A vállalat 1 154 700 járművet adott el világszerte, szemben a tavalyi 1 133 478 darabbal, és ennek csaknem háromnegyede Európába került.
A jelentés szerint az európai eladások 6,7 százalékkal nőttek, meghaladva az 5,5 százalékos általános piaci növekedést. Az elektromos járművek, beleértve a hibrideket is, a csoport értékesítésének 29,6 százalékát adják a régióban, ami 4,3 százalékpontos növekedés 2023-hoz képest.
Erőteljesen lelassult a tisztán elektromos járművek iránti kereslet Európában, a régió kereskedelmi szervezetének adatai szerint az első félévben csak 1,3 százalékkal nőttek az eladások.
Az autógyártók közben nagy keresletet tapasztalnak a megfizethetőbb és kényelmesebb hibridek iránt, és további modelleket vezetnek be a kereslet kielégítésére.
A Renault tavaly tért vissza a növekedési pályára. Korábban négy egymást követő évben csökkent az eladások száma. Most remélik, hogy az ez évre tervezett 10 új modell bevezetése megtartja a cég lendületét.
A második negyedévben a növekedés enyhén lassulására számítanak a nemzetközi piacokon tapasztalható tendenciák miatt. Dél-Koreában, Indiában és Argentínában a kereslet visszaesése figyelhető meg, mondta Fabrice Cambolive, a Renault márka vezérigazgatója.
Európában azonban szárnyal a Renault, mivel hibridjei iránti kereslet 45 százalékkal nőtt, meghaladva az adott időszakban tapasztalt 21 százalékos piaci növekedést. Természetesen ezzel emelkedett a márka piaci részesedése.
A hibridek értékesítése a márka teljes volumenének 34,6 százalékát tették ki, szemben az egy évvel ezelőtti 25 százalékkal – mondta Cambolive.