Elektromos autó cikkek

Újra indul a legendás Chevrolet Bolt elektromos autó gyártása
Az amerikai General Motors azt tervezi, hogy április elején újraindítja a Chevrolet Bolt elektromos járművek gyártását, és nem sokkal ezután megkezdi a kiszállítást az autókereskedőknek.

5 új elektromos autó érkezik Magyarországra legalább
A flottakezelésben piacvezető LeasePlan, az e-mobilitás kiemelt képviselője összegyűjtötte a 2022-ben érkező, toplistás elektromosautó-modelljeit.

Hódítanak Bécsben az elektromos autók
Egy év alatt több mint duplájára nőtt az elektromos tankolások száma a bécsi töltőállomásokon. Erről számolt be az osztrák főváros energiaszolgáltatója, a Wien Energie.

Mától új világ kezdődött a horvát autópályákon
Hétfőtől a legtöbb helyen fizetőssé válik az elektromosautó-töltés az autópályákon.

Az elektromos autók száma megállíthatatlanul nő a magyar utakon - töltőállomás térképpel
Öt év alatt megnégyszereződik a tisztán elektromos autók száma a Jövő Mobilitása Szövetség szerint: az adatok alapján az idén az első 10 hónapban mintegy ötven százalékkal, 18 800-ra nőtt az elektromos autók száma Magyarországon, míg az előrejelzés szerint 2022 végén már 30 ezer, három éve múlva 75 ezer, 2026 végén pedig 125 ezer elektromos autó közlekedik majd a magyar utakon.

Komoly tervei vannak a Toyotának az elektromos autózás terén
A Toyota elnöke a számos újdonságot jelentett be.

Miért drágább az elektromos autók javítása, mint a hagyományosoké?
A javítási előírások miatt költségesebb az elektromos gépkocsik baleseti javítása, ráadásul több a baleseteket és tűzeseteket követő utólagos költség.

50 milliárdos beruházás indul Kecskeméten
Megkezdődik az első teljesen elektromos jármű magyarországi sorozatgyártása.

Zöld razzia az utakon: mire jutott a magyar autók állapotának ellenőrzése?
Szeptemberben huszonötödik alkalommal ellenőrizték egy héten át közúti mérésekkel a gépkocsik környezetvédelmi állapotát Budapesten és három vidéki nagyvárosban.

Borús kilátások: mi lesz a villanyautók sorsa?
Egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az autópiaci tortából a villanyautók, pedig drágábbak a hagyományosnál, ráadásul a következő években tovább emelkedhet az áruk a Coface hitelbiztosító elemzése szerint. Az elektromos autókhoz és azok akkumulátoraihoz használt fémek, mint a lítium, a réz és a kobalt iránti kereslet ugyanis felfelé húzza az árakat. A magyar autóipar számára kedvezőtlen, hogy az elektromos autók gyártása kevésbé bonyolult, mint a hagyományos társaiké, ugyanakkor lehetőséget is jelenthet a szektor számára a villanyautóboom.
Egymillió elektromos autó már a német utakra került
Júliusban átlépte az egymilliót a forgalomban lévő teljesen elektromos és hálózatról tölthető (plug-in hibrid) autók száma Németországban.
Elektromos vagy hibrid autó – melyik mikor éri meg jobban?
A magánszemélyek és a vállalatok részéről is egyre nagyobb az igény a környezettudatos közlekedésre. Sokan azonban még nem mernek tisztán elektromos autóra váltani, mert a folyamatos fejlesztések ellenére tartanak a hatótáv és a töltési infrastruktúra korlátozottságától, valamint attól, hogy a folyamatos technológiai fejlesztések következtében kiszámíthatatlan az e-autók maradványértéke. A zéró kibocsátású járművek mellett több egyéb fajtája is létezik a villanyautóknak, amelyek köztes megoldást jelentenek a hagyományos meghajtású és a tisztán elektromos modellek között, és amelyekkel megtehetjük az első fontos lépést a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért. Az e-mobilitás iránt elkötelezett LeasePlan összegyűjtötte, mit érdemes tudni a különféle elektromos autókról, és tanácsokat ad a hajtásmódok kiválasztásával kapcsolatban.
Cégek is pályázhatnak elektromos autóra – itt vannak a részletek
Egy friss pályázati kiírásban már az egyéni vállalkozók és gazdasági társaságok is kérhetnek állami támogatást tisztán elektromos gépjárművek beszerzéséhez.
Ismét jön a pénzeső: még mindig pályázhat, aki elektromos autót akar
Óriási az érdeklődés a pályázati forrás iránt.
Forradalmi szolgáltatással rukkolt elő a Shell
Karbonsemlegesítési szolgáltatást vezet be Magyarországon is a Shell. Az autósoknak lehetőségük lesz arra, hogy a megvásárolt üzemanyagok által okozott környezetterhelést kifizessék, a befolyó pénzből pedig a Shell természetalapú projekteket támogat.
Mire kell figyelni az elektromos autók töltésekor? Tippek
Európában évről-évre egyre többen döntenek a villanyautók mellett, amit az elektromos járművek egyre kedvezőbb ára és az állami támogatások is ösztönöznek.
Az 5 legjobban várt elektromos autó 2021-ben
Az alternatív meghajtású járművek iránt érdeklődők örülhettek 2020-ban, hiszen világszerte jelentősen bővült a villanyautó-kínálat, és ez a trend várhatóan a jövőben is folytatódni fog. Bár a Covid-19 járvány negatív hatásai az autóipart is elérték, az elektromos járművek eladási mutatói rekordokat döntöttek az elmúlt hónapokban Európában.
Nem elég a koronavírus: újabb dolog miatt fájhat az autógyártók feje
A szabályok és a fogyasztói elvárások miatt az autógyártók az elektromos meghajtás felé mozdultak el. Rossz hír viszont számukra, hogy ezek a modellek a darabszámok felfutásával sem lesznek olyan jövedelmezőek, mint a hagyományos típusok.
Lecsaptak a magyarok a pályázati pénzre – döntött a kormány
Megemelik az elektromos járművek vásárlásához kapcsolódó támogatási keretet.
Önvezető autók: mennyire áll készen Magyarország?
Mennyire állunk készen az önvezető autók közforgalomba való tömeges bevezetésére? A KPMG elemzői 30 országot találtak arra alkalmasnak, hogy érdemben vizsgálják az önvezetési technológia befogadására való felkészültségét. Magyarországnak az összesített ranglistán elért 25. helye azt jelenti, hogy a tempót ugyan nem mi diktáljuk, de fent vagyunk a térképen.
6 milliárd forintos tőkeemelés az önvezető járművet fejlesztő magyar cégnél
A felét államilag biztosított tőkeforrás adta.
Roham a pályázaton - mindenki elektromos autót akar?
Rengeteg taxis jelentkezett.
Voltgázzal a jövőbe: már kipróbálhatjuk a Ford Pumát
A Ford az intelligens rendszerekkel és az elektronizált járművekkel jelzi, hogy felvette a holnap ritmusát.
A motorizáció jövője - merre fejlődnek az autók?
Az első autó megjelenését 1886-ra datáljuk, ekkor kapott ugyanis szabadalmi védettséget első benzinmotoros autójára Karl Benz német mérnök. Az azóta eltelt időben az autó egyre inkább hétköznapi eszközzé vált, már pedig gyakorlatilag létfontosságú a háztartások jó részében. A folyamat azonban korántsem ért véget, de az biztos, hogy az évek múltával egyre inkább átalakul.
Mennyit spórolhatnak a cégek az elektromos autón?
A kis- és középvállalkozások céges autóflottáinál megfigyelhető, hogy a járműpark nagy részét nem munkaeszközként használják, hanem béren kívüli juttatásként, kényelmi szolgáltatásként tekintenek a cégautókra. Azok a cégek, ahol él ez a gyakorlat, jelentős költségeket takaríthatnak meg azzal, ha a flottát elektromos autókból állítják össze. A Mercarius Flottakezelő összegyűjtötte milyen költségvonzata van egy e-autó fenntartásának, és mely területeken tudnak költségeket optimalizálni a fenntarthatóbb közlekedési formát előnyben részesítő vállalkozások.
Új tényező az elektromos járművek piacán – több lesz a környezetbarát haszongépjármű?
A Hyundai Motor Co. autóipari konszern és érdekeltsége, a Kia Motors Corp. 110 millió dollárt invesztált a brit Arrival elektromos járműveket gyártó start-up vállalatba az európai piacra szánt kis-haszongépjárművek közös fejlesztése és gyártása érdekében.
Varga Mihály: nem lesz több támogatás az elektromos autókra
Cél a közösségi közlekedés dekarbonizácója, gyorstöltők támogatása is jöhet. A hazai ipar pedig válságálló az autóipar domináns szerepe ellenére is – többek között ezekről is beszélt Varga Mihály pénzügyminiszter a Trend FM Mozgásban című műsorában.
Megvan, hol épül a Tesla első európai gyára
Az üzemet a Berlin déli részén nemrég megnyílt új, BER légikikötőhöz közel húzzák fel, itt akkumulátorokat, hajtásláncokat és autókat gyártanak majd.
Kicsinálták a riválisokat, így nem nehéz vezetővé válni?
Az elektromos autókba való akkumulátorokat gyártó, és mindenben a kétes hírnevű kommunikációs gigászt másoló CATL nevét egyelőre nem sokan ismerik, de ez hamarosan megváltozik. Erős kormányzati intézkedéseknek köszönhetően ugyanis a cég a semmiből egyszerre piacvezetővé vált, és most már a világ legnagyobb autógyártóinak szállít akkumulátorokat - akik azért velük kötöttek szerződést, mert gyakorlatilag nem maradt más választásuk.
Már gyártja teljesen elektromos autóit a Volkswagen
Az ID.3 mindennapos használatra szánt, kompakt autó, alaptípusa egy 45 kilowattóra teljesítményű akkumulátorral rendelkezik, egy feltöltéssel legfeljebb 330 kilométert tud megtenni, ára 30 ezer euró körül lesz.
Már sikerrel tesztelik az elektromos utakat, melyek menet közben töltik fel a rajtuk suhanó e-kocsikat
Az e-utak hozhatják el az elektromos- és önvezető járművek igazi forradalmát, hiszen megoldhatják az egyelőre elég gyér töltőállomások problémáját. Az eddigi tesztek többnyire sikertelenek voltak, egy izraeli startup viszont úgy tűnik, megtalálta a megoldást.
Tíz év múlva az autók negyede lesz csak elektromos
2030-ra az új autók negyede lesz csak elektromos, de az új technikákkal csökken a dízelek károsanyag-kibocsátása, ígéri a Bosch konszern vezérigazgatója.
Már Magyarországon is előrendelhető az elektromos Harley
A vadonatúj elektromos LiveWire motorkerékpár immáron hazánkban is előrendelhető. Az első villany Harley-k szállítása őszre várhatóak. Aki elsőként szeretné megkaparintani az elektromos kétkerekűt és belépni a felvillanyozó motorozás korszakába, annak érdemes sietnie, hiszen az érdeklődés nagyon intenzív és 2019-re elég szűkös készlet áll rendelkezésre.
A városi levegő nem szabaddá tesz, hanem stroke-ot okoz
Nem is annyira a légutakat teszik tönkre a szennyezett levegőben szálló apró porszemcsék, mint inkább az érrendszerünket. Nem egy évet veszítünk el ezzel az életünkből, mint ahogy azt az Egészségügyi Világszervezet becsülte, hanem kettőt. Az európai elhalálozások közel ötöde a légszennyezés számlájára írható.
Elektromos kocsival még a jogsi megszerzése is tiszta sikerélmény
A jogosítvány megszerzése, különösen az első néhány gyakorlati óra, sok embernek meglehetősen stresszes élmény. Elektromos autóval még ez is kellemesebb.
A legfontosabb tudnivalók az elektromos autók adózásáról és költségelszámolásáról
Egyre több és több helyütt láthatunk elektromos autókat, hibrideket, nulla emissziós járműveket. Papp Tibor, az Írisz Office vezérigazgatójának segítségével körüljártuk, milyen szabályok vonatkoznak az ilyen járművek adózására és költségelszámolására.
Magyar találmány forradalmasíthatja az elektromos autózást
Egészen új értelmet ad az „elektromos mobilitás” kifejezésnek egy hazai startup. Ha bejön, amit kitaláltak, tulajdonképpen minden elektromos eszköz egy csapásra mobil eszközzé válhat, legalább annyira mobillá, mint a lakáson belül a porszívó. Az akkumulátoros közlekedési eszközök (villanyautók, e-bringák, e-rollerek) pedig még mobilabbak lesznek.
Mi lesz azokkal, akiknek nem telik majd villanyautóra?
Az átállás a belső égésű motorokról az elektromosokra lényegesen megemeli majd az autók árát és felmerül a kérdés, hogy alacsony jövedelműek megengedhetnek-e majd maguknak saját kocsit – jelentette ki a Volkswagen konszern felügyelő bizottságának elnöke.
Autóink miatt nőtt a légszennyezés, 2030-ra katasztrófa lehet ebből
Három évig stagnált, majd a 2017-es emelkedés után 2018-ban ismét nőtt a globális üvegházgáz-kibocsátás. Meglepő módon ezért nem a gyáripar, hanem a közlekedés meglódulása okolható. Hiába terjednek az elektromos autók, egyre többen vásárolnak benzines járműveket és egyre nagyobb távokat tesznek meg velük. Európában csökkent a kibocsátás, de itt is kisebb mértékben, mint az előző években.
Vadonatúj csomagolásban érkezik az elektromos népautó
A Volkswagen új, elektromos „népautója” több száz kilométert tud majd megtenni egy töltéssel – miközben az ára megközelíti a 30.000 eurót.
Nem értik még a cégek, mi a körforgásos gazdaság
A lineáris gazdaság arról szólt, hogy termelünk, tehát értéket teremtünk, majd azt az értéket a felhasználó elpusztítja a fogyasztásával. A körforgásos gazdaságban viszont a termékek összetevőinek, alapanyagainak életciklusa meghosszabbodik, újrafelhasználásukkal a bennük lévő értéket megtartjuk, sőt növelhetjük is.
Jövőre jön az e-Golf, annyiért mint a dízel
A Volkswagen 2019 végére elektromos Golfot hoz forgalomba, ugyanannyiért, amibe a kocsi dízelmotorral kerül. A konszern vezérigazgatója szerint nem a földgáz- vagy az energiacellás meghajtás a megoldás, a jövő az elektromos autóké.
Bill Gates szerint ez menthet meg a klímakatasztrófától
A megújuló energiák terjedése önmagában nem elég ahhoz, hogy meg tudjuk fékezni a globális felmelegedést. A milliárdos szerint öt területen van szükség nemzetközi összefogásra és innovációs, technológiai áttörésre, hogy elkerülhessük az aszályok, kánikulák, árvizek és egyéb szélsőséges jelenségek által jellemzett klímaarmageddont. Sokan nem is sejtik, mik a legnagyobb szennyezők.
Pénzt ad elektromos kocsira a sofőröknek az Uber
Londonban kilométerenként 35 forintos felárat számít fel 2019 elejétől az Uber. Az összegyűlő pénzt a sofőrök elektromos autó vásárlására fordíthatják. Az Uber ezzel akarja zöldíteni flottáját és megindokolni, miért nem hajlandó csatlakozni London csúcsforgalmi adójához.
Új autóipari beruházás érkezik Tatabányára
A dél-koreai Doosan 4,7 milliárd forintos vissza nem térítendő kormányzati támogatással 32 milliárd forintos autóipari beruházást telepít Tatabányára. Az új üzem 181 munkavállalót fog foglalkoztatni és elektromos autók akkumulátoraihoz gyárt majd rézfóliát.
Elektromos autók gyártására köteleznék a gyártókat Amerikában
Az autóipar nagy cégei kilobbizták a Trump-adminisztrációból, hogy vizsgálja felül az Obama-érában bevezetett energiahatékonysági előírásokat, ami a közlekedési szektor emissziócsökkentését követelte meg. Kalifornia azonban kitart a tisztább mobilitás mellett és kész ezt törvényi erővel érvényesíteni helyi hatáskörben. A nagy autógyárak most próbálnak progresszív, klímatudatos K+F-t és üzletpolitikát felmutatni Kalifornia számára. Az USA tíz tagállamában rendelet szabja meg, hogy az autógyártók mennyi elektromos autót kötelesek gyártani. A GM bejelentette, támogatja e kötelező arány növelését.
Csúnya, brutális és gyors halál vár az olajmultikra
Elemzők megkongatták a vészharangot az olajcégek felett. Egyre több megújuló energiát használunk, egyre több az elektromos autó. Ha nem diverzifikálják és zöldítik tevékenységüket gyorsan, a 2020-as években dinoszauruszként halhatnak meg a fosszilis gazdaság jelenlegi óriásai. Ha viszont így folytatják, elszabadul a globális felmelegedés.
Hárommilliárdos keret károsanyag-kibocsátás mérséklésére
Hárommilliárd forint támogatást lehet igényelni háztartásinagygép-cserére, valamint az elektromos autók vásárlásának támogatására indított pályázaton - mondta Weingartner Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fenntarthatóságért felelős államtitkára.