Bár a magyar autópark általánosságban öregszik, a személygépkocsi-állományon belül az elektromos és a hibrid személygépkocsik száma negyvenhatszorosára nőtt az elmúlt évtizedben. Míg 2013-ban még csak 5249 ilyen autót regisztrált a KSH, addig 2023-ra számuk elérte a 240 ezret.
Ez persze még az összes személygépkocsinak mindössze 5,7 százalékát teszi ki, de ha ilyen ütemben folytatódik az amúgy is cserére érett járműpark megújulása, akkor 2035-től már sokkal többször találkozhatunk tisztán elektromos vagy hibrid személygépkocsikkal az utakon, hiszen ekkortól újként már csak elektromos autókat lehet forgalomba hozni.
Mivel ezek jóval fiatalabb és nagyobb értékű személygépkocsik, mint a magyar átlag, így érthető, ha nagyobb arányban is kötnek rájuk CASCO-biztosítást. A K&H a 2023 év végi állapot szerint a CASCO-k között 5 százalékra becsüli a tisztán elektromos autókra kötött biztosítások arányát – a K&H a maga 9,5 százalékos arányszámával tehát sokkal jobban áll, mint a piac egésze. Az új CASCO-kötéseiknek immár 22 százalékát az elektromos személygépkocsik teszik ki, ami a K&H Biztosító számára 7,6 százalékos piaci részesedést jelent 2023-ban ezen a piacon.
Autógyártók és kormányok szerte a világban reklámozzák az elektromos meghajtású gépkocsikra való áttérés fontosságát, mert ennek a technológiának a révén részben kivezethető a kőolaj és lassítható a klímaváltozás. A General Motors 2035-től nem gyárt benzin- és dízel-motoros gépkocsikat, és átáll az elektromos meghajtásra. Bármennyire is vitatott intézkedés, az EU-ban minden bizonnyal 2035-től betiltják a benzin- és dízelmotorokkal ellátott autók értékesítését. A Volvo bejelentette, hogy már 2030-tól kizárólag elektromos gépjárműveket hoz forgalomba.