Elektromos autó cikkek
A legfontosabb tudnivalók az elektromos autók adózásáról és költségelszámolásáról
Egyre több és több helyütt láthatunk elektromos autókat, hibrideket, nulla emissziós járműveket. Papp Tibor, az Írisz Office vezérigazgatójának segítségével körüljártuk, milyen szabályok vonatkoznak az ilyen járművek adózására és költségelszámolására.
Magyar találmány forradalmasíthatja az elektromos autózást
Egészen új értelmet ad az „elektromos mobilitás” kifejezésnek egy hazai startup. Ha bejön, amit kitaláltak, tulajdonképpen minden elektromos eszköz egy csapásra mobil eszközzé válhat, legalább annyira mobillá, mint a lakáson belül a porszívó. Az akkumulátoros közlekedési eszközök (villanyautók, e-bringák, e-rollerek) pedig még mobilabbak lesznek.
Mi lesz azokkal, akiknek nem telik majd villanyautóra?
Az átállás a belső égésű motorokról az elektromosokra lényegesen megemeli majd az autók árát és felmerül a kérdés, hogy alacsony jövedelműek megengedhetnek-e majd maguknak saját kocsit – jelentette ki a Volkswagen konszern felügyelő bizottságának elnöke.
Autóink miatt nőtt a légszennyezés, 2030-ra katasztrófa lehet ebből
Három évig stagnált, majd a 2017-es emelkedés után 2018-ban ismét nőtt a globális üvegházgáz-kibocsátás. Meglepő módon ezért nem a gyáripar, hanem a közlekedés meglódulása okolható. Hiába terjednek az elektromos autók, egyre többen vásárolnak benzines járműveket és egyre nagyobb távokat tesznek meg velük. Európában csökkent a kibocsátás, de itt is kisebb mértékben, mint az előző években.
Vadonatúj csomagolásban érkezik az elektromos népautó
A Volkswagen új, elektromos „népautója” több száz kilométert tud majd megtenni egy töltéssel – miközben az ára megközelíti a 30.000 eurót.
Nem értik még a cégek, mi a körforgásos gazdaság
A lineáris gazdaság arról szólt, hogy termelünk, tehát értéket teremtünk, majd azt az értéket a felhasználó elpusztítja a fogyasztásával. A körforgásos gazdaságban viszont a termékek összetevőinek, alapanyagainak életciklusa meghosszabbodik, újrafelhasználásukkal a bennük lévő értéket megtartjuk, sőt növelhetjük is.
Jövőre jön az e-Golf, annyiért mint a dízel
A Volkswagen 2019 végére elektromos Golfot hoz forgalomba, ugyanannyiért, amibe a kocsi dízelmotorral kerül. A konszern vezérigazgatója szerint nem a földgáz- vagy az energiacellás meghajtás a megoldás, a jövő az elektromos autóké.
Bill Gates szerint ez menthet meg a klímakatasztrófától
A megújuló energiák terjedése önmagában nem elég ahhoz, hogy meg tudjuk fékezni a globális felmelegedést. A milliárdos szerint öt területen van szükség nemzetközi összefogásra és innovációs, technológiai áttörésre, hogy elkerülhessük az aszályok, kánikulák, árvizek és egyéb szélsőséges jelenségek által jellemzett klímaarmageddont. Sokan nem is sejtik, mik a legnagyobb szennyezők.
Pénzt ad elektromos kocsira a sofőröknek az Uber
Londonban kilométerenként 35 forintos felárat számít fel 2019 elejétől az Uber. Az összegyűlő pénzt a sofőrök elektromos autó vásárlására fordíthatják. Az Uber ezzel akarja zöldíteni flottáját és megindokolni, miért nem hajlandó csatlakozni London csúcsforgalmi adójához.
Új autóipari beruházás érkezik Tatabányára
A dél-koreai Doosan 4,7 milliárd forintos vissza nem térítendő kormányzati támogatással 32 milliárd forintos autóipari beruházást telepít Tatabányára. Az új üzem 181 munkavállalót fog foglalkoztatni és elektromos autók akkumulátoraihoz gyárt majd rézfóliát.
Elektromos autók gyártására köteleznék a gyártókat Amerikában
Az autóipar nagy cégei kilobbizták a Trump-adminisztrációból, hogy vizsgálja felül az Obama-érában bevezetett energiahatékonysági előírásokat, ami a közlekedési szektor emissziócsökkentését követelte meg. Kalifornia azonban kitart a tisztább mobilitás mellett és kész ezt törvényi erővel érvényesíteni helyi hatáskörben. A nagy autógyárak most próbálnak progresszív, klímatudatos K+F-t és üzletpolitikát felmutatni Kalifornia számára. Az USA tíz tagállamában rendelet szabja meg, hogy az autógyártók mennyi elektromos autót kötelesek gyártani. A GM bejelentette, támogatja e kötelező arány növelését.
Csúnya, brutális és gyors halál vár az olajmultikra
Elemzők megkongatták a vészharangot az olajcégek felett. Egyre több megújuló energiát használunk, egyre több az elektromos autó. Ha nem diverzifikálják és zöldítik tevékenységüket gyorsan, a 2020-as években dinoszauruszként halhatnak meg a fosszilis gazdaság jelenlegi óriásai. Ha viszont így folytatják, elszabadul a globális felmelegedés.
Hárommilliárdos keret károsanyag-kibocsátás mérséklésére
Hárommilliárd forint támogatást lehet igényelni háztartásinagygép-cserére, valamint az elektromos autók vásárlásának támogatására indított pályázaton - mondta Weingartner Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fenntarthatóságért felelős államtitkára.
Drágulhatnak az elektromos autók akkumulátorai
A hét vezető autós nemzet egyre több figyelmet fordít az elektromos autók gyártására, így emelkedik a szükséges nyersanyagok, a lítium és a kobalt ára. Emiatt egyre fontosabb, hogy az autógyártók egyértelmű stratégiával rendelkezzenek az akkumulátor értékláncuk tekintetében – állapítja meg a Roland Berger és a FKA közös tanulmánya.
A Porsche is búcsút int a dízeles autóknak
A Porsche az első német autógyártó, amely levonja a dízelbotrány tanulságait, és leáll a dízelmotoros kocsik gyártásáról.
Folytatódik az elektromos autók vásárlását támogató program
Augusztus végével átmenetileg lezárul, de októberben egyszerűsített feltételekkel újranyílik a hazai elektromobilitás elterjesztését szolgáló, népszerű pályázati lehetőség. A jelenlegi kiírás keretösszegét 300 millió forinttal emelték meg.
Az Ajax stadionját használt autóakkumulátorok működtetik
Az Ajax focicsapat amszterdami stadionját elektromos autók számára gyártott, új és használt akkumulátorok látják el energiával. Ez a legnagyobb ilyen jellegű infrastruktúra Európában és alighanem példaértékű modellként szolgálhat más nagy épületek energiaigényeinek fedezésére.
A Shell vezérigazgatója támogatja a benzin betiltását
Angliában 2040-től tiltanák be a fosszilis üzemanyagok használatát, de a zöldek és egyes parlamenti képviselők már egy korábbi időpont mellett kardoskodnak. A Shell vezére támogatja az ötletet. A nagy autógyárak és olajcégek felismerték, hogy kénytelenek felkészülni egy olaj utáni korszakra.
Nem megijedni, készülni kell a hazai autóiparban
A magyar gazdaság erősen támaszkodik a folyamatosan bővülő autóiparra, hazánk a régió fontos központjának számít, a nagy autógyártók szívesen fektetnek a magyarországi gyártásba. Az autóiparban elkezdődött drasztikus változások – az ipar 4.0, az elektromos és hidrogénhajtású autók – azonban kihívások elé állíthatják az országot. Még inkább szükségessé válnak a létfontosságú beruházások, és a hazai beszállítói környezet versenyképességének erősítése is elengedhetetlen.
Így szoktatják rá a bécsieket az elektromos autóra
Az elmúlt hónapokban városszerte több mint száz helyen telepítettek e-töltőállomásokat Bécsben. Az új kutaknál szeptember végéig ingyen tölthetik fel járműveiket az elektromos autók tulajdonosai.
Nem az a gond, hogy elfogy az olaj
2020-tól a mai duplájára is nőhetnek az olajárak a Financial Timesnak nyilatkozó elemző szerint. 2036-ra várható az olajhozam-csúcs, onnantól kezdve (jelentős részben a csökkenő kereslet miatt) már csak esni fog az olaj eladásából szerezhető profit.
Elektromos gyorstöltő is lesz a BP-kutakon
A BP megvásárolja az Egyesült Királyság legnagyobb elektromos autó töltőket gyártó cégét, a Chargemastert. A következő egy évben a BP 1200 benzinkútját elektromos autó gyorstöltőkkel is felszerelik, írja a Reuters.
Elektromos autók miatt fektetnek a megújulókba az olajcégek
Kezd felpörögni az olajvállalatok megtelepedése a megújuló energiák szektorában, de még mindig az árbevételük és éves akvizícióik töredékét költik ilyen cégekre. A megújulók nyereségessége azonban kihagyhatatlan üzleti lehetőség, s az elektromos autók térnyerése is rákényszeríti őket, hogy ilyen irányban invesztáljanak.
Dől a pénz a lakossághoz, hogy vegyen e-autót
2017-ben először haladta meg az egy milliót a világon eladott elektromos autók száma. Az adat mögött főként Kína áll, ott a villanyautók piaca már nagyobb, mint az amerikai és az európai összesen.
Dízel, hibrid vagy elektromos? Így legyen zöld flottánk!
A LeasePlan szakértői tanácsokat adtak arról, hogy milyen alternatív meghajtású járművekkel csökkenthetik károsanyag-kibocsátásukat, és ezzel együtt az üzemeltetési költségeiket a vállalatok.
Dinya László: "Nem minden zöld, ami megújuló"
Terjed a nap- és szélenergia, de az állam pénzt osztogatott olyan erőművekre, melyeknek működése nem gazdaságos. Dinya László szerint csak olyan beruházásokra kellene támogatást adni, ami önmagában is piacképes.
Ami jó a környezetnek, az nem jó az üzletnek
Az autógyártók késleltetik hatékonyabb típusaik kibocsátását, hogy eladhassák a levegőt erősebben szennyezőbb kocsikat, mielőtt még 2019-ben érvénybe lépnek a szigorúbb környezetvédelmi normák, mutatott rá egy civil szervezet.
Árzuhanás jöhet az elektromos autóknál
Az elektromos autókból még világszerte kevés van, de egyre népszerűbbek lesznek, ahogy az automatizált járművek elterjedése is biztosra vehető – áll a Magyar Lízingszövetség összeállításában, amelyből kiderül, hogy a villanyautók akkumulátorainak kapacitása növekedni fog a jövőben, az áruk pedig csökkenhet, 2030-ban pedig már az autók közel 50 százaléka alternatív hajtású lehet.
Új szakma születőben: e-autótöltő-szerelő
Egyre nagyobb szükség van elektromos autók töltéséhez értő szakemberekre, olyan technikusokra, akik fel tudna szerelni egy töltőállomást. Egyelőre viszont csak kevés helyen szerezhető ilyen képesítés.
A gyártók feladata az elektromos autók akkuinak újrafeldolgozása
Az elektromos autók gyártói felelnek majd a begyűjtésért és az újrafeldolgozásért, legalábbis a kínai kormány erre a döntésre jutott. A modellt követhetik más piacok is. Az elektromos autók piaci térnyerése az akkuk újrafeldolgozását is aktuális kérdéssé teszi.
Már 2018-ban fizetőssé válhat az elektromos autók feltöltése
A Tesla fedezi az új gyorstöltők létesítését, s akkor osztja meg a profitot a benzinkút hazai tulajdonosával, amikor megtérül a beruházás. De milyen gyorsan terjednek majd a töltők országszerte? Mennyit kell majd fizetni az áramtankolásért? Balogh Tibor, az OMV hazai vezére árulta el nekünk a részleteket.
Itt a Toyota válasza az autóipari trendekre
A világ második legnagyobb autógyártója radikális mobilitási és logisztikai koncepcióval állt elő. Új járműve, az átlásztó e-Palette mobilklinikaként éppúgy használható lenne, mint kisbuszként, furgonként, sőt mobil irodaként, miniboltként és hotelszobaként. Appokkal lehetne rendelni és lefoglalni az utakat vele. Üdvözöljük a megosztásalapú gazdaság közlekedésében.
Jövőre jön a napkollektoros autó
Sokan kivitelezhetetlennek tartották, hogy napkollektorral felszerelt autó elég energiát termeljen ahhoz, hogy közlekedni lehessen vele. De 2019-re forgalomba kerülhet a szolárautó.
Közeleg az autóipar végjátéka
Bár világszinten a bevételek 3%-kal növekedtek tavaly, ugyanakkor a lassulás jelei már most láthatóak, mivel az autóiparban végbemenő változások az összes beszállítót érintik. A beszállítóknak az olyan gyorsuló technológiai változásokkal kell szembenézniük, mint a feltörekvőben lévő új szoftver-megoldások, amelyek megkülönböztetik majd a járművek hardver rendszereit is és így befolyásolják az értékesítést is. A vállalatoknak adaptálniuk kell az üzleti modelljeiket, hogy meg tudják ragadni a növekedési lehetőségeket.
Gyorsulási verseny a villanyautóknál
Gyorsul a verseny a villanyautóknál: a Ford a tervezett 4.5 Mrd. dollár helyett immár 11 milliárdot kíván 2020-ig elektromos és hibrid-autók fejlesztésére fordítani. Jim Farley, a második legnagyobb amerikai autógyártó cég főnöke a detroiti autóvásáron jelentette be az új terveket.
Nem győzi a Tesla a gyártást
Várat magára az áttörés a Teslánál, az amerikai elektromos autógyártónál: elérhető árú új modelljéből nem tudnak eleget készíteni, hiába építettek saját, óriási akkugyárat.
Elon Musk vészjósló jövendölései a közeljövőről
A neves vállalkozó jóslatokba bocsátkozik a technológiai fejlődésünkről, ugyanakkor ő maga is jövőformáló. Tesz azért, hogy bizonyos technológiai áttörések és projektek átalakítsák a világunkat. Musk szerint a világ.
Mi a közük a gyerekmunkásoknak az elektromos autók akkujához?
A 2020-as évek kulcsfontosságú nyersanyaga lesz a kobalt, melyet az elektromos autók akkumulátorainak gyártásához használnak. Csakhogy az éves volumen nagy részét a Kongói Demokratikus Köztársaságból szerzik, ahol állandó jelenség a korrupció, a fegyveres zavargások és a gyerekmunkások foglalkoztatása.
Ennyivel olcsóbb elektromos autóval járni, mint benzinessel
Igaz egyelőre az állami támogatás miatt olcsóbb a villanyautók tulajdonosának lenni. De elemzők szerint néhány éven belül enélkül is gazdaságosabb megoldásnak számítanak majd az elektromos meghajtású autók.
Megvan a Tesla elektromos kamionok első nagy darabszámú rendelése
A UPS logisztikai óriáscég energiahatékonysági és káros anyagkibocsátás csökkentési céljainak megvalósulását mozdítja elő. Az elektromos nagyteherautó technológia újdonságot jelent a UPS járműflottájában. Gyártásuk azonban csak 2019-ben kezdődik meg.
Győrnél van Magyarország első Tesla-gyorstöltője
Egyszerre akár négy elektromos meghajtású Tesla akkumulátora tölthető fel a cég első Magyarországon telepített gyorstöltőjével. A Győr mellett üzembe helyezett töltőegység a Bécs és Pozsony felől érkező autóforgalmat szolgálja ki.
Ezek az országok tiltják be a dízelautókat
A nagyvárosok lakói világszerte fulladoznak a szennyezett levegőtől. A kormányok a Volkswagen-botrány kapcsán katalizálták a közvélemény dízelellenességét: egyre több ország jelenti be, hogy betiltja a dízel- és/vagy benzinüzemű autókat.
Hollandia áll az élen az e-mobilitás versenyben
Az innovatív autóipar piacon csak Hollandia tudja felvenni a lépést az ázsiai országokkal, ahol Kína vezeti a mezőnyt. Európa komoly lemaradásban van: Ázsiában 2017 első felében kétszer annyi elektromos és hibrid autót adtak el, mint Nyugat-Európában. Ez derül ki a Roland Berger legújabb, autóipari tanulmányából.
Mi menthet meg minket a klímakatasztrófától?
Az éves globális szén-dioxid-emissziónak 2020-tól csökkennie kell, különben nem tudjuk kellő mértékben lefékezni a klímaváltozást, s ennek következménye soha nem látott időjárási szélsőségek és környezetpusztulás lehet. Mik az esélyeink arra, hogy sikerül drasztikusan visszafogni a légszennyezést?
Nem fogynak el az olajkészletek, sőt a fogyasztás is nő
Nemhogy nem fogy el az olaj, de a fogyasztás sem csökken, hiába folytatódik a megújuló energiák térnyerése. Per pillanat úgy tűnik, hogy 2040-ig folyamatosan egyre több olajat fogunk használni a világgazdaság működtetésére.
Százezrektől válhatnak meg az új autógyárak
A dízel-botrány, az elektromos autók elterjedése történelmi változást hoz, olyat, mint amikor a robbanómotor felváltotta a lovat. Ám a fordulatnak sok munkahely áldozatul eshet - csak a VW-konszernnél 10-15 gyár válhat feleslegessé.
Tízezer szupergyors elektromos autótöltőt telepít a Tesla
Elon Musk fejlettebb piacnak tartja Kínát, mint az EU-t: a Tesla Kínában adta át a legnagyobb szupergyors elektromos autótöltőkből álló állomást. De az öreg kontinensen is növelni fogják a töltők számát, ígéri a cég.
Tarol az e-autó
Tanúi vagyunk annak, amint a belsőégésű motor feltalálása után több mint egy évszázaddal a villamosítás új fejezetet nyit az automobil történetében. A fenntartható mobilitás érdekében a legnagyobb autógyártók elkötelezték magukat modellpalettájuk szisztematikus villamosítása mellett.