Verik a hibridek a tisztán elektromos autókat

A Renault közölte első féléves értékesítési számait. Eladásaik 1,9 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest, köszönhetően a hibridek erős teljesítményének Európában.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A vállalat 1 154 700 járművet adott el világszerte, szemben a tavalyi 1 133 478 darabbal, és ennek csaknem háromnegyede Európába került.

A jelentés szerint az európai eladások 6,7 százalékkal nőttek, meghaladva az 5,5 százalékos általános piaci növekedést. Az elektromos járművek, beleértve a hibrideket is, a csoport értékesítésének 29,6 százalékát adják a régióban, ami 4,3 százalékpontos növekedés 2023-hoz képest.

Az elektromos járművek eladásai, beleértve a hibrideket is, a második félévben meghaladják majd az 50 százalékot
Az elektromos járművek eladásai, beleértve a hibrideket is, a második félévben meghaladják majd az 50 százalékot
Fotó: renault.hu

Erőteljesen lelassult a tisztán elektromos járművek iránti kereslet Európában, a régió kereskedelmi szervezetének adatai szerint az első félévben csak 1,3 százalékkal nőttek az eladások.

Az autógyártók közben nagy keresletet tapasztalnak a megfizethetőbb és kényelmesebb hibridek iránt, és további modelleket vezetnek be a kereslet kielégítésére.

A Renault tavaly tért vissza a növekedési pályára. Korábban négy egymást követő évben csökkent az eladások száma. Most remélik, hogy az ez évre tervezett 10 új modell bevezetése megtartja a cég lendületét.

A második negyedévben a növekedés enyhén lassulására számítanak a nemzetközi piacokon tapasztalható tendenciák miatt. Dél-Koreában, Indiában és Argentínában a kereslet visszaesése figyelhető meg, mondta Fabrice Cambolive, a Renault márka vezérigazgatója.

Európában azonban szárnyal a Renault, mivel hibridjei iránti kereslet 45 százalékkal nőtt, meghaladva az adott időszakban tapasztalt 21 százalékos piaci növekedést. Természetesen ezzel emelkedett a márka piaci részesedése.

A hibridek értékesítése a márka teljes volumenének 34,6 százalékát tették ki, szemben az egy évvel ezelőtti 25 százalékkal – mondta Cambolive.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo