Mi lesz azokkal, akiknek nem telik majd villanyautóra?

Az átállás a belső égésű motorokról az elektromosokra lényegesen megemeli majd az autók árát és felmerül a kérdés, hogy alacsony jövedelműek megengedhetnek-e majd maguknak saját kocsit – jelentette ki a Volkswagen konszern felügyelő bizottságának elnöke.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Hans Dieter Pietsch hangoztatta: ha átállnak a villanyautókra, a jelenlegi árszínvonalat nem lehet tartani, a most gyártott, olcsóbb kisautók fokozatosan eltűnnek majd a konszern kínálatából. Ilyen körülmények között felmerül a kérdés: alacsony jövedelmű emberek megengedhetnek-e majd maguknak a jövőben saját autót.

Az új e-Golf commons.wikipedia.org

A VW első elektromos kocsija mintegy 30.000 euróba, azaz kereken 10 milló forintba kerül majd. Pietsch szerint a politika felelős a kialakuló helyzetért, mert a Volkswagen csak elektromos autók bevezetésével tud megfelelni az átlagos károsanyag-kibocsátás követelményeinek.

Egyébként a Volkswagen, amely korábban fő vetélytársának minősítette a Tesla-t, az amerikai elektromos autógyártót, most

Egyedül nem megy: társulnak a vetélytársak
BMW és Mercedes, a két nagy vetélytárs együtt kíván működni, különben nem bírnák az önvezető – és az elektromos autók fejlesztésének milliárdos költségeit. Közös platformon készülhet majd a BMW 1-es és a Mercedes A-típusa is.
együttműködésre lépett vele. A VW újonnan alapított amerikai leányvállalata villanyautó-töltőálllomások hálózatát építi ki az Egyesült Államokban. Még idén felállítják az első 100 állomást, amelyekhez a Tesla szállítja a tároló akkumulátorokat. A 210 kWh kapacitású telepeket olyan időszakokban töltik fel a hálózatról, amikor olcsóbb az áram és azok csúcsidőben is ki tudják majd elégíteni az igényeket.

A VW egyébként egyfajta kártérítésként építi ki a töltőhálózatát, 10 év alatt, 2 Mrd. dolláros költséggel. A beruházás része annak az egyességnek, amelyet a VW amerikai dízel-botránya után kötöttek a hatóságokkal.

(Forrás: Die Welt)

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo