Elektromos autó cikkek


Nem elég a koronavírus: újabb dolog miatt fájhat az autógyártók feje

Nem elég a koronavírus: újabb dolog miatt fájhat az autógyártók feje 

A szabályok és a fogyasztói elvárások miatt az autógyártók az elektromos meghajtás felé mozdultak el. Rossz hír viszont számukra, hogy ezek a modellek a darabszámok felfutásával sem lesznek olyan jövedelmezőek, mint a hagyományos típusok.
Lecsaptak a magyarok a pályázati pénzre – döntött a kormány

Lecsaptak a magyarok a pályázati pénzre – döntött a kormány 

Megemelik az elektromos járművek vásárlásához kapcsolódó támogatási keretet.
Önvezető autók: mennyire áll készen Magyarország?

Önvezető autók: mennyire áll készen Magyarország? 

Mennyire állunk készen az önvezető autók közforgalomba való tömeges bevezetésére? A KPMG elemzői 30 országot találtak arra alkalmasnak, hogy érdemben vizsgálják az önvezetési technológia befogadására való felkészültségét. Magyarországnak az összesített ranglistán elért 25. helye azt jelenti, hogy a tempót ugyan nem mi diktáljuk, de fent vagyunk a térképen.
6 milliárd forintos tőkeemelés az önvezető járművet fejlesztő magyar cégnél

6 milliárd forintos tőkeemelés az önvezető járművet fejlesztő magyar cégnél 

A felét államilag biztosított tőkeforrás adta.
Roham a pályázaton - mindenki elektromos autót akar?

Roham a pályázaton - mindenki elektromos autót akar? 

Rengeteg taxis jelentkezett.
Voltgázzal a jövőbe: már kipróbálhatjuk a Ford Pumát

Voltgázzal a jövőbe: már kipróbálhatjuk a Ford Pumát 

A Ford az intelligens rendszerekkel és az elektronizált járművekkel jelzi, hogy felvette a holnap ritmusát.
A motorizáció jövője - merre fejlődnek az autók?

A motorizáció jövője - merre fejlődnek az autók? 

Az első autó megjelenését 1886-ra datáljuk, ekkor kapott ugyanis szabadalmi védettséget első benzinmotoros autójára Karl Benz német mérnök. Az azóta eltelt időben az autó egyre inkább hétköznapi eszközzé vált, már pedig gyakorlatilag létfontosságú a háztartások jó részében. A folyamat azonban korántsem ért véget, de az biztos, hogy az évek múltával egyre inkább átalakul.
Mennyit spórolhatnak a cégek az elektromos autón?

Mennyit spórolhatnak a cégek az elektromos autón? 

A kis- és középvállalkozások céges autóflottáinál megfigyelhető, hogy a járműpark nagy részét nem munkaeszközként használják, hanem béren kívüli juttatásként, kényelmi szolgáltatásként tekintenek a cégautókra. Azok a cégek, ahol él ez a gyakorlat, jelentős költségeket takaríthatnak meg azzal, ha a flottát elektromos autókból állítják össze. A Mercarius Flottakezelő összegyűjtötte milyen költségvonzata van egy e-autó fenntartásának, és mely területeken tudnak költségeket optimalizálni a fenntarthatóbb közlekedési formát előnyben részesítő vállalkozások.
Új tényező az elektromos járművek piacán – több lesz a környezetbarát haszongépjármű?

Új tényező az elektromos járművek piacán – több lesz a környezetbarát haszongépjármű? 

A Hyundai Motor Co. autóipari konszern és érdekeltsége, a Kia Motors Corp. 110 millió dollárt invesztált a brit Arrival elektromos járműveket gyártó start-up vállalatba az európai piacra szánt kis-haszongépjárművek közös fejlesztése és gyártása érdekében.
Varga Mihály: nem lesz több támogatás az elektromos autókra

Varga Mihály: nem lesz több támogatás az elektromos autókra 

Cél a közösségi közlekedés dekarbonizácója, gyorstöltők támogatása is jöhet. A hazai ipar pedig válságálló az autóipar domináns szerepe ellenére is – többek között ezekről is beszélt Varga Mihály pénzügyminiszter a Trend FM Mozgásban című műsorában.

Megvan, hol épül a Tesla első európai gyára 

Az üzemet a Berlin déli részén nemrég megnyílt új, BER légikikötőhöz közel húzzák fel, itt akkumulátorokat, hajtásláncokat és autókat gyártanak majd.

Kicsinálták a riválisokat, így nem nehéz vezetővé válni? 

Az elektromos autókba való akkumulátorokat gyártó, és mindenben a kétes hírnevű kommunikációs gigászt másoló CATL nevét egyelőre nem sokan ismerik, de ez hamarosan megváltozik. Erős kormányzati intézkedéseknek köszönhetően ugyanis a cég a semmiből egyszerre piacvezetővé vált, és most már a világ legnagyobb autógyártóinak szállít akkumulátorokat - akik azért velük kötöttek szerződést, mert gyakorlatilag nem maradt más választásuk.

Már gyártja teljesen elektromos autóit a Volkswagen  

Az ID.3 mindennapos használatra szánt, kompakt autó, alaptípusa egy 45 kilowattóra teljesítményű akkumulátorral rendelkezik, egy feltöltéssel legfeljebb 330 kilométert tud megtenni, ára 30 ezer euró körül lesz.

Már sikerrel tesztelik az elektromos utakat, melyek menet közben töltik fel a rajtuk suhanó e-kocsikat 

Az e-utak hozhatják el az elektromos- és önvezető járművek igazi forradalmát, hiszen megoldhatják az egyelőre elég gyér töltőállomások problémáját. Az eddigi tesztek többnyire sikertelenek voltak, egy izraeli startup viszont úgy tűnik, megtalálta a megoldást.

Tíz év múlva az autók negyede lesz csak elektromos 

2030-ra az új autók negyede lesz csak elektromos, de az új technikákkal csökken a dízelek károsanyag-kibocsátása, ígéri a Bosch konszern vezérigazgatója.

Már Magyarországon is előrendelhető az elektromos Harley 

A vadonatúj elektromos LiveWire motorkerékpár immáron hazánkban is előrendelhető. Az első villany Harley-k szállítása őszre várhatóak. Aki elsőként szeretné megkaparintani az elektromos kétkerekűt és belépni a felvillanyozó motorozás korszakába, annak érdemes sietnie, hiszen az érdeklődés nagyon intenzív és 2019-re elég szűkös készlet áll rendelkezésre.

A városi levegő nem szabaddá tesz, hanem stroke-ot okoz 

Nem is annyira a légutakat teszik tönkre a szennyezett levegőben szálló apró porszemcsék, mint inkább az érrendszerünket. Nem egy évet veszítünk el ezzel az életünkből, mint ahogy azt az Egészségügyi Világszervezet becsülte, hanem kettőt. Az európai elhalálozások közel ötöde a légszennyezés számlájára írható.

Elektromos kocsival még a jogsi megszerzése is tiszta sikerélmény 

A jogosítvány megszerzése, különösen az első néhány gyakorlati óra, sok embernek meglehetősen stresszes élmény. Elektromos autóval még ez is kellemesebb.

A legfontosabb tudnivalók az elektromos autók adózásáról és költségelszámolásáról 

Egyre több és több helyütt láthatunk elektromos autókat, hibrideket, nulla emissziós járműveket. Papp Tibor, az Írisz Office vezérigazgatójának segítségével körüljártuk, milyen szabályok vonatkoznak az ilyen járművek adózására és költségelszámolására.

Magyar találmány forradalmasíthatja az elektromos autózást 

Egészen új értelmet ad az „elektromos mobilitás” kifejezésnek egy hazai startup. Ha bejön, amit kitaláltak, tulajdonképpen minden elektromos eszköz egy csapásra mobil eszközzé válhat, legalább annyira mobillá, mint a lakáson belül a porszívó. Az akkumulátoros közlekedési eszközök (villanyautók, e-bringák, e-rollerek) pedig még mobilabbak lesznek.

