Nem sikerült az ázsiai dominancia megtörése akkumulátorgyártásban

Annak ellenére, hogy az Egyesült Államok és az EU nagy erőfeszítéseket tett a belföldi ellátás javítására, az összes jelentős elektromosjármű-akkumulátorgyártó továbbra is Ázsiában működik.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A 2023-as teljes akkumulátor-kihasználtság (megawattórában mérve) alapján készült el a 10 legjobb elektromosjármű-akkumulátor-gyártó rangsora.

Kínai dominancia

A Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) kevesebb, mint egy évtized alatt emelkedett a csúcsra. A kínai vállalat immár 34 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik, és számos Kínában gyártott járműhöz szállít akkumulátorokat, köztük a Tesla Model Y, a SAIC MG4/Mulan és a Li Auto különféle modelljeihez. 2023-ban a BYD megelőzte az LG Energy Solution-t és megszerezte a második helyet. Ezt a saját modelljei iránti kereslet és a harmadik felekkel kötött ügyletek növekedése vezérelte. Ide tartozik a németországi Tesla Model Y, a Toyota bZ3, a Changan UNI-V, a Venucia V-Online, valamint számos Haval és FAW modell.

A három legnagyobb akkumulátorgyártó (CATL, BYD, LG) együttesen a teljes akkumulátorhasználat kétharmadáért (66 százalék) felel.

A Panasonic egykor vezető szerepet töltött be az elektromos autóakkumulátor-üzletágban. A tavalyi 9 százalékról azonban 8 százalékra estek vissza. Piaci részesedésük immár csak a negyedik helyhez elég. Fő ügyfelük, a Tesla, ma már több beszállítótól szerzi be az akkumulátorokat. A japán akkumulátorgyártó úgy tűnik, elveszítette versenyelőnyét az iparágban.

Összességében a Fortune Business Insights szerint a globális elektromos járművek akkumulátorpiacának mérete a 2022-es 49 milliárd dollárról 2029-re 98 milliárd dollárra nő.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo