromos töltőállomást létesít 

2017. július 1-jétől a társaságiadó-törvény értelmében adóalap-kedvezményt kaphatnak azok, akik az elektromos járművek használatához szükséges alapvető töltő-infrastruktúra kiépítését támogatják.

Rengeteg elektromos autótöltőre lenne szükség 

Iparági elemzők szerint az elektromos autók 2035-re elérhetik a kritikus tömeget az európai járműflottában, de a kritikus elem e fejlődésben az akkutöltők terjedése. Gyorstöltőkre lenne szükség, de alig van belőlük a világban, a többségük Kínában található.

Nagyobb a zöldülés elektromos teherautókkal 

Európában a teherautók teszik ki a járműflotta öt százalékát, ám az üvegházgáz-kibocsátás 20 százalékát adják. Nagyobb emissziócsökkentés érhető a teherautók és buszok lecserélésével, mint a személygépkocsik villanyüzemű járművekkel történő kiváltásával.

Így számolhatja el, ha otthon tölti elektromos autóját 

Hogyan lehet elszámolni az elektromos gépkocsi töltésének költségét, ha a vállalkozó a saját házában tölti az autóját? Az adózóna.hu. a jogszabályok alapján az alábbi megoldást javasolja.

Oxford, az elektromos övezet 

Oxford, a híres brit egyetemi város központja lesz Nagy-Britannia első, közlekedési károsanyag-kibocsátástól mentes övezete. 2020-tól bevezetik, majd folyamatosan kiterjesztik a központi zónát, ahová sem dízel-, sem benzinüzemű kocsikkal nem lehet majd behajtani, csak elektromos járművekkel.

Pin-kód után jön a csomag 

Mind az Egyesült Államokban, mind Németországban fokozatosan fél-automata autókkal kézbesít majd a posta: a járműben lesz ugyan  vezető, de az csak felügyeli, hogyan dolgozik a rendszer.

Kína ebbe is belehúzott 

Az óriási állami támogatások és az olcsó munkaerő segítségével a kínai elektromos autógyártás globális vezető szerepre törekszik. Idén már 295.000 elektromos autót adnak el Kínában – és csak 287.000-et összesen a világ többi országában, miközben Peking a legjobb külföldi szakembereket is megvásárolva tör az élre.

Európában hisznek az elektromos autóban 

Az európai emberek közel fele úgy véli, tíz éven belül több lesz az elektromos autó, mint a robbanómotoros jármű. Ezt jelzi az a felmérés, melyet az E.ON végzett nyolc európai országban.

15 perc alatt is feltölhető lenne az elektromos autó 

A globális személygépkocsiállománynak még mindig csak 0,2 százalékát teszik ki a villanyautók. A vásárlásukhoz egyre több kormány kínál támogatásokat. De mi lesz a töltőállomásokkal?

Sorra jönnek az elektromos autók 

Kína belátható időn belül el akarja tiltani a belsőégésű motorokkal felszerelt járműveket - ugyanezt tervezi az USA legnagyobb állama, Kalifornia. A következmény: a nagy autógyártók sorra jelentik be, hogy felgyorsítják elektromos kocsijaik gyártását.

Ölre mennek a cégek az elektromos autók feltöltéséért 

Technológiai startupok, a nagy energiaszolgáltató vállalatok és az olajipari óriások kezdték meg a stratégiai helyezkedést egy új piac megszerzéséért: ki telepíti és üzemelteti az elektromos autók akkutöltő állomásait, amikor már többségében elektromos autók futnak az öreg kontinens útjain? Óriási bizniszről van szó.

Duplájára emelnék az elektromos kocsik utáni támogatást 

Eddig csak az alacsony jövedelmű családoknak volt elérhető ez a támogatás. 2018-tól minden francia állampolgárnak járna, sőt viszonylag új használt autók vételénél is igénybe lehetne venni.

Nem használhatjuk a teafőzőt, ha az elektromos autót töltjük a garázsban 

Anglia 2040-től betiltja az új gyártású benzin- és dízelüzemű autók értékesítését. Ahhoz viszont, hogy az áramhálózat elbírja a megnövekedett számú elektromos autók energiaigényét, korszerűsítésekre van szükség. Ez drága mulatság.

Túl drága az elektromos autók állami támogatása 

Egy kanadai tanulmány szerint olcsóbb módja a légszennyezés csökkentésének az emissziókereskedelem, mint az elektromos autók állami támogatása. De mihez képest? Az emissziókereskedelemhez hasonlítják, ami nem fair, mert a karbonárfolyam a padlón van. Túl sok a kibocsátási kvóta a világban.

Így tölthetjük itthon az elektromos autót 

Az elektromos autózás terjedésével párhuzamosan nyilvánvalóvá válik, hogy a töltőállomások üzemeltetésének jelenlegi, ingyenességre épülő rendszerét fel kell váltaniuk a rentábilis üzleti modelleknek. A DLA Piper jogi blogja az elektromos gépjárműtöltés idén nyáron hatályba lépett szabályozását tekinti át.

Nem biztos, hogy csak a zöld autó a nyerő 

Norvégia már nyolc év múlva kitiltaná a robbanómotoros járműveket útjairól, Nagy-Britannia ezt 2040-től tervezi, Franciaország és mások mellett Kalifornia is ilyen tervet mérlegel. Egy német tudós szerint azonban a robbanómotorra továbbra is szükség lesz, a környezet védelmét másként is lehet biztosítani: alig szennyező üzemanyaggal.

Elektromos autótöltés árazása: melyik üzleti modell lesz a befutó? 

Magyarországon az elektromos gépjárművek közterületen való töltése jellemzően egyelőre ingyenesen, az egyes szolgáltatók és önkormányzatok közcélú töltőpontjain keresztül történik. Nyilvánvaló, hogy ez nem maradhat így, hiszen a piaci szereplők csak abban az esetben vesznek majd részt a töltőállomások villamos energiával való ellátásában, amennyiben ennek körében profitot tudnak realizálni. De vajon melyik üzleti modell lesz a befutó az elektromos töltőállomások üzemeltetésének területén?

VW E-Golf: a környezetbarát ingázó 

Európa legkedveltebb autója, a Volkswagen Golf 2014 óta elektromos változatban is rendelkezésre áll. Most megérkezett a második generációja, jelentősen megnövelt hatótávval és teljesítménnyel, valamint új megjelenéssel és digitalizált utastérrel. Az e-Golf abszolút meggyőző, sőt, műfaja legjobbja, ráadásul most az ára is jó.

Elektromos autók töltésébe kezdene benzinkútjainál a BP 

Egy lépéssel a Shell mögött kullog a BP, mely végre észbe kapott és helyezkedni próbál az elektromos mobilitás piacán. A cég tárgyalásba kezdett autógyárakkal, hogy közösen létesítsenek töltőállomásokat elektromos járművek számára.

“Nép”-TESLA, kérdőjelekkel 

A napjainkban talán leghíresebb kaliforniai start up, az elekromos autókat gyártó Tesla a napokban mutatta be első “népautójának” modelljét San Francisco-ban. A Modell3 első 20 példányát a vállalat alkalmazottai vehették birtokba, hogy közvetlenül beszámolhassanak tapasztalataikról.

2025-től olcsóbbak lehetnek az elektromos autók, mint a benzinesek 

Mekkora az esélye annak, hogy elterjedjenek és tömegtermékké váljanak az elektromos autók a következő években? Egyelőre olcsóbb a belső égésű motorral működő autók birtoklása, mint az elektromosoké, de 2025-től ez megfordulhat.

Nő az elektromos autók hatótávolsága 

Tavaly átlagosan már 270 kilométert tudtak megtenni egy töltéssel az elektromos autók – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners tanulmánya. A hatótávolság 2020-ra várhatóan 450 kilométerre nő.

Megszólal a bennünk élő környezetvédő: nem elég gyorsan terjednek az elektromos autók! 

Egy év alatt megduplázódott a hibrid és az elektromos autók száma, de még mindig csak kétmillió van belőlük világszerte. Legalább 600 millió kellene ahhoz, hogy az megérződjön az emissziócsökkentésben. Eközben élesedik a verseny az elektromos autók gyártói között: a Tesla piaci kapitalizációja nagyobb, mint a Fordé, de a többi nagy autógyár is el akar orozni vevőket Elon Musk autóitól.

Nyakunkon az energiaforradalom? 

Az alternatív meghajtású járművek elterjedése nemcsak a közlekedésre, de a nyersanyagpiacra is forradalmi hatással lesz. Na de mikor? A K&H elemzői értékelték a helyzetet.

Nyoma sincs áttörésnek az elektromos autózásban 

Az elektromos autók terjedését segítő tényezők közül csak kevés javult számottevően 2016-ban – állapította meg a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég tanulmánya. Mindenekelőtt az a gond, hogy a gyártóknak nem sikerült elég mutatós és gazdaságilag is vonzó kínálatot teremteniük. Tavaly csak két új, tisztán elektromos meghajtású modell került a piacra – az egyik a Hyundai Ioniq EV, a másik a Tesla Model X –, és a plug-in hibridek esetében sem sokkal jobb a helyzet.

Lesz elég töltőkút az elektromos autóknak? 

Érthető a kereskedelmi ingatlanok, plázák, áruházak üzemeltetőinek-fejlesztőinek idegenkedése attól, hogy az elektromobilitás elterjedéséhez nyilvánvalóan szükséges elektromos töltőállomások kiépítésének beruházási költségeit úgy finanszírozzák, hogy jelenleg még nem látható e beruházások pontos megtérülése. Ugyanakkor, ha nem lép ebben a kérdéskörben hazánk is sürgősen, lemaradhatunk a régiós versenytársainktól e téren. Kenyeres László, a Faludi Wolf Theiss Ügyvédi Iroda szakértője beszélt a az AARMA ingatlangazdálkodással kapcsolatos konferenciáján az elektromosautó-töltőpontok kérdéseiről május 25-én, Budapesten.

Önvezető taxikra vágynak a digitális világ fogyasztói 

Radikális változás előtt áll a globális autóipar. A digitalizáció az egyik legerősebben befolyásoló tényező ebben a szektorban. A technológiai változások mellett a fogyasztók miatt is jelentős a ráhatás: sokan már önvezető taxiban utaznának vagy elektromos autót vezetnének - derül ki a Roland Berger Automotive Disruption Radar című tanulmányából.

A mobilpiac irányába megy el az autóipar 

Az autógyártók sikere a jövőben nemcsak az eladott járművek számán fog múlni, hanem azon is, hogy a jármű teljes életciklusa alatt mennyi pénzt tudnak kiszámlázni a tulajdonosnak a digitális szolgáltatásokért - derül ki a KPMG friss, globális autóipari felméréséből.

Az olcsóbb fenntartással nyernek a hibridek 

Az európai villanyautó-piac 5 százalékkal nőtt tavaly, de a hibrideknél jóval nagyobb, 27 százalékos volt a bővülés. Mind a hibridek, mint a villanyautók segíthetik a jövőben a flottapiac bővülését - közölte a Magyar Lízingszövetség. A szervezet szerint azonban a villanyautók térnyeréséhez további ösztönzőkre lenne szükség.

Az ólom lehet a klímaváltozás korának aranya 

Világszerte 35 millió járműben alkalmazzák a stop-start indítórendszert. A befektetők szerint nagy pénz van az ólomkitermelésben, mert az ólomalapú akkumulátorokra nagy igény lesz, ahogy az autógyárak egyre inkább ilyen rendszerű járművekkel próbálják csökkenteni a közlekedés ÜHG-emisszióját.

Céges kocsinak is megéri az elektromos 

Céges flottának is megéri elektromos autót választani a szakértők szerint, mert megtérül a befektetés. De jól át kell gondolni a finanszírozási formát.

Elöntenek minket az elektromos autók 

A világ meghatározó nagyvárosai összefogtak, hogy csökkentsék a károsanyag-kibocsátás mértékét és negatív hatásait. London és Párizs a dízel- és benzin üzemanyagok betiltását tervezi tíz éven belül, míg Norvégia a belsőégésű motorok korlátozását fontolgatja. A fogyasztók azonban még várnak: megfizethető árakat, könnyű és gyors töltési lehetőségeket szeretnének.

Elektromos autókra állhatnak át a cégek 

Az elektromos autók vásárlásához igényelhető állami támogatási rendszer elindítása a magyar autópark korszerűsítésének fontos lépése és a flottapiacra is kedvező hatással lehet - közölte a Magyar Lízingszövetség.

Autót csak kölcsönbe? 

2030-ra az elektromos meghajtású járművek lesznek többségben a nagyvárosokban a szigorodó emissziós előírásoknak és az olcsóbbá váló technológiának köszönhetően.

Közel az áttörés az elektromos autóknál 

Áttörést hozhatnak az elektromos autók terjedésében a legújabb akkumulátortechnológiák. A mostani akkuk ugyanis túl nehezek, és ez szoros összefüggésben áll azzal, hogy a kocsikat túl gyakran kell feltölteni. Ez azonban hamarosan megváltozhat – mutatta ki a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners nemzetközi vezetési tanácsadó cég tanulmánya.

Nem ülhetnek a babérjaikon a beszállítók 

Miközben 2015 újabb kiváló év volt az autóipari beszállítók számára – 7,5 százalékos profitnövekedéssel –, a piaci bizonytalanság fokozódik, a globális bevételek növekedése pedig lassul – állítja a Lazard és a Roland Berger tanulmánya. Az elemzők az idei évre a piac megtorpanását várják.  
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Egyre jobb képet fest az ingatlanpiac

Egyre jobb képet fest az ingatlanpiac  

Tovább folytatódott az ingatlanpiaci felívelés áprilisban: a 11 200 ingatlan-adásvétel az előző hónaphoz képest 1 százalékos, éves összevetésben 65 százalékos növekedés.

Pénzszerzés

Az unió lakossági hitelprogramjai majd 200 bankfiókban lesznek elérhetőek

Az unió lakossági hitelprogramjai majd 200 bankfiókban lesznek elérhetőek 

Hőszigetelésre, nyílászáró cserére, valamint a fűtési és használati melegvíz-előállító rendszerek korszerűsítésére lehet támogatást igényelni.

Adózás

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV 

Március 18-áig kérhették az szja-bevallási tervezetük postázását azok, akiknek nincsen KAÜ-azonosítójuk.

Jogi kisokos

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között 

Az EJEB megerősítette Olaszország jogát arra, hogy visszaszerezze az amerikai Getty Múzeumban tárolt értékes görög bronzszobrot.

Cégblog

Gyomorforgató II. kerületi étteremre csapott le a Nébih

Gyomorforgató II. kerületi étteremre csapott le a Nébih  

A vendéglátóhely tevékenységét azonnali hatállyal felfüggesztették, 50 kilogramm élelmiszert kivontak a forgalomból.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo