Kína Európán kívüli piacokat keres elektromos autóinak

Brazília megelőzte Belgiumot a kínai új energetikai járművek legnagyobb exportpiacaként – mutatják az iparági adatok, miközben a kínai autógyártók növelik az Európán kívüli piacokra irányuló eladásaikat az Európai Unió kínai elektromos járművekkel kapcsolatos szubvencióellenes vizsgálata miatt.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Kínai Személygépkocsik Szövetsége (CPCA) adatai szerint a tisztán elektromos és plug-in hibrid autók exportja Brazíliába 13-szorosára nőtt az előző év azonos időszakához képest, és áprilisban elérték a 40 163 darabot. Ez azt jelenti, hogy Brazília lett a kínai elektromos autók legnagyobb exportpiaca immár második hónapja.

Az EU szubvencióellenes vizsgálata megzavarta a kínai járműexportot az EU-ba
Az EU szubvencióellenes vizsgálata megzavarta a kínai járműexportot az EU-ba
Fotó: BYD

A Brazíliába irányuló export meredek növekedése megelőzi az elektromos járművekre és a hibrid járművekre kivetett vámok várható júliusi emelését, mivel a dél-amerikai ország ösztönözni kívánja a helyi autógyártást.

Számos kínai autógyártó már megkezdte a brazíliai helyi termelésre irányuló beruházások növelését. A BYD új lapot nyit, és megkezdte egy gyártókomplexum építését Brazíliában. A cél, hogy az év végén vagy 2025 elején megkezdődjön a helyi termelés. A Great Wall Motor azt ígéri, hogy brazíliai üzeme még ebben a hónapban megkezdi működését.

Áprilisban Brazília lett Kína második legnagyobb exportcélpontja az összes autó tekintetében, Oroszország mögött, amely megtartotta első helyét.

A nyugati szankciók hatálya alá tartozó Oroszország várhatóan továbbra is Kína legnagyobb autóexport piaca marad – mondta Cui Dongshu, a CPCA főtitkára.

A CPCA adatai szerint Spanyolország, Franciaország, Hollandia és Norvégia azon országok közé tartozik, ahol a legnagyobb mértékben csökkent a Kínában gyártott elektromos személygépjárművek importja január-áprilisban.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo