A Kínai Személygépkocsik Szövetsége (CPCA) adatai szerint a tisztán elektromos és plug-in hibrid autók exportja Brazíliába 13-szorosára nőtt az előző év azonos időszakához képest, és áprilisban elérték a 40 163 darabot. Ez azt jelenti, hogy Brazília lett a kínai elektromos autók legnagyobb exportpiaca immár második hónapja.
A Brazíliába irányuló export meredek növekedése megelőzi az elektromos járművekre és a hibrid járművekre kivetett vámok várható júliusi emelését, mivel a dél-amerikai ország ösztönözni kívánja a helyi autógyártást.
Számos kínai autógyártó már megkezdte a brazíliai helyi termelésre irányuló beruházások növelését. A BYD új lapot nyit, és megkezdte egy gyártókomplexum építését Brazíliában. A cél, hogy az év végén vagy 2025 elején megkezdődjön a helyi termelés. A Great Wall Motor azt ígéri, hogy brazíliai üzeme még ebben a hónapban megkezdi működését.
Áprilisban Brazília lett Kína második legnagyobb exportcélpontja az összes autó tekintetében, Oroszország mögött, amely megtartotta első helyét.
A nyugati szankciók hatálya alá tartozó Oroszország várhatóan továbbra is Kína legnagyobb autóexport piaca marad – mondta Cui Dongshu, a CPCA főtitkára.
A CPCA adatai szerint Spanyolország, Franciaország, Hollandia és Norvégia azon országok közé tartozik, ahol a legnagyobb mértékben csökkent a Kínában gyártott elektromos személygépjárművek importja január-áprilisban.