Verik a hibridek a tisztán elektromos autókat

A Renault közölte első féléves értékesítési számait. Eladásaik 1,9 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest, köszönhetően a hibridek erős teljesítményének Európában.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalat 1 154 700 járművet adott el világszerte, szemben a tavalyi 1 133 478 darabbal, és ennek csaknem háromnegyede Európába került.

A jelentés szerint az európai eladások 6,7 százalékkal nőttek, meghaladva az 5,5 százalékos általános piaci növekedést. Az elektromos járművek, beleértve a hibrideket is, a csoport értékesítésének 29,6 százalékát adják a régióban, ami 4,3 százalékpontos növekedés 2023-hoz képest.

Az elektromos járművek eladásai, beleértve a hibrideket is, a második félévben meghaladják majd az 50 százalékot
Az elektromos járművek eladásai, beleértve a hibrideket is, a második félévben meghaladják majd az 50 százalékot
Fotó: renault.hu

Erőteljesen lelassult a tisztán elektromos járművek iránti kereslet Európában, a régió kereskedelmi szervezetének adatai szerint az első félévben csak 1,3 százalékkal nőttek az eladások.

Az autógyártók közben nagy keresletet tapasztalnak a megfizethetőbb és kényelmesebb hibridek iránt, és további modelleket vezetnek be a kereslet kielégítésére.

A Renault tavaly tért vissza a növekedési pályára. Korábban négy egymást követő évben csökkent az eladások száma. Most remélik, hogy az ez évre tervezett 10 új modell bevezetése megtartja a cég lendületét.

A második negyedévben a növekedés enyhén lassulására számítanak a nemzetközi piacokon tapasztalható tendenciák miatt. Dél-Koreában, Indiában és Argentínában a kereslet visszaesése figyelhető meg, mondta Fabrice Cambolive, a Renault márka vezérigazgatója.

Európában azonban szárnyal a Renault, mivel hibridjei iránti kereslet 45 százalékkal nőtt, meghaladva az adott időszakban tapasztalt 21 százalékos piaci növekedést. Természetesen ezzel emelkedett a márka piaci részesedése.

A hibridek értékesítése a márka teljes volumenének 34,6 százalékát tették ki, szemben az egy évvel ezelőtti 25 százalékkal – mondta Cambolive.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo