Kína Európán kívüli piacokat keres elektromos autóinak

Brazília megelőzte Belgiumot a kínai új energetikai járművek legnagyobb exportpiacaként – mutatják az iparági adatok, miközben a kínai autógyártók növelik az Európán kívüli piacokra irányuló eladásaikat az Európai Unió kínai elektromos járművekkel kapcsolatos szubvencióellenes vizsgálata miatt.

A Kínai Személygépkocsik Szövetsége (CPCA) adatai szerint a tisztán elektromos és plug-in hibrid autók exportja Brazíliába 13-szorosára nőtt az előző év azonos időszakához képest, és áprilisban elérték a 40 163 darabot. Ez azt jelenti, hogy Brazília lett a kínai elektromos autók legnagyobb exportpiaca immár második hónapja.

Az EU szubvencióellenes vizsgálata megzavarta a kínai járműexportot az EU-ba
Az EU szubvencióellenes vizsgálata megzavarta a kínai járműexportot az EU-ba
Fotó: BYD

A Brazíliába irányuló export meredek növekedése megelőzi az elektromos járművekre és a hibrid járművekre kivetett vámok várható júliusi emelését, mivel a dél-amerikai ország ösztönözni kívánja a helyi autógyártást.

Számos kínai autógyártó már megkezdte a brazíliai helyi termelésre irányuló beruházások növelését. A BYD új lapot nyit, és megkezdte egy gyártókomplexum építését Brazíliában. A cél, hogy az év végén vagy 2025 elején megkezdődjön a helyi termelés. A Great Wall Motor azt ígéri, hogy brazíliai üzeme még ebben a hónapban megkezdi működését.

Áprilisban Brazília lett Kína második legnagyobb exportcélpontja az összes autó tekintetében, Oroszország mögött, amely megtartotta első helyét.

A nyugati szankciók hatálya alá tartozó Oroszország várhatóan továbbra is Kína legnagyobb autóexport piaca marad – mondta Cui Dongshu, a CPCA főtitkára.

A CPCA adatai szerint Spanyolország, Franciaország, Hollandia és Norvégia azon országok közé tartozik, ahol a legnagyobb mértékben csökkent a Kínában gyártott elektromos személygépjárművek importja január-áprilisban.

Véleményvezér

Suttyomban emelgeti az árait a Meki

Suttyomban emelgeti az árait a Meki 

Csendben kúsznak felfelé az árak.
Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon

Ezért irtó drága a zöldség és a gyümölcs Magyarországon  

Két ábra mutatja, hogy az európai országokban hogyan változott a zöldségek és gyümölcsök ára 2014 és 2023 között.
Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo