Fordulat, csökken Kína olajimportja az elektromos és földgáz üzemű járműveknek köszönhetően

Kína világelső az elektromos járművek piacán. A Kínában júniusban eladott új járművek több mint 41 százaléka tisztán elektromos vagy hibrid volt. 2024 első felében Kína 4,93 millió elektromos járművet gyártott, ez a világszerte előállított elektromos járművek több mint fele.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Kína emellett gázolajjal működő teherautó-flottájának nagy részét földgáz üzeműre cseréli. Januártól májusig az LNG-üzemű nehéz tehergépjárművek értékesítése 127 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, 92 562 darabra, ami az ország teljes nehézteherautó-eladásainak 21,4 százaléka. Több elektromos jármű és több LNG-üzemű teherautó szerkezetileg változtatja meg a kínai olajpiacot.

Új világ közeleg
Új világ közeleg
Fotó: Pixabay
Augusztus 13-án a Nemzetközi Energia Ügynökség (IEA) azt közölte, hogy jelentős lassulást tapasztalt az olajkereslet növekedésében elsősorban Kínának köszönhetően. A júliusi előzetes adatok azt sugallják, hogy a kínai olajimport 2022 szeptembere óta a legalacsonyabb szintre esett vissza a COVID-19 világjárvány óta. A kínai olajkereslet folyamatosan csökkent az elmúlt három hónapban.

A független kínai finomítóktól származó adatok alacsony, mintegy 52 százalékos kihasználtságot mutatnak július 10-én. Ezeknek a finomítóknak a gázolaj-kibocsátása hónapról hónapra 12 százalékkal esett vissza, 26 hónapos mélypontra. Az S&P Global Commodity Insights szerint a lanyha lakáspiac, az infrastrukturális projektek csökkenése, valamint az LNG-üzemű nehéz tehergépjárművek és elektromos járművek növekvő használata okozhatja a kínai piacon a gázolaj iránti alacsony keresletet.

Az IEA és az OPEC között nyilvános nézeteltérés alakult ki a globális olajkereslet jövőbeli irányával kapcsolatban, különös tekintettel a kínai olajkeresletre. 2023 júliusában az OPEC egészséges olajkereslet-növekedést jósolt, főként a világjárvány-korlátozásokból kilépő újjáéledt kínai gazdaság miatt. Az elmúlt hónapokban azonban az OPEC lefelé módosította a nyersolaj iránti várható keresletet. Az IEA 2024-re és 2025-re is lefelé módosította az olajkeresletet, tükrözve a kínai kereslet csökkenését. Az IEA úgy véli, hogy a globális olajkereslet csúcspontja 2030 előtt bekövetkezik, míg az OPEC-nél úgy látják, hogy az olajkereslet 2035-ig emelkedik. Az S&P Global Commodity Insights előrejelzése szerint a globális olajkereslet – beleértve a bioüzemanyagokat is – 2034-ben tetőzik.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo