Az év első öt hónapjának bővülésében hasonlóképpen a negyedik helyet éri el a 46,5 százalékos magyar arány. A mediterrán szigetországok mellett ebben az összevetésben Belgium fért még fel a képzeletbeli dobogóra. Az európai középértéket a január-áprilisi hazai növekedés több mint hétszeresen múlja felül.
A tiszta és csendes járművek iránti hazai keresletet a vállalatok számára februárban megnyitott támogatási program élénkíti. A 30 milliárd forintos keretösszegből mostanáig közel 3000 vállalkozás igényelt összesen 13,6 milliárd forintot 3520 gépkocsi megvásárlásához.
Az e-autók légszennyezés nélkül használhatók, csendesebbek a belső égésű motorral hajtottaknál, üzemeltetőik számára működési-karbantartási költségeket takaríthatnak meg. A támogatási lehetőség kiegyenlíti a hagyományos gépkocsik árelőnyét, ezzel járul hozzá a közlekedés zöldítéséhez, az elektromobilitás további térnyeréséhez.
A zöld rendszámos járművek számának alakulását tükröző hazai nyilvántartási adatok szerint 2020 elejéhez képest több mint hétszeresére nőtt a tisztán elektromos járműpark Magyarországon. A környezetkímélő állomány bővülésében az elmúlt három hónap hozta minden idők legmagasabb adatait.
A kizárólag elektromos járművek esetében az első 2024 márciusa, mostanáig az egyetlen 2 ezer darab feletti havi bővüléssel (2108). Februárban a második legnagyobb, 1704 darabos volt a növekedés, az örökranglista bronzérmese az idei április 1687 gépkocsival.
(MTI)