Mi lesz azokkal, akiknek nem telik majd villanyautóra? 

Az átállás a belső égésű motorokról az elektromosokra lényegesen megemeli majd az autók árát és felmerül a kérdés, hogy alacsony jövedelműek megengedhetnek-e majd maguknak saját kocsit – jelentette ki a Volkswagen konszern felügyelő bizottságának elnöke.

Autóink miatt nőtt a légszennyezés, 2030-ra katasztrófa lehet ebből 

Három évig stagnált, majd a 2017-es emelkedés után 2018-ban ismét nőtt a globális üvegházgáz-kibocsátás. Meglepő módon ezért nem a gyáripar, hanem a közlekedés meglódulása okolható. Hiába terjednek az elektromos autók, egyre többen vásárolnak benzines járműveket és egyre nagyobb távokat tesznek meg velük. Európában csökkent a kibocsátás, de itt is kisebb mértékben, mint az előző években.

Vadonatúj csomagolásban érkezik az elektromos népautó 

A Volkswagen új, elektromos „népautója” több száz kilométert tud majd megtenni egy töltéssel – miközben az ára megközelíti a 30.000 eurót.

Nem értik még a cégek, mi a körforgásos gazdaság 

A lineáris gazdaság arról szólt, hogy termelünk, tehát értéket teremtünk, majd azt az értéket a felhasználó elpusztítja a fogyasztásával. A körforgásos gazdaságban viszont a termékek összetevőinek, alapanyagainak életciklusa meghosszabbodik, újrafelhasználásukkal a bennük lévő értéket megtartjuk, sőt növelhetjük is.

Jövőre jön az e-Golf, annyiért mint a dízel 

A Volkswagen 2019 végére elektromos Golfot hoz forgalomba, ugyanannyiért, amibe a kocsi dízelmotorral kerül. A konszern vezérigazgatója szerint nem a földgáz- vagy az energiacellás meghajtás a megoldás, a jövő az elektromos autóké.

Bill Gates szerint ez menthet meg a klímakatasztrófától 

A megújuló energiák terjedése önmagában nem elég ahhoz, hogy meg tudjuk fékezni a globális felmelegedést. A milliárdos szerint öt területen van szükség nemzetközi összefogásra és innovációs, technológiai áttörésre, hogy elkerülhessük az aszályok, kánikulák, árvizek és egyéb szélsőséges jelenségek által jellemzett klímaarmageddont. Sokan nem is sejtik, mik a legnagyobb szennyezők.

Pénzt ad elektromos kocsira a sofőröknek az Uber 

Londonban kilométerenként 35 forintos felárat számít fel 2019 elejétől az Uber. Az összegyűlő pénzt a sofőrök elektromos autó vásárlására fordíthatják. Az Uber ezzel akarja zöldíteni flottáját és megindokolni, miért nem hajlandó csatlakozni London csúcsforgalmi adójához.

Új autóipari beruházás érkezik Tatabányára 

A dél-koreai Doosan 4,7 milliárd forintos vissza nem térítendő kormányzati támogatással 32 milliárd forintos autóipari beruházást telepít Tatabányára. Az új üzem 181 munkavállalót fog foglalkoztatni és elektromos autók akkumulátoraihoz gyárt majd rézfóliát.

Elektromos autók gyártására köteleznék a gyártókat Amerikában 

Az autóipar nagy cégei kilobbizták a Trump-adminisztrációból, hogy vizsgálja felül az Obama-érában bevezetett energiahatékonysági előírásokat, ami a közlekedési szektor emissziócsökkentését követelte meg. Kalifornia azonban kitart a tisztább mobilitás mellett és kész ezt törvényi erővel érvényesíteni helyi hatáskörben. A nagy autógyárak most próbálnak progresszív, klímatudatos K+F-t és üzletpolitikát felmutatni Kalifornia számára. Az USA tíz tagállamában rendelet szabja meg, hogy az autógyártók mennyi elektromos autót kötelesek gyártani. A GM bejelentette, támogatja e kötelező arány növelését.

Csúnya, brutális és gyors halál vár az olajmultikra 

Elemzők megkongatták a vészharangot az olajcégek felett. Egyre több megújuló energiát használunk, egyre több az elektromos autó. Ha nem diverzifikálják és zöldítik tevékenységüket gyorsan, a 2020-as években dinoszauruszként halhatnak meg a fosszilis gazdaság jelenlegi óriásai. Ha viszont így folytatják, elszabadul a globális felmelegedés.

Hárommilliárdos keret károsanyag-kibocsátás mérséklésére 

Hárommilliárd forint támogatást lehet igényelni háztartásinagygép-cserére, valamint az elektromos autók vásárlásának támogatására indított pályázaton - mondta Weingartner Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fenntarthatóságért felelős államtitkára.

Drágulhatnak az elektromos autók akkumulátorai 

A hét vezető autós nemzet egyre több figyelmet fordít az elektromos autók gyártására, így emelkedik a szükséges nyersanyagok, a lítium és a kobalt ára. Emiatt egyre fontosabb, hogy az autógyártók egyértelmű stratégiával rendelkezzenek az akkumulátor értékláncuk tekintetében – állapítja meg a Roland Berger és a FKA közös tanulmánya.

A Porsche is búcsút int a dízeles autóknak 

A Porsche az első német autógyártó, amely levonja a dízelbotrány tanulságait, és leáll a dízelmotoros kocsik gyártásáról.

Folytatódik az elektromos autók vásárlását támogató program 

Augusztus végével átmenetileg lezárul, de októberben egyszerűsített feltételekkel újranyílik a hazai elektromobilitás elterjesztését szolgáló, népszerű pályázati lehetőség. A jelenlegi kiírás keretösszegét 300 millió forinttal emelték meg.

Az Ajax stadionját használt autóakkumulátorok működtetik 

Az Ajax focicsapat amszterdami stadionját elektromos autók számára gyártott, új és használt akkumulátorok látják el energiával. Ez a legnagyobb ilyen jellegű infrastruktúra Európában és alighanem példaértékű modellként szolgálhat más nagy épületek energiaigényeinek fedezésére.

A Shell vezérigazgatója támogatja a benzin betiltását 

Angliában 2040-től tiltanák be a fosszilis üzemanyagok használatát, de a zöldek és egyes parlamenti képviselők már egy korábbi időpont mellett kardoskodnak. A Shell vezére támogatja az ötletet. A nagy autógyárak és olajcégek felismerték, hogy kénytelenek felkészülni egy olaj utáni korszakra.

Nem megijedni, készülni kell a hazai autóiparban 

A magyar gazdaság erősen támaszkodik a folyamatosan bővülő autóiparra, hazánk a régió fontos központjának számít, a nagy autógyártók szívesen fektetnek a magyarországi gyártásba. Az autóiparban elkezdődött drasztikus változások – az ipar 4.0, az elektromos és hidrogénhajtású autók – azonban kihívások elé állíthatják az országot. Még inkább szükségessé válnak a létfontosságú beruházások, és a hazai beszállítói környezet versenyképességének erősítése is elengedhetetlen.

Így szoktatják rá a bécsieket az elektromos autóra 

Az elmúlt hónapokban városszerte több mint száz helyen telepítettek e-töltőállomásokat Bécsben. Az új kutaknál szeptember végéig ingyen tölthetik fel járműveiket az elektromos autók tulajdonosai.

Nem az a gond, hogy elfogy az olaj 

2020-tól a mai duplájára is nőhetnek az olajárak a Financial Timesnak nyilatkozó elemző szerint. 2036-ra várható az olajhozam-csúcs, onnantól kezdve (jelentős részben a csökkenő kereslet miatt) már csak esni fog az olaj eladásából szerezhető profit.

Elektromos gyorstöltő is lesz a BP-kutakon 

A BP megvásárolja az Egyesült Királyság legnagyobb elektromos autó töltőket gyártó cégét, a Chargemastert. A következő egy évben a BP 1200 benzinkútját elektromos autó gyorstöltőkkel is felszerelik, írja a Reuters.

Elektromos autók miatt fektetnek a megújulókba az olajcégek 

Kezd felpörögni az olajvállalatok megtelepedése a megújuló energiák szektorában, de még mindig az árbevételük és éves akvizícióik töredékét költik ilyen cégekre. A megújulók nyereségessége azonban kihagyhatatlan üzleti lehetőség, s az elektromos autók térnyerése is rákényszeríti őket, hogy ilyen irányban invesztáljanak.

Dől a pénz a lakossághoz, hogy vegyen e-autót 

2017-ben először haladta meg az egy milliót a világon eladott elektromos autók száma. Az adat mögött főként Kína áll, ott a villanyautók piaca már nagyobb, mint az amerikai és az európai összesen.

Dízel, hibrid vagy elektromos? Így legyen zöld flottánk! 

A LeasePlan szakértői tanácsokat adtak arról, hogy milyen alternatív meghajtású járművekkel csökkenthetik károsanyag-kibocsátásukat, és ezzel együtt az üzemeltetési költségeiket a vállalatok.

Dinya László: "Nem minden zöld, ami megújuló" 

Terjed a nap- és szélenergia, de az állam pénzt osztogatott olyan erőművekre, melyeknek működése nem gazdaságos. Dinya László szerint csak olyan beruházásokra kellene támogatást adni, ami önmagában is piacképes.

Ami jó a környezetnek, az nem jó az üzletnek 

Az autógyártók késleltetik hatékonyabb típusaik kibocsátását, hogy eladhassák a levegőt erősebben szennyezőbb kocsikat, mielőtt még 2019-ben érvénybe lépnek a szigorúbb környezetvédelmi normák, mutatott rá egy civil szervezet.

Árzuhanás jöhet az elektromos autóknál 

Az elektromos autókból még világszerte kevés van, de egyre népszerűbbek lesznek, ahogy az automatizált járművek elterjedése is biztosra vehető – áll a Magyar Lízingszövetség összeállításában, amelyből kiderül, hogy a villanyautók akkumulátorainak kapacitása növekedni fog a jövőben, az áruk pedig csökkenhet, 2030-ban pedig már az autók közel 50 százaléka alternatív hajtású lehet.

Új szakma születőben: e-autótöltő-szerelő 

Egyre nagyobb szükség van elektromos autók töltéséhez értő szakemberekre, olyan technikusokra, akik fel tudna szerelni egy töltőállomást. Egyelőre viszont csak kevés helyen szerezhető ilyen képesítés.

A gyártók feladata az elektromos autók akkuinak újrafeldolgozása 

Az elektromos autók gyártói felelnek majd a begyűjtésért és az újrafeldolgozásért, legalábbis a kínai kormány erre a döntésre jutott. A modellt követhetik más piacok is. Az elektromos autók piaci térnyerése az akkuk újrafeldolgozását is aktuális kérdéssé teszi.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Jogi kisokos

Mivel büntethető egy cég?

Mivel büntethető egy cég? 

Gyakori vélekedés, hogy a büntetőjogi felelősség és kockázat kizárólag a magánszemélyeket terheli.

Cégblog

Pénzügyi vállalkozásra csaptak le

Pénzügyi vállalkozásra csaptak le  

Megtiltották a River Factoring Zrt.-nek az osztalékfizetést, illetve új kezesség- és garanciavállalási ügyletek megkötését.

Klímablog

Már most több hetes várólista van a klímaszerelésre

Már most több hetes várólista van a klímaszerelésre 

Az elmúlt évek nyári hőhullámai sorozatos rekordokat döntöttek, és az előrejelzések szerint az idei nyár sem lesz kivétel.

Infokom

Lehull a lepel, mit gondolnak a magyarok a mesterséges intelligenciáról

Lehull a lepel, mit gondolnak a magyarok a mesterséges intelligenciáról 

Az emberek bár egyre többször használják a mesterséges intelligenciát, sokan bizonytalanok az AI-jelenséggel kapcsolatban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo